Κυριακή 18 Μαΐου 2008

Με δανεικά…..αλλά όχι αγύριστα !

Με το πετρέλαιο να καλπάζει και με την πιθανότητα των 200 δολ/βαρέλι να κρέμεται ως δαμόκλειος σπάθη πάνω από τις οικονομίες των κρατών ,πολλοί φοβούνται ένα παγκόσμιο οικονομικό κραχ.

Η ακρίβεια γενική, αφού οι τιμές των καυσίμων συμπαρασύρουν τα πάντα με όλο και πιο ανοδικές τάσεις.

Είναι προφανές ότι η Ελλάδα βρίσκεται αντιμέτωπη με την μεγαλύτερη και σοβαρότερη οικονομική κρίση μετά τον Β’ παγκόσμιο πόλεμο .

Το ζήτημα επομένως είναι τι κάνουμε. Τι κάνουμε πραγματικά σήμερα για το αύριο.

Η οικονομία της χώρας μας αλλά κυρίως η κοινωνία της, έχουν ανάγκη από δραστική αλλαγή του τρόπου με τον οποίο συμπεριφέρνονται και σκέπτονται.

Χρειάζεται αλλαγή πλεύσης και κατεύθυνσης.

Μέχρι χθες ακόμη φτιάχναμε και απολαμβάναμε μια ψεύτικη ευημερία.

Δήθεν κοινωνικό κράτος, made in Greece ,με παροχές χρηματοδοτούμενες όχι από την ανταπόδοση της παραγωγής, αλλά με επιδοτήσεις και δανεικά που οδήγησαν σε ασύστολο δημόσιο χρέος.

Κανείς δεν σκέφτηκε σοβαρά ότι τα δάνεια έπρεπε κάποτε να πληρωθούν και αυτό μπορούσε να γίνει μόνο μέσα από μια οικονομία που θα παράγει, ώστε να μπορέσει η χώρα να ανταποκριθεί στην αποπληρωμή των δανείων.

Κανείς μας ,δεν ενδιαφέρθηκε ειλικρινά να κοιτάξει πίσω από την κουρτίνα .

Ο κόσμος περνούσε καλά ,δεύτερα αυτοκίνητα , διακοπές σε κοσμοπολίτικα νησιά και όχι πλέον στο χωριό, εξοχικές κατοικίες ( το όνειρο του μικρομεσαίου ) ,γενικά μια οικονομική κινητικότητα στο μέγιστο βαθμό και ένταση.

Μέσα στην φαινομενική κοινωνική και οικονομική ευφορία , όλοι , όταν ακούγαμε την …λέξη ταμπού «Δημόσιο χρέος», στρέφαμε το κεφάλι μας προσποιούμενοι ότι …..αφορά κάποιους άλλους και όχι εμάς.

Οι πολιτικοί γαντζωμένοι στο άρμα της εξουσίας δεν τολμούσαν όχι μόνο να συμμαζέψουν την οικονομία αλλά αντιθέτως συντηρούσαν αυτό το σάπιο κράτος του παρασιτισμού ,της λούφας και της ..παραλλαγής.

Αυτό το κράτος αφού ξεπέρασε κατά πολύ τα όρια του το αποκύρηξαν και οι ίδιοι οι συνειδητοί σοσιαλιστές.

Τέτοιο κράτος δεν χρειαζόμαστε πια αφού κινδυνεύει με …κατάσχεση.

Η Ελλάδα είναι επιτακτική ανάγκη να προσαρμοσθεί στις σημερινές σκληρές συνθήκες της διεθνούς οικονομίας είτε μας αρέσει , είτε όχι.

Χρειαζόμαστε νέο κράτος, σύγχρονο , ευέλικτο και αποτελεσματικό. Ένα κράτος με ταχύτητα και χαμηλό κόστος λειτουργίας . Ένα κράτος ικανό να λύνει τα προβλήματα του πολίτη.

Η επιχειρηματικότητα, η παραγωγή και η νεολαία θα πρέπει να έχουν την προτεραιότητα .

Ας παραδειγματιστούμε από την Ιρλανδία και τα τεράστια βήματα προόδου της οικονομίας της.

Συγχρόνως ως κοινωνία, θα πρέπει να μάθουμε να μην βραδυπορούμε προσπαθώντας να συνδυάσουμε την μεταρρύθμιση με το δήθεν κοινωνικό κράτος που σφυρηλάτησαν τα κόμματα, κυρίως την δεκαετία του 80’…… με δανεικά χρήματα .

Το κοινωνικό κράτος θα προέλθει μέσα από την παραγωγή , την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας και την μείωση της ανεργίας.

Αυτή είναι η μοναδική αλήθεια όσο και αν μας φαίνεται σκληρή και ….έξω από τα νερά μας.

Η αδυναμία συζήτησης θεμελιωδών προβλημάτων, είναι μια ανοικτή πληγή για τη δημοκρατία που κάποια στιγμή θα πρέπει να …επουλωθεί.

Χρειάζονται ευρείες συναινέσεις για την αντιμετώπιση των χρονιζόντων προβλημάτων που δεν παίρνουν άλλη αναβολή.

Αν δεν το συνειδητοποιήσουμε , η οικονομική και όχι μόνο καθίζηση θα μας ….εξαφανίσει.

Καιρός πανιά, καιρός κουπιά.

46 σχόλια:

  1. Δυστυχώς φίλε πολίτη , αυτό το φαινόμενο του εύκολου δανεισμού, με τα χρόνια πέρασε και στις συνήθειες των πολιτών.
    Γι`αυτό έχουμε φθάσει στο ακραίο φαινόμενο ...των Εορτοδανείων, διακοποδανείων κλπ !!!!!
    Συμφωνώ και εγώ ότι η αδυναμία συζήτησης θεμελιωδών προβλημάτων, είναι μια ανοικτή πληγή για τη δημοκρατία μας, αφού στην ουσία ΚΑΝΕΙΣ (πολιτικοί και πολίτες, ΟΛΟΙ ΜΑΣ) πέραν του μικροκομματισμού δεν βλέπουμε παραπέρα ή τέλος πάντων ΔΕΝ θέλουμε να δούμε!
    ΥΓ. Πολύ εύστοχο το σκίτσο , απηχεί την ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δηλαδή πολίτη τι;
    Δεν κατάλαβα τι θέλεις να πεις.
    Κάνεις διαπιστώσεις τι οποίες μπορεί να κάνει και ο γιος μου που ακόμη ψηλώνει.
    Τί προτείνεις και θέλεις ευρεία συναίνεση;
    Να αποδομήσουμε το όποιο κοινωνικό κράτος για να μειώσουμε το κόστος του;
    Να καταργήσουμε την δωρεάν (νάχαμε να λέγαμε) Υγεία;
    Να καταργήσουμε την δωρεάν (νάχαμε να λέγαμε) Παιδεία;
    Να καταργήσουμε την δωρεάν (νάχαμε να λέγαμε) Υγεία;
    Να καταργήσουμε τις παροχές (νάχαμε να λέγαμε) Πρόνοιας;
    Μήπως πρέπει να καταργήσουμε τις συντάξεις; Ο παππούς μου δεν έπερνε σύνταξη. Γιατί πρέπει να πάρω εγώ;
    Και οι τρεις παραπάνω τομείς πρέπει να ενισχυθούν, έστω και με δανεικά.
    Από που θα βρεθούν τα χρήματα;
    Μα από τις περικοπές στους αεριτζήδες.
    Από τους πολιτικούς πρώτα από όλα.
    Από τα κοματόσκυλα ύστερα.
    Από τους συνδικαλιστές και τους δημοσιογράφους μετά.
    Και καταλαβαίνετε όλοι ότι δεν μιλάω για τον τελευταίο πολιτευτή που προσπαθεί να βολέψει τα παιδιά του.
    Ούτε για τον δημοσιογράφο των 1000 ευρώ.
    Το πρόβλημα στη χώρα μας φίλε είναι η διαφθορά.
    Όλα τα άλλα περί Ιρλανδικών και σκανδιναβικών μοντέλων τ' ακούω βερεσέ.
    Όποιος καταλαμβάνει θέση εξουσίας ή διαχείρησης χρημάτων ή τήρησης της νομιμότητας (εφορίες, πολεοδομίες κ.λ.π.) πρέπει να φεύγει φτωχότερος από ότι ήρθε στο χώρο αλλοιώς θα περνά το υπόλοιπο της ζωής του στη φυλακή και θα κατάσχονται όλα τα περιουσιακά του στοιχεία. Ακόμη και αυτά που είχε πριν αναλάβει την επίμαχη θέση.
    Όλα αυτά προυποθέτουν ταχεία απόδοση δικαιοσύνης με πραγματικά κλειστά μάτια.
    Όχι αυτό το χάλι που έχει σήμερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Προς Ανώνυμο 4.41
    Και αυτόν που τον κυνηγάνε τα δάνεια τα ίδια λέει φίλε.
    Φταίνε οι τράπεζες, φταίνε οι διαφημίσεις , φταίει το κράτος, φταίνε τα επιτόκια κλπ.......
    ΔΕΝ φταίει όμως ο ίδιος που δανείζεται. Φταίνε όλοι οι άλλοι!!!!
    Αφού τα γνωρίζει και ο υιός σου .....΄μαθέ του και αυτά που λες και εδώ.
    Μετά κάποια χρόνια ...μην κλαίγεσαι!
    Να σου θυμίσω ότι η παροιμία "Η φτώχεια θέλει καλοπέραση" όσο και να ψάξεις, το νόημα της δεν αποδίδεται σε κανένα άλλο λαό στον κόσμο. ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δηλαδή τι μου λες βρε πολίτη;
    Το δημόσιο χρέος το δημιούργησε ο λαοτζίκος; Και δε πρέπει να φωνάζει γιατί η Εθνική Οικονομία δεν αντέχει;;;; Ούτε αυξήσεις ούτε απαιτήσεις για κοινωνικό κράτος, τσιμουδιά.....!!!!!
    Δυσκολοχώνευτο κι αυτό σήμερα...
    Έχεις κανένα χαπάκι για
    χώνεψη;;;

