Όποιος έχει την σοβαρότητα να παρακολουθεί τα δρώμενα στην χώρα μας έξω από τηλεασθένειες, μολυσματικά άρθρα εφημερίδων και εγκεφαλικές κομματικές αρτηριοσκληρώσεις, διαπιστώνει ότι υπάρχει ένα αφανές έργο κάποιων ανθρώπων, το οποίο όχι μόνο δεν αναδεικνύεται ( όπως θα έπρεπε) , αλλά γίνεται και μια συστηματική προσπάθεια απαξίωσης τους.
Ομιλώ για την Υπηρεσία Ειδικών Ελέγχων του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών.Η συγκεκριμένη υπηρεσία όχι μόνο έρχεται σε αντίθεση με τον μεγάλο ασθενή που ακούει στο όνομα κρατικές υπηρεσίες, αλλά ...εντυπωσιάζει. Κάθε εβδομάδα έχει και μια άλλη μεγάλη επιτυχία.
Ας δούμε την δράση της το τελευταίο 15νθημερο:
-07.07.2009 -Αποκάλυψε μεγάλη υπόθεση έκδοσης και διακίνησης εικονικών τιμολογίων στην Καβάλα .Τα πρόστιμα υπολογίζονται σε 8,2 εκατ.ευρώ
-13.07.2009 - Αποκάλυψε μεγάλη υπόθεση έκδοσης εικονικών τιμολογίων στη Νέα Σμύρνη.Τα Πρόστιμα πλησιάζουν τα 60 εκατ. ευρώ
-15.07.2009 - Αποκάλυψε υπόθεση λαθραίων τσιγάρων. Τα πρόστιμα είναι ύψους 4 εκατ. ευρώ.
-17.07.2009 - Αποκάλυψε Υπόθεση εικονικών τιμολογίων στη Λέσβο. Εκτιμώμενα πρόστιμα ύψους 5,3 εκατ. ευρώ
-20.07.2009 - Αποκάλυψε διεθνές κυκλώμα εξαπάτησης ασφαλιστικών εταιρειών. Η αποκάλυψη του κυκλώματος απέτρεψε την ολοκλήρωση και άλλων αντίστοιχων περιπτώσεων, συνολικού ποσού άνω των 9 εκατομμυρίων ευρώ.
Το ίδιο διάστημα συνεχίζονται στην Κρήτη οι έρευνες για την πρωτοφανή υπόθεση παράνομης είσπραξης αγροτικού ΦΠΑ, με την ταυτόχρονη τέλεση σοβαρών ποινικών εκτός των φορολογικών αδικημάτων.
Η ΥπΕΕ αναφέρει ότι ως εμπλεκόμενοι στην υπόθεση φέρονται Αγροτικοί Συνεταιρισμοί και φυσικά πρόσωπα.Το ποσό που έχει υπεξαιρεθεί μέσω διαφόρων παράνομων πρακτικών ανέρχεται στο ποσό των 56 εκατ. ευρώ.
Όσοι εμπλεκόμενοι δεν έχουν υποπέσει σε ποινικά αδικήματα και συμμορφωθούν οικειοθελώς, δηλαδή επιστρέψουν τα παρανόμως εισπραχθέντα χρηματικά ποσά ΦΠΑ με το 1/5 των προσαυξήσεων στην αρμόδια ΔΟΥ, πριν την έκδοση εντολής προσωρινού ελέγχου, απαλλάσσονται από κάθε άλλο πρόστιμο ΦΠΑ και Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων.
Ήδη, έχουν αποσταλεί 300 περίπου υπηρεσιακά σημειώματα και οι έρευνες συνεχίζονται.
Συνολικά όπως δείχνουν τα στοιχεία, τα εκτιμώμενα πρόστιμα από τους ελέγχους που ολοκλήρωσε η Υπηρεσία Ειδικών Ελέγχων το πρώτο εξάμηνο του 2009 είναι αυξημένα κατά 30%.
