Σάββατο, 16 Απριλίου 2011

Ο «Οδικός χάρτης» είναι … «Ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου»;


Μπορεί οι δύσκολες αποφάσεις για τις αποκρατικοποιήσεις να μετατίθενται για το 2012, ωστόσο το βέβαιο είναι ότι η κυβέρνηση ανοίγει το δρόμο για την ιδιωτικοποίηση δημόσιων επιχειρήσεων και οργανισμών, όπως η ΔΕΗ, ο ΟΠΑΠ και η ΕΥΔΑΠ, αλλά και για την παραχώρηση αεροδρομίων, λιμανιών και αυτοκινητοδρόμων για εκμετάλλευση σε ιδιώτες.

Το ουσιαστικό ζήτημα που τίθεται είναι εάν η κυβέρνηση θα προβεί σε πραγματική αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας ή θα προχωρήσει σε εκποίηση δημόσιων οργανισμών και κρίσιμων υποδομών χωρίς σχέδιο.

Από εκεί και πέρα, η εκμετάλλευση από ιδιώτες υποδομών όπως τα λιμάνια και τα αεροδρόμια δημιουργεί εύλογα ερωτηματικά και ανησυχίες για το εάν οι τιμές των υπηρεσιών θα είναι ελκυστικές για το κοινό.

Ζήτημα τιμολογιακής πολιτικής, και όχι μόνο, τίθεται και για τις επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας όπως η ΕΥΔΑΠ και η ΕΥΑΘ, που θα περάσουν στα χέρια ιδιωτών.

Το πρόβλημα είναι ότι η κυβέρνηση προχωρά σε ένα πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων χωρίς να έχει εξασφαλίσει τη συναίνεση ούτε των μελών του Υπουργικού Συμβουλίου, καθώς αντιδρούν αρκετοί υπουργοί οι οποίοι έκαναν λόγο ήδη για ξεπούλημα δημόσιου πλούτου.

Είναι θετικό να υπάρξει αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας αλλά αυτή θα πρέπει να γίνει με όρους και ρυθμούς οι οποίοι δεν θα βλάψουν το δημόσιο συμφέρον.

Το άρον άρον ξεπούλημα της κρατικής περιουσίας, στο βωμό της εξασφάλισης 50 δισ. ευρώ σε προοπτική πενταετίας, εφόσον γίνεται με όρους που θα πνίξουν την ανάπτυξη και θα περιορίσουν το εισόδημα είναι μαθηματικά βέβαιο ότι θα βλάψει το δημόσιο συμφέρον.

ΕΤ