    Τα κέρδη όμως κέρδη των βιομηχάνων και των αεριτζήδων!!

    Κούνια που σας κούναγε ...
    Τι δουλειά κάνεις Πολίτη και πόσα παίρνεις;;;; Μήπως αρθρογραφείς σ΄αυτό το site από κανένα ΜΕΓΑΛΟ ΓΡΑΦΕΙΟ;;;;;;
    Πάντως οφείλω να σε συγχαρώ... για τον τρόπο που παρουσιάζεις τα θέματα ... ΚΑΠΟΙΟΙ ΘΑ ΤΣΙΜΠΗΣΟΥΝ.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Όπως καταλαβαίνεις ο λαϊκισμός, ο κομματισμός και βεβαίως ο γκεμπελισμός έχει μπολιάσει την κοινωνία μας !
    Μέτρα σήμερα πόσοι θα σε επιβεβαιώσουν σε αυτό που γράφεις ότι : H αδυναμία συζήτησης θεμελιωδών προβλημάτων, είναι μια ανοικτή πληγή για τη δημοκρατία.
    Έδω δεν συμφωνώ, δεν είναι ανοιχτή πληγή , αλλά γάγγραινα χωρίς, φοβάμαι, γιατριά.
    Βέβαια πόσοι από αυτούς που θα γράψουν θα είναι κομματόσκυλα ,συνδικαλιστές ή βολεμένοι δημόσιοι υπάλληλοι ,μην αναρωτηθείς. ΟΛΟΙ !!
    Άρνηση στην άρνηση και στρουθοκαμιλισμός!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Το πρόβλημα έιναι μεγάλο -
    κοιτάξτε το παράδειγμα των ΗΠΑ - "προηγμένη" κοινωνία, που το φαινόμενο δανεισμού ξεκίνησε τη δεκαετία του 80 - και κορυφώθηκε την τελευταία 5ετία - το αποτέλεσμα: 1 στους 10 χάνει το σπίτι του καθημερινά!
    Αυτά ειναι που δεν πρέπει να αντιγράφουμε
    Στην Ελλάδα τώρα, η σκληρή αλήθεια έιναι δε θέλουμε να δουλέψουμε όσο θέλουμε να λαμβάνουμε!
    Το δημόσιο είναι ο παράδεισος του ΝεοΈλληνα - 3.60 αλλά σιγουριά και όχι δουλειά! και μετά ο ίδιος γκρινιάζει για τα ελλείματα, όταν και ο ίδιος συμβάλλειστη γιγάντωση του προβλήματος!
    κοιταξτε τον κοινωνικό σας περίγυρω και που βρίσκονται οι γνωστοί σας - μετά σκεφτέιτε πόσο προσπαθήσανε!
    Εγώ, για να εξασφαλίσω τα παιδιά μου, δεν θα περιμένω το δημόσιο - θα καταφύγω σε ιδιωτική ιατρική κάλυψη, θα κοστίστει παραπάνω αλλά θα προσπαθήσω να καλύψω τα έξοδα με εξτρα η και 2η δουλειά - αντί να πάω στο καφενέιο και να κατηγορήσω την (εκάστοτε) κυβέρνηση ότι δε προσέχει τους νέους μας - την έυκολη λύση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @nik79
    συμφωνώ απόλυτα με το σχόλιο σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ρε πολίτη σε βλέπω και απαντάς στα επικριτικά σχόλια μια σαν μαράκι, μια σαν ζιζάνιο.
    Δεν έχεις το θάρρος να υπογράψεις;
    Στο δεκάλεπτο βλέπω απαντάς, αλλά το "κύρος" σου δεν σου επιτρέπει να απαντάς σαν πολίτης.
    Σωστά;
    ΣΩΣΤΑ πολίτη μου.
    Μάλλον θα συμφωνήσω με τον 5.04 για την τελευταία του παράγραφο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μαράκι μου σχολείο πήγες;
    Ξέρεις να διαβάζεις;
    Είδες να κατηγορώ κανέναν;
    Εκτός κι αν εννοείς κατηγορία τις προτάσεις μου περί διαφθοράς.
    Μάλλον κάποιο κόλλημα έχεις στο μυαλό σου και βλέπεις απόψεις-φαντάσματα στις οποίες θα ήθελες να απαντήσεις.

    Ο ανώνυμος 4.41 μμ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. .... κάποιοι θα τσιμπήσουν...., από που αρθρογραφείς...., από κανένα μεγάλο γραφείο.....
    Εσείς που ζείτε μωρέ!!!! Σε άλλη χώρα?
    Ήμάρτον πια!!!
    Που είναι το ψέμα στο άρθρο του, θα μας τρελλάνεις?
    Δεν είχαμε φθάσει το ΄89 να μην υπάρχει φράγκο ούτε για τις συντάξεις... τα ξεχνάμε αυτά.
    Καταχρεωμένο το κράτος είναι παντού.
    Το θέμα είναι τι γίνεται τώρα.
    Προλαβαίνουμε να κάνουμε κάτι, εδώ που φθάσαμε? ή θα μας προλάβουν χειρότερες εξελίξεις? (δεν εννοώ εξελίξεις "τοπικού χαρακτήρα" αλλά παγκόσμιες)
    Όσοι από τους πολίτες μυρίστηκαν την "δουλειά" από νωρίς πως θα εξελισόταν τώρα δεν έχουν ιδιαίτερο πρόβλημα. Πάντα βέβαια μιλάμε σε προσωπικό επίπεδο. Πόσοι είναι αυτοί ΜΕΙΟΨΗΦΙΑ...
    Για πές λοιπόν εσύ κύριε, 5.04 που δεν "τσιμπάς..." ποιοί φταίνε για την κατάντια?
    Όσο για σένα 5.25 μην κρίνεις εξ ιδίων τα αλλότρια....

    Μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @ nik79

    Ρε φίλε σε ποιόν αναφέρεσαι;
    Κατηγορείς όλους όσους έχουν αντίθετη άποψη;
    Και μιλάς για δημοκρατία;
    Φασιστοειδές το κοινόν είσαι.
    Πολίτη συμφωνείς με τον nik79;
    Του επιτρέπεις να βρίζει έτσι όλους τους επισκέπτες του μπλόκ σου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Προς τον Μ.
    18 Μάϊος 2008 5:36 μμ

    Εγώ φίλε μου γράφω σαν ανώνυμος πάντα.
    Η ανωνυμία είναι δικαίωμα στο διαδύκτιο.
    Γιατί δεν ρίχνεις μια ματιά στα IP για να καταλάβεις ποιός είναι ποιός;
    Εκτός κι αν αυτό δεν περιλαμβάνεται στην αμοιβή σου.
    Ή δεν έχεις ιδέα από μπλοκ.
    Άρα κάντην διακριτικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ας ξεκινήσω από τον 5:04
    Τι εννοείς ακριβώς με το ¨ ΚΑΠΟΙΟΙ ΘΑ ΤΣΙΜΠΗΣΟΥΝ¨ τελείωνε την φράση να ξέρω τι θα προσέξω για να μην τσιμπήσω.

    @ 4:41 Φίλε το να βάλεις κάποια τάξη στα πράγματα δεν σημαίνει αυτόματα κατάργηση. Μελέτη χρειάζεται και πάνω από όλα πραγματική διάθεση να διορθωθούν τα πράγματα. Ευρείες συναινέσεις σου λέει ο politis.

    Γλυκά μου παιδιά ... ο polits δεν έγραψε νούμερα για να μην σας προβληματίσει.
    Σε 270 ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ € συμπεριλαμβανομένων και των εγγυήσεων που παρέχει το υπουργείο ο Οικονομικών για να δανεισθούν οι ΔΕΚΟ ανέρχεται το δημόσιο χρέος . Θα μου πείτε καλά δεν πειράζει η Καλομοίρα νάνε καλά.
    Εγώ θα επιμείνω λίγο όμως μήπως και το καταλάβετε…. Ο κάθε Έλληνας χρωστάει σήμερα για λογαριασμό του Δημοσίου 22.700 €.
    Μήπως τσούζει λίγο ή όχι .
    Και το ωραιότερο ξέρεται τι λένε οι δανειστές. Που πάνε ρε αυτοί…με τι κ..ο θα πληρώσουνε…..άμα ξαναζητήσουνε πες τους με μεγαλύτερο επιτόκιο αλλιώς δεν έχει.
    Ξέρω –Ξέρω ποιοι μας έφεραν εδώ…τι κάνουνε οι τώρα …και άλλα τέτοια.
    Θα καταλάβουμε πραγματικά την κατάσταση όταν δεν θα λέμε τέτοια αλλά θα επικροτούμε αυτούς που προτείνουν πραγματικές λύσεις. Και το κυριότερο θα απαιτήσουμε από τους ηγέτες μας να συνεργαστούν και να βρούνε λύσεις όχι να περιμένουν πότε θα πάρουν την πιστωτική κάρτα του κράτους στα χέρια τους για να πάνε στα ΑΤΜ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Πρός 5.51

    Η ανωνυμία φυσικά είναι δικαίωμα στο διαδύκτιο.

    Η φαντασιοπληξία..... όμως είναι?????

    Είσαι πολύ εκνευρισμένος.... αγόρι μου, γιατί?
    Συμβαίνει κάτι.... που σε ενοχλεί προσωπικά? Να δείξουμε λίγο.. κατανόηση τότε....

    Μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Πολίτη ,κατ' αρχήν, συμφωνώ σε γενικές γραμμές και γι' αυτό δεν έχω να ανταπαντήσω κάτι στα γραφόμενά σου, εκτός του ότι η Ιρλανδία κακώς αναφέρεται συχνά ως παράδειγμα "φιλελεύθερης" πολιτικής.
    Δηλαδή με την έννοια ότι ο ιδιωτικός τομέας δεν απογειώθηκε κυρίως λόγω της μείωσης των φόρων η οποία έδωσε κίνητρα για επενδύσεις στις ιρλανδικές επιχειρήσεις αλλά λόγω της τεράστιας εισροής άμεσων ξένων επενδύσεων που οφείλεται ως ένα βαθμό και στην ευνοϊκή φορολογία αλλά και σε πολλούς άλλους παράγοντες : γεωγραφία, γειτνίαση με τις αγορές της ΕΕ, ΄γλώσσα, παιδεία -υποδομές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. O 5.04 ξαναρωτάει:

    Καθένας έχει το δικαίωμα της γνώμης έστω και με κάποιες υπερβολές.. Αυτό το κατακτήσαμε σαν bloggers. Ας μην το ανακυκλώνουμε λοιπόν αυτό το θέμα κάθε τόσο
    Φίλε Πολίτη ,
    Τα θέματα που βάζεις είναι αποσπασματικά. Παίρνεις ,ας πουμε, τον υπερδανεισμό και τον εξετάζεις επιφανειακά. Το ΔΝΤ οι τράπεζες τα υπερκέρδη και οι φοροαπαλλαγές απουσιάζουν από την κριτική σου. Παίρνεις τον υπερκαταναλωτισμό και υποστηρίζεις τη γνώμη του Φώλια. Εξετάζεις την αποστασία του 65 και
    την παρουσιάζεις μονόπλευρα.. και τα χώνεις στους επίγονους.κλπ
    Το site σου λειτουργεί ....
    Ειλικρινά συλλέγω όλα τα άρθρα σου και σύντομα θα δεις το πώς και τι προπαγανδίζεις.... Ελπίζω θα μου δώσεις βήμα...
    Πάντως είναι πανεύκολο να παίρνεις κάποια θέματα της κοινής γνώμης και να ενοχοποιείς τον κοσμάκη...
    Δε φταίει ο απλός ο άνθρωπος για τα αποτελέσματα της Πολιτικής και των πολιτικών...Δε φταίει το θύμα για το πως συμπεριφέρθηκε ο θύτης.
    Ας αλλάξουμε πολιτική φίλε μου.. Γιατί δαιμονοποιείς την πιθανότητα ένα άλλο κόμμα ν΄ αλλάξει τα πράγματα άρδην προς το καλύτερο ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Προς Μ.
    Μόνο ο πολίτης μπορεί να πει αν είμαι φαντασιόπληκτος ή όχι γιατί μόνο αυτός ξέρει αν απαντά και με άλλες "ταυτότητες".
    Εσύ δεν το γνωρίζεις.
    ΑΡΑ:
    Ή εσύ είσαι φαντασιόπληκτος
    Ή είσαι ο πολίτης.
    Όσο για τον εκνευρισμό....
    Φαίνεται από τα λάθη που κάνει κανείς.
    Τα σέβη μου κύριε Μ. ή όπως αλλοιώς λέγεσαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Προς 6.52

    Τελικά έχεις μεγάλη πλάκα!!!!
    Δεν έχω τίποτα άλλο να πω... (είναι και ο χαρακτηρισμός του "ακαταλόγιστου...." επίκαιρος...)

    Y.Γ
    Τι άλλο θέλεις... αγαπητέ Politi?
    Απέκτησες και "κλώνους...", Χριστέ.. μου!!!!!!

    Μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Πάντως αν βρεις κάτι να πεις θα το ακούσω ευχαρίστως κύριε Μ. ή όπως αλλοιώς λέγεσαι.
    Επι τοις ουσίας.
    Όχι αρλούμπες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ο politis πού είναι;
    το παραχέσαμε νομίζω.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. 7.18 Έχεις απόλυτο δίκιο και συγγνώμη .
    Αγαπητέ Politi σβήσε οποιοδήποτε σχόλιο δικό μου νομίζεις ότι είναι άσχετο με το θέμα, και sorry again!