Το ύψος των εκτιμώμενων προστίμων συνιστά ένα σημαντικό δείκτη αποτελεσματικότητας των ελέγχων, όχι όμως και το μόνο, αφού υπάρχουν επιπλέον κατηγορίες ελεγκτικού έργου, όπως οι εμφανείς έλεγχοι, οι έλεγχοι διακίνησης ή οι έλεγχοι σε επιλεγμένες επιχειρήσεις.
Παρά ταύτα αποτελούν ένα ικανοποιητικό δείκτη αξιολόγησης του παραγόμενου έργου.
Η Υπ.Ε.Ε. προγραμματίζει κατά το προσεχές διάστημα τον έλεγχο των εταιρειών, που αναλαμβάνουν δημόσια έργα, καθώς και έργα από τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Μια συμβουλή λοιπόν για όσους έχουν κάνει ρεμούλες με τιμολόγια. Αγοράστε ΄κάνα σπιτάκι στην Πούντα ντελ Εστε, γιατί αυτό που νιώθετε στην πλάτη σας δεν είναι ο καύσωνας όπως νομίζετε, αλλά ... το καυτό χνότο της Υπ.Ε.Ε.
Ομιλώ για την Υπηρεσία Ειδικών Ελέγχων του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών.Η συγκεκριμένη υπηρεσία όχι μόνο έρχεται σε αντίθεση με τον μεγάλο ασθενή που ακούει στο όνομα κρατικές υπηρεσίες, αλλά ...εντυπωσιάζει. Κάθε εβδομάδα έχει και μια άλλη μεγάλη επιτυχία.
Ας δούμε την δράση της το τελευταίο 15νθημερο:
-07.07.2009 -Αποκάλυψε μεγάλη υπόθεση έκδοσης και διακίνησης εικονικών τιμολογίων στην Καβάλα .Τα πρόστιμα υπολογίζονται σε 8,2 εκατ.ευρώ
-13.07.2009 - Αποκάλυψε μεγάλη υπόθεση έκδοσης εικονικών τιμολογίων στη Νέα Σμύρνη.Τα Πρόστιμα πλησιάζουν τα 60 εκατ. ευρώ
-15.07.2009 - Αποκάλυψε υπόθεση λαθραίων τσιγάρων. Τα πρόστιμα είναι ύψους 4 εκατ. ευρώ.
-17.07.2009 - Αποκάλυψε Υπόθεση εικονικών τιμολογίων στη Λέσβο. Εκτιμώμενα πρόστιμα ύψους 5,3 εκατ. ευρώ
-20.07.2009 - Αποκάλυψε διεθνές κυκλώμα εξαπάτησης ασφαλιστικών εταιρειών. Η αποκάλυψη του κυκλώματος απέτρεψε την ολοκλήρωση και άλλων αντίστοιχων περιπτώσεων, συνολικού ποσού άνω των 9 εκατομμυρίων ευρώ.
Το ίδιο διάστημα συνεχίζονται στην Κρήτη οι έρευνες για την πρωτοφανή υπόθεση παράνομης είσπραξης αγροτικού ΦΠΑ, με την ταυτόχρονη τέλεση σοβαρών ποινικών εκτός των φορολογικών αδικημάτων.
Η ΥπΕΕ αναφέρει ότι ως εμπλεκόμενοι στην υπόθεση φέρονται Αγροτικοί Συνεταιρισμοί και φυσικά πρόσωπα.Το ποσό που έχει υπεξαιρεθεί μέσω διαφόρων παράνομων πρακτικών ανέρχεται στο ποσό των 56 εκατ. ευρώ.
Όσοι εμπλεκόμενοι δεν έχουν υποπέσει σε ποινικά αδικήματα και συμμορφωθούν οικειοθελώς, δηλαδή επιστρέψουν τα παρανόμως εισπραχθέντα χρηματικά ποσά ΦΠΑ με το 1/5 των προσαυξήσεων στην αρμόδια ΔΟΥ, πριν την έκδοση εντολής προσωρινού ελέγχου, απαλλάσσονται από κάθε άλλο πρόστιμο ΦΠΑ και Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων.
Ήδη, έχουν αποσταλεί 300 περίπου υπηρεσιακά σημειώματα και οι έρευνες συνεχίζονται.
