Έχουν περάσει δέκα ημέρες και ούτε φωνή ούτε ακρόαση. Αναφέρομαι στην υπόθεση των Μινωικών Αερογραμμών και στην πλήρη αφωνία από την πλευρά της κυβέρνησης, του ΛΑΟΣ, του υπουργού κ. Βορίδη,της ΥΠΑ, αλλά κυρίως από την δικαιοσύνη.
Υπενθυμίζω την υπόθεση, για όσους τυχόν δεν την γνωρίζουν. Ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ κ. Καρατζαφέρης παρενέβη στον υπουργό Μεταφορών και βουλευτή του κόμματος του , Μάκη Βορίδη, για να …. «προωθήσει» τη συμμετοχή νεοσύστατης εταιρίας σε διαγωνισμό των άγονων αεροπορικών γραμμών.
Πρόκειται για τις Μινωικές Αερογραμμές, εταιρία η οποία , όπως αναφέρει δημοσίευμα, συστάθηκε μόλις μία ημέρα πριν καταθέσει την πρότασή της για να αναλάβει το αεροπορικό έργο 11 αγόνων γραμμών για τα επόμενα 4 χρόνια.
Μια εταιρεία αγνώστων λοιπών στοιχείων που φιλοδοξεί να εκτελεί τα δρομολόγια αυτά με 3 αεροσκάφη Fokker 50 των οποίων η παραγωγή έχει σταματήσει από τα μέσα της δεκαετίας του 1980, με ότι αυτό συνεπάγεται για τη συντήρηση και την ασφάλειά τους.
Συγκεκριμένα κ. Καρατζαφέρης μιλώντας στις 5 Ιανουαρίου στην τηλεοπτική του εκπομπή «Ελλάδα γειά σου» υποστήριξε ότι μετά την παρέμβασή του υπέρ της συγκεκριμένης εταιρείας στο …. «Και ένα, όχι παρά ένα» , όπως χαρακτηριστικά είπε ο ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ, αυτή ανέλαβε τη δουλειά και το όφελος για το ελληνικό δημόσιο ήταν αρκετά εκατομμύρια ευρώ.
Είπε, μεταξύ άλλων: «Εμαθα ότι οι μηχανισμοί δεν έδιναν άδεια σε νέα αεροπορική εταιρία, η οποία ήθελε να λάβει μέρος στους διαγωνισμούς για τις άγονες γραμμές…. Το έμαθα και ένα , όχι παρά ένα, ΚΑΙ ΕΝΑ και ειδοποίησα τον υπουργό μας. Του λέω πρόσεξε. Θα γλυτώσει πολλά λεφτά η Ελλάδα εάν είναι τρεις τέσσερις, πέντε, ή 140 (οι εταιρίες) στον διαγωνισμό. Πράγματι έγινε μια γρήγορη διαδικασία, γρήγορη, γρήγορη… Αποτέλεσμα: Τους 11 διαγωνισμούς, τις 11 άγονες γραμμές τις πήρε αυτή η εταιρία, που πήρε το χαρτί πέντε λεπτά πριν. Για χτύπησε χαμηλά… Ξέρετε πόσα θα ωφεληθεί η Ελλάδα;….
Εκατομμύρια, εκατομμύρια. Δηλαδή αν δεν ήμασταν εμείς, θα είχε πάει ο διαγωνισμός στα μεγάλα παιδιά. Τον Βγενόπουλο και τον Βασιλάκη. Ποιος θα μάθαινε στην επικράτεια ότι δεν χτυπήθηκαν οι τιμές. Και η Ελλάδα θα βόγκαγε και η Τρόικα θα φώναζε. Εμείς είπαμε: έστω και τελευταία στιγμή, έστω και δια περιφοράς δώστε την άδεια».
Βέβαια, υπάρχουν ορισμένες μικρές λεπτομέρειες που προφανώς έχουν τη δική τους σημασία, τόσο από πολιτικής άποψης, όσο και ποινικής.
Η ομολογία του προέδρου του ΛΑΟΣ που συμμετέχει στο κυβερνητικό σχήμα του κ. Παπαδήμου ότι η άδεια δόθηκε κατόπιν παρεμβάσεώς του στο … «ΚΑΙ ΕΝΑ, όχι στο παρά ένα, στο ΚΑΙ ΕΝΑ» , όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο κ. Καρατζαφέρης , δεν επισύρει ποινικές διώξεις για όλους τους εμπλεκόμενους ;
Από τον κ. Καρατζαφέρη και τον κ. Βορίδη μέχρι και όσους υπηρεσιακούς ή όχι παράγοντες συμμετείχαν σ΄αυτή την καταστρατήγηση του νόμου.
Η «δια περιφοράς» έκδοση αδείας στο «ΚΑΙ ΕΝΑ» ,όπως ομολογεί ο ίδιος, είναι η άσκηση εξουσίας, όπως την αντιλαμβάνεται ο κ. Καρατζαφέρης και τα στελέχη του;
Επιπλέον πως ξέρει ο κ. Καρατζαφέρης ποιος θα αναλάβει το έργο , αφού ο διαγωνισμός …. δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα;
Όπως αναφέρει η εφημερίδα «Ημερησία» τέσσερις ημέρες αργότερα από τα λεγόμενα του κ. Καρατζαφέρη(9/1) : «ο συγκεκριμένος διαγωνισμός εξακολουθεί να βρίσκεται σε εξέλιξη καθώς, σύμφωνα με την ΥΠΑ, οι οικονομικές προσφορές των εταιριών παραμένουν σφραγισμένες μέχρι να ολοκληρωθεί ο έλεγχος των φακέλων, διαδικασία που αναμένεται να διαρκέσει από 1,5 έως 2 μήνες. Η τεχνική αξιολόγηση των φακέλων περιλαμβάνει την εξέταση των δικαιολογητικών, των αεροπορικών πιστοποιητικών, των αδειών, του μετοχολογίου και του business plan που έχει καταθέσει η κάθε εταιρεία» .
Μετά από όλα αυτά πως οι αρμόδιες εισαγγελικές αρχές παραμένουν αδρανείς;
Τι έχει να πει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, ο οποίος για άλλα γνωρίζει να είναι λαλίστατος, αλλά για το συγκεκριμένο θέμα «ποιεί την νήσσαν» ;
Τέλος, πως είναι δυνατόν – μετά από αυτή την ΟΜΟΛΟΓΙΑ- να εξακολουθούν να συμμετάσχουν οι Μινωικές Αερογραμμές στο διαγωνισμό;