    M.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Και τι περιμενατε;Να επικροτησουν ασμενως ολοι τις πικρες αληθειες;
    Αν το πιστευατε, ειστε μακρυα νυχτωμενοι.
    Ωστε δε φταιει το ποπολο γι αυτα που γινονται γυρω του;Δε φταιει, που δανειζεται, για να παει διακοπες στη Μυκονο, επειδη η γκομενα εχει τρελλαθει απο τις μαλακιες που της δειχνουν καθε μερα στα χαζολαναλα,οι διαφορες πρωινο-μεσημεριανες εκπομπες;
    Δε φταιει, που παει και δανειζεται, για να παρει σπιτι, χωρις να μετρησει μεχρι που μπορει να φτασει και μετα κλαιγεται, οτι δεν τον φτανουν τα λεφτα να το ξοφλησει, επειδη εχει τρελλαθει η γκομενα, που της δειχνουν καθε μερα
    το σπιτι του Χ"νικολαου και του 30φυλλοπουλου;
    Δε φταιει, που γραφει το παιδι του στα ιδιωτικα, που του γυρευουν μια περιουσια, για να του "μαθουν γραμματα", οταν το μονο που του εξασφαλιζουν, ειναι οτι δεν θα γινει καταληψη και μετα διαμαρτυρεται, οτι ακριβυναν, λες και τον επιασε κανενας απ το λαιμο, για να το γραψει εκει;
    Δε φταιει ΚΥΡΙΩΣ, που γλυφει τους καραγκιοζηδες, που λεγονται πολιτικοι, ανεξαρτητως αποχρωσεως, για να του βαλουν το παιδι, η τον ιδιο, στο περιβοητο ΔΗΜΟΣΙΟ, που θα του εξασφαλιζει ισοβιο μισθο, συνταξη, αλλα και συνηθως ΑΡΑΛΙΚΙ και αρα γραψαρχιδισμο και κοροιδια προς τους ειλωτες του ιδιωτικου, που τραβανε το καρρο;
    Ποιο αλλο κρατος, εχει τοσο μεγαλο αριθμο υπαλληλων, σαν την Ελλαδα;
    Κανενα βεβαια.
    Και βεβαια, χωρις τα απαραιτητα προσοντα, γιατι οπως ειπε και ενας βλαχος στον υπουργο, "αμα ειχε τα προσοντα, δε θα σε χρειαζομουν"!!
    Οταν ομως ο Ελλην "ΑΔΙΚΗΜΕΝΟΣ ΜΑΛΑΚΑΣ", χρειαστει Σχολειο, Νοσοκομειο και ψαξει να το βρει, θα παρει τ α@@ιδια μου, αφου στις θεσεις ευθυνης, θα βρει το παιδι του,(η του διπλανου, δεν εχει σημασια), που θα ειναι ασχετο και αρα επικινδυνο και θα του πεθανει πχ τον πατερα του, η τη μαννα του, η το παιδι του το ιδιο και τοτε θα βγει στον Παπαδακη, η στον Αυτια, να κλαψει με μαυρο κλαμα, για το τι κακο τον βρηκε.
    Φταιει λοιπον, η δε φταει ο Ελλην, του οποιου "ο τραχηλος, ζυγον δεν υποφερει", οπως ελεγαν παλια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. @ 4.41
    Δεν με βρίσκει καθόλου αντίθετο φίλε τα περί διαφθοράς.
    Συχνά αναφέρομαι στα άρθρα μου περί
    διαπλοκής και διαφθοράς, αλλά με στοιχεία.
    Και γενικά είμαι άνθρωπος που δεν παρασύρεται εύκολα από τον λαϊκισμό και το παιχνίδι των κομμάτων και περιμένω πρώτα για το οποιοδήποτε γεγονός να μιλήσει η δικαιοσύνη.
    Γενικά όλα τα κόμματα έχουν την τάση να κατηγορούν, λαϊκίζοντας, αλλά να μην προσκομίζουν στοιχεία ποτέ.
    .
    .
    @ 5.04 -6.25
    Αυτά που γράφεις για εμένα στο 5.04 μόνο την δημοκρατία δεν τιμούν , ούτε και εσένα προσωπικά φίλε μου.
    Σε ευχαριστώ πάντως που παρακολουθεις το blog μου με ενδιαφέρον.
    Δεν έχω γράψει για αποστασία! Καλό είναι να γνωρίζουμε ιστορία και να μην μπερδεύουμε καταστάσεις.
    Για την γνώμη μου ως προς την έλλειψη μαζικού καταναλωτικού κίνηματος , εκτός του κ. Φώλια συμφωνούν και μερικά εκατομμύρια Έλληνες. Πολύ κοινωνιολόγοι, καθηγητές πανεπιστημίων και οικονομικοί αναλυτές.
    Βέβαια διαστρεβλώνεις γεγονότα όταν λες ότι δεν έχω γράψει για τράπεζες ή .(18/4 και 1/5).
    Βήμα ήδη σου έδωσα μέσα απο τα σχόλια και φοβάμαι ότι θα γίνουμε βαρετοί λέγοντας τα ίδια. Εάν ήθελα θα μπορούσα να έχω ενεργοποιήσει τον μετριασμό σχολίων και όλα τα σχόλια να έπρέπε να εγκριθούν από τον συγγραφέα του ιστολογίου, δηλ. εμένα(όπως το κάνουν εκατοντάδες blogs).
    Τέλος δεν δαιμονοποιώ κανένα καινούργιο κόμμα ,πριν ακούσω τις προτάσεις του(Προσοχή ! Προτάσεις , όχι λαϊκισμούς και κατηγορίες. ΜΟΝΟ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ !)
    Αρκετά γιατί νομίζω ότι θα κουράσουμε και τους φίλους που μετέχουν στα σχόλια.
    .
    .
    @5.25 Δεν με λένε Μαράκι. Αρσενικό είμαι !!!!!!!!!!! :))
    Λάθος φίλε , αλλά υπάρχουν και υποχρεώσεις που δεν μου επιτρέπουν να είμαι 24ωρο στο pc.
    Και εάν δεις γιατί απουσίασα θα ξετρελαινόσουν και εσύ.
    Ένα νέο μέλος της οικογένειας (Εδώ και λίγες ημέρες), ο Fatso, ,...λυκοσκυλάκι απίθανο, με έχει ανάγκη.
    ........
    Γενικά προς όλους.Παιδιά πιο χαλαρά.
    Κουβέντα κάνουμε και ο καθένας να πει αυτό που νομίζει ΑΥΤΟΣ σωστό.
    Όχι στείρες προσωπικές αντιπαραθέσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Εμείς καλά , εσείς στο σπίτι όλοι καλά ? τα παιδιά ?

    Πολύ φλυαρία για δ ι α π ι σ τ ώ σ ε ι ς

    Λύσεις και προτάσεις δεν βλέπω


    Στο προηγούμενο σας τάχωσε ο "Προφήτης" και σφυράγατε αδιάφορα.