Συνολικά όπως δείχνουν τα στοιχεία, τα εκτιμώμενα πρόστιμα από τους ελέγχους που ολοκλήρωσε η Υπηρεσία Ειδικών Ελέγχων το πρώτο εξάμηνο του 2009 είναι αυξημένα κατά 30%.
Το ύψος των εκτιμώμενων προστίμων συνιστά ένα σημαντικό δείκτη αποτελεσματικότητας των ελέγχων, όχι όμως και το μόνο, αφού υπάρχουν επιπλέον κατηγορίες ελεγκτικού έργου, όπως οι εμφανείς έλεγχοι, οι έλεγχοι διακίνησης ή οι έλεγχοι σε επιλεγμένες επιχειρήσεις.
Παρά ταύτα αποτελούν ένα ικανοποιητικό δείκτη αξιολόγησης του παραγόμενου έργου.
Η Υπ.Ε.Ε. προγραμματίζει κατά το προσεχές διάστημα τον έλεγχο των εταιρειών, που αναλαμβάνουν δημόσια έργα, καθώς και έργα από τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Μια συμβουλή λοιπόν για όσους έχουν κάνει ρεμούλες με τιμολόγια. Αγοράστε ΄κάνα σπιτάκι στην Πούντα ντελ Εστε, γιατί αυτό που νιώθετε στην πλάτη σας δεν είναι ο καύσωνας όπως νομίζετε, αλλά ... το καυτό χνότο της Υπ.Ε.Ε.
Τα πλαστά τιμολόγια έχουν καταντήσει η μεγάλη αρρώστια για την οικονομία. Μιλάμε για πολύ χρήμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌμως παρά τις πράγματι επιτυχίες της ΥΠΕΕ, πρέπει να βρεθεί ένας μηχανισμός που δεν θα επιτρέπει αυτού του είδους την κομπίνα.
Εγώ πάντως θα αποκτήσω φορολογική συνείδηση μόλις φορολογηθεί η εκκλησία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί δεν πάνε οι έλεγχοι και στα ταμεία της εκκλησίας?
Δεν πάει η ΥΠΕΕ και στο ΠΑΣΟΚ για εκείνα τα κατάμαυρα ταμεία που λέγαμε?
ΑπάντησηΔιαγραφήΜετά αναρωτιόμαστε γιατί ο έλληνας φοροκλέπτει.
Το μεγάλο πάθος των Ελλήνων ακούει στο όνομα ΣΥΜΦΕΡΟΝ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌτι και να κάνει λοιπόν η κάθε υπηρεσία, όσα αποτελέσματα και να φέρει, η κατάσταση θα παραμένει η ίδια.
Είναι θέμα παιδείας και από εκεί θα έπρεπε να ξεκινήσουν πρώτα απ΄όλα. Από το δημοτικό και την καλλιέργεια φορολογικής συνείδησης.
Κοιτάτε τώρα τι συμβαίνει. Βάζεις 20000€ στην τσέπη από ΦΠΑ και απόκρυψη εισοδήματος. Και σκέφτεσαι : αν τα λεφτά έπιαναν τόπο θα έπεφτε το έλλειμμα, τα νοσοκομεία θα ήταν καλύτερα κλπ αλλά εγώ θα ήμουν -20000€...
Άρα? Μωρέ.... ας είναι μπάχαλο το κράτος, εγώ καλά να την περνάω!
Αν το ελληνικό κράτος αντί για 31,3% του ΑΕΠ είχε έσοδα 41,9% όπως η Αυστρία,43,3% όπως η Ιταλία, 44,4% όπως το Βέλγιο, ή ....48,9% όπως η Δανία θα είχε 20-25 δις € επιπλέον έσοδα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό αυτόματα θα σήμαινε σημαντικό πλεόνασμα αντί για το μεγάλο έλλειμμα του 2008.
Νομίζω ότι αυτό λέει πολλά. Όχι πάντως ότι το κράτος δεν είναι αναποτελεσματικό...
Απλά είμαστε ΚΛΕΦΤΕΣ, τόσο απλά.