    Να ωριμάσετε
    Ahab

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Οι αντιλήψεις που στρέφονται ενάντια στην επιχειρηματικότητα του Έλληνα αλλά και του ξένου επενδυτή, αποβαίνουν σε βάρος, όχι μόνο της Οικονομίας, αλλά και ολόκληρης της Κοινωνίας.
    Δυστυχώς φίλοι μου στην Ελλάδα για κομματικά παιχνίδια και εντυπώσεις αποτρέπουμε σοβαρούς επενδυτές και αρκούμαστε στα υπάρχοντα διαπλεκόμενα λαμόγια.
    Έστω ότι έρθει ένας σοβαρός επενδυτής και ακούσει αυτά που άκουσε ο Βγενόπουλος, αυτοστιγμής θα τα μαζέψει και ...από εδώ πάνε και οι άλλοι.
    Αυτοί(οι πολιτικοί) δεν έχουν ούτε ιερό ούτε όσιο.
    Μόνο να συμφωνούν για την άρση του ασυμβίβαστου και για τους μισθούς τους ξέρουν. ΟΛΟΙΙΙΙΙΙΙΙ!......... συμφωνήσανε για την άρση του ασυμβίβαστου.
    YG. @ Ahab
    Tι να απαντούσαμε βρε φίλε;
    Έτσι το αντιλήφθηκες εσύ;Γιατί εγώ απαξίωσα καν να ασχοληθώ με σχόλια του τύπου "να ρίξουμε δυο τρία τουρκικά αεροσκάφη", χώρια ότι έχω και μια ....αμφιβολία από που προέρχονται, γιατί τώρα τελευταία κάποιοι (και blogs) έχουν ανοίξει ένα μέτωπο ...ύποπτο!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Για να προσγειωθούν κάποιοι άσχετοι με τα οικονομικά.
    Επένδυση δεν είναι να εξαγοράσεις μια έτοιμη επιχείρηση.
    Επένδυση είναι να φτιάξεις μια καινούργια επιχείρηση, να χτίσεις ένα ακίνητο, να φτιάξεις έναν δρόμο, να στήσεις μια ανεμογεννήτρια, ακόμη και να στήσεις 10 φωτοβολταϊκά.
    Αυτό που κάνει ο Βγενόπουλος δεν είναι επένδυση. Είναι κερδοσκοπία.
    Είναι τα λεγόμενα hedge funds τα οποία τα τελευταία χρόνια επιδίδονται σε επιθετικές εξαγορές σε όλο τον κόσμο με σκοπό την μεταπώληση σε υψηλότερη τιμή.
    Τους τελευταίους μήνες πολλά και κυρίως σημαντικά σε μέγεθος hedge funds χρεοκόπησαν δημιουργώντας μεγάλα προβλήματα στην Αμερικανική οικονομία.
    Ήδη θεωρούνται επικίνδυνα και πέραν του Ατλαντικού και οι Αμερικανοί προσπαθούν να βρουν τρόπους και νομοθετικά πλαίσια για να ελέγξουν τη δράση τους. Κάτι που προσπάθησε να κάνει και ο Αλογοσκούφης με το νόμο του 20%.
    Και άντε στις κρατικές επιχειρήσεις μπορείς να κάνεις κάποιους ελιγμούς σαν αυτόν του Αλογοσκούφη. Στις ιδιωτικές επιχειρήσεις τι γίνεται; Συνήθως έχουμε απολύσεις (ανεργία) και κάποιες φορές κλείσιμο.
    Αυτό ακριβώς έκανε και ο Βγενόπουλος.
    Καλώς λοιπόν ο Αλογοσκούφης τον θεωρεί επικίνδυνο.
    Δεν μπόρεσε όμως να αποφύγει το στρίμωγμα με τον ΟΤΕ.
    Ο Βγενόπουλος λοιπόν και οι επίδοξοι Βγενόπουλοι μόνο προβλήματα μπορούν να δημιουργήσουν στην Ελληνική οικονομία.
    Όσο για τις μηνύσεις μή μασάτε.
    Ο σκοπός του δεν είναι να καταδικάσει τους πολιτικούς, αφού λόγω πολιτικής ασυλίας δεν μπορεί.
    Να φοβίσει τους υπόλοιπους που σκέφτονται να αντιδράσουν ή να προβάλουν τις πολιτικές αντιδράσεις θέλει.
    Ο στόχος του λοιπόν είναι τα ΜΜΕ. Έντυπα και ηλεκτρονικά.
    Με λίγα λόγια θέλει να φιμώσει όποια δυνατή φωνή πάει να του χαλάσει τα σχέδια.
    Ενώ ο αντιπερασπισμός του είναι το υποτιθέμενο ενδιαφέρον του για τον Παναθηναϊκό. Αμαρτωλή ιστορία για άλλη ώρα.
    Λοιπόν ο Βγενόπουλος δεν είναι σοβαρός επενδυτής.
    Ούτε καν επενδυτής είναι.
    Ένα λαμόγιο είναι.
    Λαμόγιο του κερατά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Συμφωνώ ότι με το δανεισμό δεν πάει μπροστά ούτε το κράτος ούτε οι πολίτες και ότι μέχρι τώρα έτσι μάθαμε να επιβιώνουμε και μάλιστα χλυδάτα κάποιες φορές!! Σίγουρα χρειάζονται ευρείες συναινέσεις για την αντιμετώπιση των χρονιζόντων προβλημάτων, όμως εγώ θεωρώ ότι τα προβλήματα αυτά δεν προήλθαν μόνο από το μέχρι τώρα δανεισμό, αλλά από την κακή διαχείριση των δανεισθέντων και μη πόρων! Η διαφθορά είναι υπαρκτή και ό,τι λύση και να βρεθεί, δεν θα αποδώσει έτσι όπως έχουμε μάθει πλέον να πορευόμαστε σ΄ αυτό το κράτος!
    Ούτε βέβαια θεωρώ σωστό να περιοριστεί το κράτος πρόνοιας για να απαλλαγούμε από το χρέος, που στο κάτω κάτω της γραφής δεν ευθυνόμαστε εμείς αλλά αυτοί που ανέλαβαν τη διαχείριση και κυβέρνηση του τόπου, επί σειρά ετών μέχρι τώρα, και κανείς τους δεν πλήρωσε για τη ζημιά, έστω και αν έχει γίνει εξ αμελείας και όχι με δόλο.
    Αυτές είναι οι ενστάσεις μου, όσο για τα υπόλοιπα πολύ σωστά τα λες φίλε μου.
    Καλό βράδυ και καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. @ 5:04 6:25 Ας αλλάξουμε πολιτική φίλε μου.. Γιατί δαιμονοποιείς την πιθανότητα ένα άλλο κόμμα ν΄ αλλάξει τα πράγματα άρδην προς το καλύτερο ....
    ---------------
    ¨Έχεις κάτι κατά νου ή το λες σαν ελπίδα.
    Αν ναι πες το να το συζητήσουμε.
    ----------------
    -FATSO δαγκωτό & foto στο side-bar.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. @ mariamaonice
    Δεν αναφέρθηκα σε κράτος πρόνοιας για το οποίο όλοι συμφωνούμε(προς θεού).
    Αναφέρομαι κυρίως για την δεκαετία του 80’-90'…… π.χ "Τζοβόλα δώστα όλα" και μετά 2 μήνες νέος δανεισμός από Ιαπωνικές τράπεζες, για χιλιάδες αντιστασιακούς μαϊμού (για ψηφοθηρικούς λόγους ,αλλά στο όνομα του κοινωνικού κράτους), για χιλιάδες αναπήρους μαϊμούδες το ίδιο, για επιχορηγήσεις στα ΜΜΕ μέχρι και τα αεροπορικά ναύλα για την διανομή των εφημερίδων στο όνομα του κοινωνικού κράτους κλπ.
    Άλλωστε στο όνομα του κοινωνικού κράτους δεν έγιναν και οι περίφημες κρατικοποιήσεις(με δανεικά) των εκατοντάδων προβληματικών και ή αποκρατικοποίηση τους μετά από λίγα χρόνια και που τα αμαρτήματα όλων αυτών πληρώνουμε μέχρι σήμερα.
    Δεν νομίζω να υπάρχει πολίτης που να επιθυμεί την κατάργηση του κράτους πρόνοιας.
    Δυστυχώς όμως οι πολιτικοί στο όνομα αυτού ..."βαπτίζουν" το δήθεν κοινωνικό κράτος που περιέγραψα μερικώς ανωτέρω.
    Καλό βράδυ καλή μου φίλη.

    @ Gnik
    Τις επόμενες ημέρες η φωτό για να σας τον συστήσω επίσημα :))
    Μεγάλη ..φάτσα και από εκεί και το όνομα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Ποιός ρε παιδιά είχε μιλήσει για την επανίδρυση του κράτους?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Για να αλλάξει νοοτροπία ο Έλληνας πρέπει να πάθει και να μάθει.
    Κανείς Αλβανός ή Βούλγαρος δεν πιστεύει σήμερα σε σοσιαλισμούς και τα παρόμοια.
    Μην περιμένεις λύση.Η λύση θα είναι η άνοδος του ΣΥΡΙΖΑ,η αποβολή της Ελλάδος από την ΕΕ,η γενική κατάρρευση και φτώχεια και μετά αφού απελευθερωθούμε από τις αριστερές ιδεοληψίες μπορεί να γίνει συζήτηση.
    Μέχρι τότε προσδεθείτε γιατί έρχονται αναταράξεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. @allos.. 8.38

    Υπερβολή σε μιά φράση δεν ακυρώνει τα υπόλοιπα που έχουν
    κοινό παρανομαστή και με τα δικά σου λεγόμενα, την λαμογιά
    και την πολιτική αγυρτεία.
    Ο ίδιος παρανομαστής και στα σχόλια των υπολοίπων τώρα οπως
    και στα προηγούμενα θέματα.
    Ζητούμενο είναι το φάρμακο
    Ahab

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Αγαπητέ πολίτη καλησπέρα,

    Γράφεις «Η επιχειρηματικότητα, η παραγωγή και η νεολαία θα πρέπει να έχουν την προτεραιότητα».
    Ξέρεις δεν είναι πολύ διαφορετικό από το motto των κυβερνήσεων από το 1990 και μετά. Ακόμα και οι βιομήχανοι με το motto επιχειρηματικότητα, ανταγωνιστικότητα, παραγωγικότητα, λιγότερη γραφειοκρατία και ευέλικτες εργασιακές σχέσεις αλλάζουν (με την πίεση που ασκούν) τους αναπτυξιακούς νόμους όλα αυτά τα χρόνια. Ποιο το αποτέλεσμα; Επειδή έχει τύχει να δουλέψω σε έναν συνδικαλιστικό τους φορέα για λίγο διάστημα, θα σου πω τι έκαναν με τα εκατομμύρια των επιδοτήσεων (από Ε.Ε. και κράτος) που εισέπραξαν όλα αυτά τα χρόνια. Με εξαίρεση ελαχίστων που αξιοποίησαν σωστά τα χρήματα, οι υπόλοιποι εισέπραξαν τις επιδοτήσεις (που έπρεπε υποτίθεται να συμπληρώσουν με δικά τους κεφάλαια) έκαναν κάποιες επενδύσεις (σε παραμεθόριες κατά προτίμηση περιοχές) δούλεψαν για λίγα χρόνια και μετά είτε «πτώχευσαν», είτε μετέφεραν τις επιχειρήσεις τους εκτός συνόρων. Ακόμα και με την κατάλυση των εργασιακών σχέσεων και τη σημαντική μείωση της φορολογίας που πέτυχαν με τη κυβέρνηση της ΝΔ, τα αποτελέσματα είναι ο δείκτης ανταγωνιστικότητας της χώρας μας να πέφτει συνεχώς, η κερδοφορία τους να αυξάνεται συνεχώς, η ανεργία να αυξάνεται αντί να μειώνεται και οι πραγματικοί μισθοί να πέφτουν συνεχώς. Ειδικά στο θέμα της ανεργίας, τα νούμερα που μας παρουσιάζουν τόσα χρόνια είναι πλασματικά, γιατί σημαντικό μέρος της απασχόλησης είναι αποτέλεσμα των κοινοτικών προγραμμάτων (και φυσικά των αντίστοιχων χρηματοδοτήσεων).

    Πάμε στην παραγωγικότητα. Έχω κουραστεί να ακούω την καραμέλα ότι οι έλληνες είναι τεμπέληδες και αραχτοί. Με βάση στατιστικές της Eurostat οι έλληνες είναι από τους πιο σκληρά εργαζόμενους της Ε.Ε. Οπότε τι φταίει; Η μη ύπαρξη καινοτομίας; Μα πήραν επιδοτήσεις για αυτόν ακριβώς το λόγο και είδαμε τι έκαναν. Είτε τις έφαγαν με τη βοήθεια και κάλυψη των πολιτικών, είτε τις χρησιμοποίησαν για να κάνουν επενδύσεις στο εξωτερικό, με συνέπεια να επωφελούνται μόνο οι ίδιοι και οι χώρες όπου έκαναν τις επενδύσεις.

    Γράφεις επίσης «Το κοινωνικό κράτος θα προέλθει μέσα από την παραγωγή, την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας και την μείωση της ανεργίας». Από αυτά που γράφεις σε αυτό το ποστ καθώς και σε μερικά άλλα αντίστοιχης θεματολογίας, συμπεραίνω ότι είσαι οπαδός του οικονομικού μοντέλου του Άνταμ Σμιθ της αυτορυθμιζόμενης ελεύθερης αγοράς δηλ. του φιλελευθερισμού. Μα αυτό δεν είναι το μοντέλο που ακολούθησαν οι κυβερνήσεις της Θάτσερ με συνέπεια η υγεία και η παιδεία να επιδεινωθούν δραματικά; Όσον αφορά την ανεργία από όσο θυμάμαι είχε αυξηθεί και αυτή θεαματικά. Το παράδειγμα αυτό μας έχει αποδείξει ότι αυτό το οικονομικό μοντέλο αποτυγχάνει να βελτιώσει το κοινωνικό κράτος, μάλιστα συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο.

    Γράφεις «Ο κόσμος περνούσε καλά, δεύτερα αυτοκίνητα, διακοπές σε κοσμοπολίτικα νησιά και όχι πλέον στο χωριό, εξοχικές κατοικίες (το όνειρο του μικρομεσαίου), γενικά μια οικονομική κινητικότητα στο μέγιστο βαθμό και ένταση». Συγνώμη αλλά σε ποια ακριβώς κατηγορία ελλήνων πολιτών αναφέρεσαι και σε ποια χρονική περίοδο; Στους μεσάζοντες και σε αυτούς που κινούνται στο χώρο της παραοικονομίας και της αρπαχτής ή στην εποχή του «Τσοβόλα δώστα όλα»; Εγώ αυτό που διαπιστώνω είναι ότι χρόνο με το χρόνο η πλειοψηφία των ελλήνων μισθωτών (και όχι μόνο) πάει από το κακό στο χειρότερο και δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι από το 20% του πληθυσμού κάτω από το όριο της φτώχειας το 2003 φτάσαμε στο 25% φέτος. Ούτε θυμάμαι άλλη φορά έλληνες να ψάχνουν στα σκουπίδια για να φάνε. Αυτά τα βλέπαμε μόνο σε ταινίες με άστεγους της πλούσιας με «ελεύθερη αγορά» Αμερικής.

    Να μιλήσουμε λίγο και για τους έλληνες εργαζομένους σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα. Θα διαφωνήσω επίσης με τη γνωστή καραμέλα ότι στο δημόσιο είναι όλοι αραχτοί και ότι αναξιοκρατία υπάρχει μόνο εκεί. Επειδή έχω δουλέψει και στους δύο τομείς, διαπίστωσα ότι αναξιοκρατία, προσλήψεις με «μέσον» και αραχτοί υπάρχουν και στον ιδιωτικό τομέα. Τη διαφορά και στους δύο τομείς την κάνουν οι άνθρωποι και οι αξίες οι οποίες τους διέπουν, σε συνδυασμό με σωστό και αποτελεσματικό μάνατζμεντ.

    Αναφέρεσαι επίσης στο δημόσιο χρέος και την αύξησή του, με τέτοιο τρόπο σα να είναι αποτέλεσμα της βούλησης των ελλήνων πολιτών και όχι αυτής των κυβερνήσεων μας και των πολιτικών που εκάστοτε υιοθετούσαν.

    Αγαπητέ μου Πολίτη, κατ’ εμέ κοινό στοιχείο και αιτία όλων αυτών είναι η απληστία. Απληστία επιχειρηματιών και διεφθαρμένων πολιτικών που όσα κερδίζουν ή/και καταχρώνται, άλλα τόσα θέλουν και τελειωμό δεν έχει αυτή η πείνα τους. Από κοντά και οι πολίτες, οι οποίοι τόσα χρόνια με τι πρότυπα παρακινούνται; Όσοι έχουν έστω και ελάχιστο μερίδιο στην εξουσία αυτά τα παραδείγματα ακολουθούν. Όσοι έχουν τη δυνατότητα της αρπαχτής επωφελούνται. Και μένουν οι υπόλοιποι οι οποίοι αποτελούν την πλειοψηφία, να προσπαθούν να επιβιώσουν και να πληρώνουν τα σπασμένα της λεηλασίας και της διαπλοκής. Πώς να λειτουργήσει η «ελεύθερη αγορά» σε αυτή τη χώρα όταν κεφάλαιο και πολιτικοί στερούνται της στοιχειώδους δεοντολογίας;

    Πολίτη μας λείπουν πολιτικοί με αντοχές στη διαφθορά που επιφέρει η εξουσία και με αγάπη πρώτα για αυτή τη χώρα και μετά για την τσέπη τους. Μας λείπει η σωστή οργάνωση και το σωστό μάνατζμεντ. Μας λείπει ο έλεγχος (και όχι ο μικρότερος έλεγχος). Μας λείπουν οι θεσμοί που ελέγχουν και τιμωρούν τη διαπλοκή. (Φρόντισαν να τους παραλύσουν ή να τους ακυρώσουν και αυτούς οι πολιτικοί μας με τις κατάλληλες «χρηματοδοτήσεις» και δωροδοκίες).

    Πολίτη δεν είναι τυχαία η παροιμία «από το κεφάλι βρωμάει το ψάρι».

    Θα κλείσω με ένα κείμενο που διάβασα τώρα τελευταία, το οποίο νομίζω αντανακλά το πνεύμα και τα προβλήματα της εποχής μας.