Δύο παρατηρήσεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤό ότι εργάζεται αποτελεσματικά, σε ένα βαθμό, η Υπ.Ε.Ε, είναι καλό, με τη διαφορά ότι κάποτε θα πρέπει να σταματήσουμε να διαφημίζουμε την εργασία μίας κρατικής υπηρεσίας θεωρώντας σαν δεδομένο, ότι πρέπει να λειτουργεί έτσι.
Δεύτερον, αγαπητέ πολίτη το "χνότο" γράφεται με ωμέγα (χνώτο) εάν δεν απατώμαι. Έλεγξέ το.
Καλημέρα
Είναι παρανοϊκό, το κράτος να προϋπολογίζει έσοδα εκ προστίμων από φορολογικές παραβάσεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑποτελεί ευθεία ομολογία ότι αρνείται να λάβη τα απραίτητα θεσμικά και οργανωτικά μέτρα γιά την δίκαιη κατανομή των φορολογικών βαρών.
Ομοίως αποτελεί απόλυτη σχιζοφρένεια, η πρακτική κατά την οποία, το κράτος κάθε φορά που έχει στενέματα, να καλεί τις επισειρήσεις σε κλείσιμο των προηγουμένων χρήσεων, επί τη απειλή ελέγχου των βιβλίων τους.
Αρπάζει λίγα απο πολλούς.
Σε τι διαφέρει σε αυτό το σημείο απο τους προστάτες της νύχτας και τον Αλ Καπόνε;
Για όλα τα παραπάνω, προσωπικά θεωρώ καθήκον μου να εξαπατώ αυτό το πανάθλιο κράτος των παναθλίων πολιτικών που βεβαίως εγώ τους ψηφίζω.
Με τις υγείες μας συνηλίθιοι!
Αποτελεσματικότητα αναμφισβήτητη στην βεβαίωση παρατυπιών και παρανομιών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν τα εισπράτταμε και όλα τα πρόστιμα....
Γιατί και σε κάποιον τηλεοπτικό σταθμό είχαν ανακοινωθεί παρατυπίες τιμολογίων και σε κάποιο δημοσιογράφο που μετέφερε dvd δικαιολογήθηκαν μερικά εκατομμύρια και σε κάποιους συνδικαλιστές βρέθηκαν καταθέσεις χρημάτων, αλλά αποτέλεσμα δεν είδαμε.
Ένα έργο αγαπητέ μου, κρίνετε ολοκληρωμένο και επιτυχημένο όταν τελειώσει και όχι όταν ξεκινήσει.
Δύο σχόλια.
ΑπάντησηΔιαγραφή@ 22 Ιούλιος 2009 12:15 μμ
Ξέρεις μια χώρα Ισλανδία?
41.4% φορολογία είχε.
Σε πληροφορώ ότι ΧΡΕΩΚΟΠΗΣΕ, γιατί οι φόροι δεν έφταναν να ταΐσουν τα λαμόγια.
..........
@ Νοών νοείτω
Το χνότο σωστά το έχει γράψει. Έτσι γράφεται. Απλά πολύ άνθρωποι έχουν συνηθίσει και το γράφουν με ω. Πάντως το σωστό είναι όπως το γράφει ο πολίτης. Δηλαδή ..το χνότο!
@ Ανώνυμο 12.15
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα νουμερα που εδωσες ειναι προφανως λαθος!
Τις περαιωσεις τις υπολογιζουν? Τα προστιμα του ΚΒΣ?Τα μυρια οσα τελη,και τις κρυφες φορολογιες?
Προφανως τα ποσοστα αφορουν τις Αμμεσες φορολογιες!Οχι το συνολο της φορολογικης επιβαρυνσης που στην Ελλαδα ειναι περιπου το 64% του εισοδηματος!
Παρε μολυβι και χαρτι και υπολογισε τα μονος σου.
@Τιραμόλα,
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ για την διευκρίνηση.