    «Ο Μάης του ΄68;»...
    ... «Μα μόλις τώρα αρχίζει!». Εβδομήντα τεσσάρων ετών σήμερα, ο Ραούλ Βανεγκέμ διατηρεί ακέραιες τις ελπίδες και το πνεύμα εκείνων των φοιτητών που πριν από σαράντα χρόνια βάδιζαν στα οδοφράγματα κρατώντας παραμάσχαλα το βιβλίο του «Η επανάσταση της καθημερινής ζωής». Δεν έγινε υπουργός όπως άλλοι πρωτεργάτες του Μάη, ούτε αφεντικό σε κάποια επιχείρηση. Διατηρεί ατόφιες εκείνες τις απόψεις του που έφεραν τότε την άνοιξη σε πολλές ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Και είναι δύσκολος στις συνεντεύξεις. Αδιαφορεί για την προσωπική προβολή του. Δεν θα μιλούσε στον δημοσιογράφο της εφημερίδας «Λιμπρ Μπελζίκ» που τον πλησίασε με αφορμή το νέο του βιβλίο «Ανάμεσα στο πένθος του κόσμου και τη χαρά της ζωής», αν δεν αποσπούσε πρώτα από αυτόν μιαν υπόσχεση: πως θα έπιναν κατόπιν μαζί ένα- δυο ποτηράκια. Έτσι, για τη χαρά της ζωής.
    Πώς μπορεί... να είναι ακόμη τόσο αισιόδοξος; Η εμπορευματική κοινωνία, η κοινωνία του θεάματος, μοιάζει να τα έχει καταπιεί όλα, ακόμη κι εκείνους τους «εξηνταοχτάρηδες». Ζούμε σήμερα στο βασίλειο του χρήματος. Όχι όμως κι ο Ραούλ Βανεγκέμ. «Βρισκόμαστε μπροστά στην αποτυχία ενός συστήματος που στηρίχτηκε στην ακόρεστη εκμετάλλευση του ανθρώπου και της φύσης», λέει. «Ο καπιταλισμός θυσιάζει στον βωμό της χρηματιστηριακής κερδοσκοπίας τη βιομηχανία και τις δημόσιες υπηρεσίες που άλλοτε διατυμπάνιζε την προώθησή τους. Η κυριαρχία της αποδοτικότητας και του κέρδους έχει προκαλέσει έναν μηδενισμό και μια καταναλωτική φρενίτιδα που όμως δεν μπορεί να ικανοποιηθεί, αφού η αγοραστική δύναμη των ανθρώπων μικραίνει ολοένα. Όμως, αυτός ο σκοταδισμός δεν θα μπορέσει να εμποδίσει την πρόοδο της ριζοσπαστικής σκέψης που θα ανατρέψει αυτό το θέαμα, στο οποίο η αθλιότητα της καθημερινής ζωής έχει αναχθεί σε αρετή». Ο Βανεγκέμ εξακολουθεί να πιστεύει πως το μέλλον ανήκει σε εκείνους που δεν θέλουν να είναι ούτε εξουσιαστές ούτε εξουσιαζόμενοι, που δεν ξεχωρίζουν τις ιδέες τους από τις καθημερινές πράξεις τους και που προτιμούν το «είναι» από το «έχειν».
    Η επιβίωση... είναι για τα ζώα. Η ζωή είναι για τους ανθρώπους. Πώς να ξεφύγει όμως κανείς από την εμπορευματοποίηση της ζωής; «Αυτοί που μας καλούν να δουλεύουμε περισσότερο, είναι οι ίδιοι που κλείνουν τα εργοστάσια και τα παίζουν στα χρηματιστήρια», λέει ο Βανεγκέμ. «Ενθαρρύνουν τις παρασιτικές δουλειές και ξεπουλάνε χρήσιμους τομείς, σχολεία, νοσοκομεία, μεταλλουργία, υφαντουργία, μεταφορές. Οι σημερινοί νέοι πρέπει να μάθουν να ζουν κι όχι να ξεπουλιούνται. Θα το καταλάβουν όταν δουν τη δουλεία που τους περιμένει στην απατηλή αγορά εργασίας, όταν πιστέψουν πως ο πραγματικός πλούτος δεν είναι στο “έχειν” αλλά στο “είναι”, όταν δεχτούν πως το σημαντικό δεν είναι να βγαίνουν οι πρώτοι και οι καλύτεροι αλλά να ζουν καλύτερα».
    Στον κόσμο... του Ραούλ Βανεγκέμ, η ζωή έχει κάθε δικαίωμα, η πλεονεξία κανένα. Στον κόσμο του Βανεγκέμ, είναι πάντα Μάης.

    Υ.Γ.1 Συγνώμη για το σεντόνι
    Υ.Γ.2 Μερικά λόγια για μένα. Οι σπουδές μου δεν έχουν σχέση με τις οικονομικές επιστήμες, οπότε η κριτική μου στηρίζεται σε αποσπασματική σχετική γνώση και σε βιώματα. Τα βιώματά μου συνίστανται από εργασιακή εμπειρία σε αρκετές δουλειές τόσο στον ιδιωτικό όσο και στον δημόσιο τομέα και από το ότι έπρεπε να πατήσω τα 40 για να φτάσω να αμοίβομαι με 1.000 ευρώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Υ.Γ.3 Παράκληση. Μην κλειδώσεις τα σχόλια αύριο, για να συνεχίσουμε το διάλογο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Καταπληκτική ανάλυση,1,22πμ.
    Μεστή,περιεκτική,με φοβερή δυναμική!!
    Αν διατηρείς μπλόγκ,γραψε διεύθυνση
    παρακαλώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. @ Ανώνυμο 1.22
    Φίλε μου θα προσπαθήσω με πολύ λίγες γραμμές να σου δώσω μια γενική τοποθέτηση μου(τα σεντόνια να ξέρεις κουράζουν και δεν διαβάζονται ως επί το πλείστον).
    Καμιά σχέση αυτό που γράφω" Η επιχειρηματικότητα, η παραγωγή και η νεολαία θα πρέπει να έχουν την προτεραιότητα" με το motto 97και μετά.
    Οχι στις επιδοτήσεις που ενισχύουν την αδράνεια και την κοινωνική ακινησία.
    Μιλώ για κίνητρα .Αν είναι να επιδοτηθεί κάτι ας είναι ο πρωταθλητισμός στη γνώση, στις νέες ιδέες και στις νέες τεχνολογίες. Για να εισπράξουμε επί τέλους και κάτι χρήσιμο από τα λεφτά που δαπανούμε...
    Κοίτα σχόλιο μου 10.08 για ποιες εποχές γενικά αναφέρομαι και από που ξεκινά να μας "καταδιώκει" το ...τέρας.
    Εκείνο το "Ούτε θυμάμαι άλλη φορά έλληνες να ψάχνουν στα σκουπίδια για να φάνε" ....ακραίο!!! Τον Κακαουνάκη μου θυμίζει. Καλύτερα να το άφηνες εκτός! :)
    Μέσα από τον περιορισμό του κράτους αλλά και την μείωση της ανεργίας θα προκύψουν πόροι απο τον προϋπολογισμό, μέρος του οποίου θα κατευθυνθεί σε ριζοσπαστικούς τρόπους – ταχύτερης ευημερίας και περιορισμού των διαφόρων ανισοτήτων.
    Εδώ ακριβώς είναι ο χώρος που συναντώνται πολιτικά νεοφιλελεύθεροι και σοσιαλδημοκράτες, χτίζοντας πάνω σε κοινές συνισταμένες ένα νέο μέτωπο νεωτερικότητας, και πολύπλευρου κοινωνικο-οικονομικού προβληματισμού .
    Όσο για τους Έλληνες εργαζόμενους στο εξωτερικό παρουσιάζουν το δυτικό τους πρόσωπο και στο εσωτερικό .....το ανατολίτικο.