Με αφορμή ένα σχόλιο λίγο πιο επάνω (12.43)θα ήθελα να επισημάνω κάτι που διαφεύγει από την διαχείριση των σκέψεών μας και των ...πεπραγμένων μας ως πολίτες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό τη στιγμή που είσαι στο ίδιο επίπεδο με αυτούς που κατηγορείς (πολιτικούς, διάφορα λαμόγια κλπ), τότε αυτομάτως σου αφαιρείται το δικαίωμα της κριτικής...
Εδώ έχουμε το εξής παράδοξο και παράλογο.Αυτοί που κλέβουν, δείχνουν τους "από πάνω" που κάνουν ....το ίδιο στα μέτρα τα δικά τους.
Ίσως γκρινιάζουν επειδή δεν μπορούν να κλέψουν τόσα, όσα οι ..."από πάνω"!
Το διακύβευμα λοιπόν κύριοι είναι το εξής:Τίμα αυτόν που είναι τίμιος από επιλογή.
Μόνο αυτός ο άνθρωπος μπορεί πραγματικά να ασκεί κριτική.
Οι υπόλοιποι δεν έχουν αυτό το δικαίωμα της κριτικής. Το μόνο που μπορούν να φωνάζουν είναι ότι :" θέλω να ξεφύγω από τον ορισμό του λαμόγιου και να γίνω... αρχιλαμόγιο"( κατα το γνωστό επαναλαμβανόμενο του Ιζνογκούντ " θέλω να γίνω χαλίφης στην θέση του χαλίφη").
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφή@ Νοών ..νοείτω
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ εν μέρη μαζί σου, σε ότι αφορά την "διαφήμιση" λειτουργία μιας κρατικής υπηρεσίας.
Όμως θεωρώ ότι το πνεύμα του άρθρου δεν έχει αυτόν τον σκοπό , αλλά ( το δηλώνει άλλωστε ξεκάθαρα στην αρχή) τον ΣΤΙΓΜΑΤΙΣΜΟ ΑΥΤΩΝ ,που ενώ οι άνθρωποι κάνουν την δουλειά τους ( και καλά απ` ότι δείχνουν τα αποτελέσματα), ΑΥΤΟΙ τους απαξιώνουν.
ΑΥΤΟ είναι το πρόβλημά μας στην σημερινή κοινωνία.
Δηλαδή για διαφόρους σκοπούς που ξεκινούν από την ιδιοτέλεια και φτάνουν στην πολιτική προπαγάνδα και την παραπληροφόρηση, απαξιώνουμε και μηδενίζουμε ΤΑ ΠΑΝΤΑ.
Αλλά ακόμα και από ηθικής πλευράς να το πάρουμε , αυτοί οι υπάλληλοι που κάνουν ευσυνείδητα και καλά την δουλειά τους και υπηρετούν το δημόσιο συμφέρον ( δηλ. το δικό μας), δεν θα έπρεπε να ακούσουν και μια καλή κουβέντα; Μια επιβράβευση; Ένα μπράβο ή ένα ευχαριστώ;
Μη ξεχνάμε ότι η επιβράβευση στο σύγχρονο μάνατζμεντ είναι έμμεσος μοχλός και εργαλείο για ακόμα μεγαλύτερη παραγωγικότητα.
ΑΓΓΕΛΟΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΕχεις 1000% δίκιο
ΝΟΩΝ ΝΟΕΙΤΩ - ΕΧΤRΑ
Εαν μια ή περισσότερες κρατικές υπηρεσίες λειτουργούν καλά καλό είναι να το επισημαίνουμε και να το επιβραβεύουμε γιατί έχουμε πήξει να ακούμε για τις δυσλειτουργίες του κρατικού τομέα, τα "σκάνδαλα" του και την αναποτελεσματικότητα του και βέβαια όλα αυτά συνηθως διογκωμένα από τα ΜΜΕ. Μέσα λοιπόν σ αυτη την τεχνητή ή πραγματική μαυρίλα και μιζέρια καλο είναι να ξέρουμε ότι υπάρχουν 10 άνθρωποι που κάνουν σωστά τη δουλειά τους, να τους τιμούμε και να τους μιμούμαστε
ΥΓ Οι πιο πάνω παρατηρήσεις αφορούν το θέμα της προβολής και αναγνώρισης ορθών δράσεων γενικώς. Επί της ουσίας δεν έχω άποψη για την αποτελεσματικότητα ή όχι της Υπ.Ε.Ε. Ελπίζω να είναι όπως τα λέει ο πολίτης.
Αν μπορούν να τους πατήσουν κάτω ....να τους κλείσουν τα σπίτια και να τους πουλήσουν δούλους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα μην ντρέπομαι πλέον που ανήκω στην κατηγορία των επαγγελματιών
¨ δηλώνουμε τα πάντα και πληρώνουμε τα πάντα¨
Βαρέθηκα να τους βλέπω και να σκύβω το κεφάλι σαν ηλίθιος με την απορία:
¨Γιατί εγώ δεν μπορώ να ¨κάνω¨ τόσα λεφτά¨
Ένα μεγάλο μπράβο στην Υπ.Ε.Ε. παρόλο που ακούω ¨Δημόσιος Υπάλληλος¨ και τρέχω για φάρμακα.
Αλλά πώς να προχωρήσει το καθάρισμα της λάσπης ?
Εδώ σήμερα στην βουλή όλοι οι ¨επαγγελματίες πατριώτες ¨ τάχθηκαν κατά της εφαρμογής ταμειακών μηχανών στα βενζινάδικα.
Καλό μας απόγευμα.
Τιραμόλα το χνώτο όλοι οι άνθρωποι, όπως ο Ελύτης για παράδειγμα, μέχρι πριν είκοσι χρόνια έτσι το έγραφαν. Τώρα το διορθώσαμε (αχνός ή χνοτίζω). Το υπόψιν γιατί δεν το διορθώσαμε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατ` αρχάς θα ήθελα να πω ότι συμφωνώ απόλυτα με τον Άγγελο και την άποψη όπως την διατύπωσε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατ` δεύτερον θα ήθελα να σημειώσω το έξης παράλογο που συμβαίνει γύρω μας και ανάμεσα μας.
Ακούω συχνά ότι " Ο Έλληνας δεν θέλει να πληρώνει φόρους". Θεωρώ ότι είναι λάθος!
Κοιτάτε τι συμβαίνει. Ο Έλληνας πληρώνει φόρο μέσω του ΦΠΑ στις αγορές λιανικής.
Συγχρόνως δέχεται ή δεν αντιδρά όταν δεν του κόβουν αποδείξεις.
Με αυτόν τον τρόπο ο φόρος που είναι ενσωματωμένος στην λιανική τιμή καταλήγει στην τσέπη του μαγαζάτορα.
Δεν είναι παράδοξο; όταν του ζητάει το κράτος να πληρώσει φόρο αρνείται. Όταν όμως του ζητάει να πληρώσει φόρο ο ...ιδιώτης πληρώνει κανονικά!(....στον ιδιώτη).
Επομένως νομίζω ότι τελικά ο Έλληνας δεν έχει πρόβλημα με το να πληρώνει φόρους.
Απλά το γνωστό " Ο Έλληνας δεν θέλει να πληρώνει φόρους", δε ευσταθεί και το σωστό είναι " Ο Έλληνας θέλει να πληρώνει (και πληρώνει) φόρους, αλλά δεν θέλει να ...καταλήγουν στο κράτος".
Μα θα μου πείτε τότε γιατί βρίζουν τα λαμόγια ή τους διεφθαρμένους εφοριακούς οι οποίοι και αυτοί εισπράττουν "φόρους" αλλά δεν τους αποδίδουν στο κράτος;
Τι να σας πω... μάλλον θα τους ζηλεύουν!
στη λημνο πηγαν οι ειδικοι ελεγκτες,αφου τους πεταξαν εξω οι καταστημαυαρχες?
ΑπάντησηΔιαγραφήΕχουν κατακλέψει τους γερόντους οι τράπεζες και εσεις μου λέτε ότι έπιασαν τα στημένα;;αυτά τους τα δώσανε για να περνούν τα θηρία του λαθρεμπορίου......που ζείτε εσεις της πόλης βρε politi.gr;; στου σουδάν;;;.....χχχχχχχχχχ
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητοί extra, και ΑΡΗ Θ.,
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίμαι της άποψης ότι αυτό που εργάζεται στο Δημόσιο γνωρίζοντας ότι πληρώνεται από τον κόπο των συμπολιτών του, και επιτελεί σωστά το έργο του, δεν χρειάζεται επιβράβευση.
Όχι διότι δεν την αξίζει, αλλά διότι εάν συνδυάσει την εργασία με το συναίσθημα που του προκαλεί η αποδοχή του ή όχι, τότε θα είναι έρμαιο του κάθε κακόβουλου.
Και τέτοιοι υπάρχουν ουκ ολίγοι.
Θα ήθελα κάποια στιγμή, όλοι οι Δημόσιοι Λειτουργοί, να αισθάνονται υπερήφανοι για το έργο τους, και οι πολίτες αντίστοιχα.
Ουτοπικό θα μου πεις, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπι να το υποστηρίζω, και ας δείχνω γραφικός.
Όσον αφορά το σύγχρονη διοίκηση, θεωρώ ότι είναι το υποκατάστατο της φιλοτιμίας.
Την δημιούργησαν φωστήρες για να δουλεύουμε και όχι για να εργαζόμαστε.
Μοχλός της αξιοπρέπειας και της συνέπειας δεν είναι η επιβράβευση ή η τιμωρία, αλλά η υπευθυνότητα.
Το είπα και πιο πάνω. Είμαι γραφικός και ονειροπόλος, οπότε μη μου δίνετε και ιδιαίτερη σημασία.
O NΟΩΝ ΝΟΕΙΤΩ
ΑπάντησηΔιαγραφήΧαίρομαι που είσαι ρομαντικός (αποφεύγω το "γραφικός" γιατί είναι κάτι που κατά καιρούς έχω καταλογίσει στον Καρατζαφέρη) και ονειροπόλος γιατί έτσι αισθανόμαστε κι εγώ και άλλοι λιγότερο μόνοι.
Νομίζω όμως ότι αν θέλουμε να αποκτήσουμε μια Δημόσια Διοίκηση όπως την ονειρευόμαστε πρέπει να την δημιουργήσουμε μέσα από κάποια διαδικασία. Και εγώ δεν βλέπω τίποτα άλλο από το αυτονόητο σε άλλες χώρες ΕΛΕΓΧΟΣ- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ (ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗ ή ΤΙΜΩΡΙΑ) Βλέπεις εσύ κάτι άλλο?
Δηλαδή έχουν έχουν πληρωθεί τα προηγούμενα πρόστημα και πάνε προς αγρα νέων. Μα μας δουλεύουν??? π.χ. Ο Κουρής πλήρωσε το πρόστημο για τα εικονικά τιμολόγια?
ΑπάντησηΔιαγραφήΜακάρι να τα εισπράτανε όλα άμεσα και χωρίς αιώνιες δόσεις διακανονισμών, αλλά το σύνηθες είναι να πληρώνουν κάποιες δόσεις και μετα πάει "ξεχνιέται" άρα βαβούρα να γίνεται....
Αγαπητέ ΑΡΗ Θ,
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ευχαριστώ για την κατανόηση.
Στην πρότασή σου, θα απααντούσα ότι ενώ δεν έχεις άδικο για στην εκδοχή που παρουσιάζεις, θεωρώ ότι μία αλλαγή νοοτροπίας, η οποία θα προέλθει από την επαπροσδιόρηση της παιδείας μας στο κομμάτι της Αγωγής του Πολίτη, είναι αυτό που μακροπρόθεσμα θα ενσταλλάξει στην συνείδησή μας την υπευθυνότητα, την συνέπεια, και τον σεβασμό, στην χαλασμένη νοοτροπία μας.
Η επιβράβευση ή/και τιμωρία μου θυμίζει περισσότερο εκπαίδευση κατοικιδίων παρά λειτουργία ανθρώπου.
Ελπίζω βέβαια πάντα, σε ένα από τα καλύτερα πλεονεκτήματά μας, που λέγεται φιλότιμο.
Να είσαι καλά.