    Καλό ξημέρωμα φίλε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. @ αγαπητέ 1:22
    Θα ήθελα να συμπληρώσεις το σχόλιο σου με μερικές προτεινόμενες αλλά και εφαρμόσιμες λύσεις αν μπορείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. @ 1.22
    YΓ. Sorry ! Να συμπληρώσω .
    Κράτος είμαστε εμείς!!! Δεν είναι κάτι που προέρχεται από εξωγενείς παράγοντες , ούτε μας το επιβάλει κανείς.
    ΕΜΕΙΣ ψηφίζουμε,ΕΜΕΙΣ διαλέγουμε,ΕΜΕΙΣ συμμετέχουμε!!
    Αυτή είναι η Δημοκρατία.
    Όπως επίσης θα πρέπει άσχετα με τις τυχών δικές μας αντιλήψεις και θεωρείες να δεχόμαστε την βούληση των εκλογικών διαδικασιών.
    Αλλιώς οδηγούμαστε σε άλλα και σκοτεινά μονοπάτια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Παράκληση προς τους ανώνυμους
    Δεν ζητάω να κάνετε προφίλ για να υπογράφετε αλλά θα βοηθούσε να γράφατε κάτι αναγνωριστικό στο τέλος του σχολίου όπως: Τάκης –Μήτσος- Με λένε Πόπη- Ο Ταρζάν – ή ότι άλλο θέλετε.
    Αύριο θα ξαναγράψει ο 1:22….τι θα πει γεια σας είμαι ο χθεσινός 1:22 και συνεχίζω
    Πρέπει να πάω πάνω κάτω να δω τι είχε γράψει ο 1:22 γιατί αλλιώς θυμάσαι κάποιο σχόλιο με ένα διακριτικό και αλλιώς με 1:22.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Καλημέρα σας ,

    Εγώ δεν θα συμμετάσχω στην επιχειρηματολογία ως προς την ουσία (περιορισμένος χρόνος) αλλά θέλω να πω κάτι πολύ απλό .

    Τα τελευταία 40 χρόνια η χώρα κυβερνάται από αναξιόπιστους (ότι πιο ευγενικό βρήκα)είδε κανείς το εκλογικό σώμα να αλλάζει προτιμήσεις ?

    Η λύση είναι καλύτερος έλεγχος των κυβερνόντων άρα χαμηλότερα ποσοστά των κομμάτων εξουσίας . Δεν το είδα ποτέ όμως . Εναλλαγή στην εξουσία δυο οικογενειών είδα με ισχυρή λαική εντολή μάλιστα .

    Μπορεί οι τράπεζες να παραπληροφορούν και να γκρινιάζουμε αλλά αυτό δεν κάνουν και τα κόμματα? Πότε τα καταδικάσαμε εκλογικά αυτά τα ψέματα ? ΠΟΤΕ .

    Γιατί ? ? ? ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Τό χειρότερο είναι ότι οί πιό πολλοί, παρά τίς ατέλειωτες αερολογίες, ακόμα δέν έχουμε βρεί τί φταίει καί αυτό μάς δικαιολογεί νά μή διορθώνουμε τίποτα. Ισως καί νά μάς βολεύει.
    Οταν χονδρικά η βεβαίωση αποδοχών ενός δημ. υπαλλήλου είναι 2πλάσια αυτής ενός ιδιωτικού, η σύνταξη 3πλάσια καί η σιγουριά πολλαπλάσια, σημαίνει ότι αυτή η χώρα γεννάει διακρίσεις καί συντηρεί νοοτροπία βολέματος.
    Αν μιλούσαμε γιά έναν κρατικό μηχανισμό ολιγάριθμο, αδιάφθορο, αποτελεσματικό καί καλά αμοιβόμενο,
    καμμιά αντίρρηση. Αλλά είναι?
    Καί εδώ αρχίζει τό πρόβλημα, πού μοιάζει άλυτο.
    Η περιβόητη διαπλοκή δέν υπάρχει μόνο μεταξύ εργολάβων εκδοτών καί κράτους όπως λέγεται, αλλά καί μεταξύ πολιτών καί κράτους πού είναι χειρότερη γιατί έχει "κοινωνικοποιηθεί".
    Οί απ΄έξω ψηφίζουν πολιτικούς πού θά τούς βάλουν μέσα καί μετά οί ίδιοι τούς βρίζουν ώς ανάξιους.
    Οί από μέσα χρησιμοποιούν τό δημόσιο σάν μαγαζί τους καί δέν πληρώνουν ακόμα κι' άν πιαστούν γιατί έχουν πλάτες.
    Οί εφοριακοί κάνουν ελέγχους γιά τήν τσέπη τους, οί γιατροί πληρώνονται απ΄τούς ασθενείς γιά επεμβάσεις σέ δημόσια νοσοκομεία, οί εκπαιδευτικοί ψαρεύουν ιδιαίτερα από τούς μαθητές τών σχολείων κλπ.
    Γιά τό χρέος δέν ευθύνονται μόνο οί παρδαλοί, κρατικοδίαιτοι, επιδοτούμενοι, μεσάζοντες- "επιχειρηματίες" (κάπου διάβασα ότι οί Τούρκοι επιχειρηματίες χρηματοδοτούν τήν επεκτατική εξωτερική πολιτική τους, ενώ οί δικοί μας κερδοσκοπούν εις βάρος τών εθνικών μας θεμάτων), αλλά καί ο παράλογα καί πέρα από τίς ικανότητες του απαιτητικός σέ καλοπέραση "λαός", πού πρόθυμα θυσιάζει τό μέλλον τών παιδιών του γιά μιά ακόμα ημέρα δανεικής (εννοείται) ευημερίας καί ο μόνιμος καημός του είναι πώς θά αναβαθμισθεί κοινωνικά μέ κάθε θεμιτό καί αθέμιτο τρόπο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. ψεύτικη ή όχι η ευημερία που είχαμε τουλάχιστον δεν πεινάγαμε τώρα αγγίζει η ανέχεια και τα μεσαία εισοδήματα ...και τα χειρότερα δεν έχουν έλθει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Οταν δανείζεσαι γιά νά πάρεις κάτι καί δέν πληρώνεις τό δάνειο , σού παίρνουν πίσω τό κάτι.
    Εμάς μάλλον μάς παίρνουν πίσω τήν ευημερία πού απολαμβάναμε μέ δανεικά.
    Ετσι απλά.
    Καί φοβάμαι ότι τά χειρότερα όντως δέν έχουν έρθει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. @ 4.41
    Μα τι κάνει; φίλε μου. Γράφεις:"Και οι τρεις παραπάνω τομείς πρέπει να ενισχυθούν, έστω και με δανεικά.
    Από που θα βρεθούν τα χρήματα;
    Μα από τις περικοπές στους αεριτζήδες.
    Από τους πολιτικούς πρώτα από όλα.
    Από τα κοματόσκυλα ύστερα.
    Από τους συνδικαλιστές και τους δημοσιογράφους μετά."
    Τον εαυτό σου δεν τον βλέπω πουθενά να τον τοποθετείς(εννοώ όλους εμάς τους πολίτες αυτού του κράτους).
    Ξέρω να διαβάζω πολύ καλά , όπως ξέρω να μη κρύβομαι πίσω από όλους τους άλλους.
    ..........................
    @ Ανώνυμο 5.25
    Δεν κατάλαβα . Για να είσαι κωλωμένος στην οθόνη όλη την ημέρα,κάποιο λόγο θα έχεις!!!!
    Εγώ όχι φίλε μου. Σερφάρω και μετά......έχω και προσωπική ζωή!
    Μηνύματα μου ,θα βρεις σε δεκάδες μλογκ.
    .....................
    @ Ανώνυμο 2.19
    Άντε τότε φίλε μου στην τράπεζα για δάνειο. ΓΙΑΤΙ θέλεις να πάει το κράτος για ...εσένα.
    ..............
    @ Πολίτη
    Φίλε αν κρίνεις σκόπιμο για να ξεσκεπάσεις τον γκεμπελισμό του 5.25, έχεις την άδεια μου να χρησιμοποιήσεις τα email μου προς το blog σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. Προς greekpoliticalreview
    Φίλε δεν συμφωνώ.Σε περίπτωση σαλαμοποίησης του πολιτικού χώρου, τότε θα είναι που θα μπορούν τα διαπλεκόμενα και οι εξωθεσμικοί παράγοντες(εντός της χώρας και ΕΚΤΟΣ) να διαμορφώνουν ότι θέλουν αυτοί.
    Η Ελλάδα χρειάζεται ΙΣΧΥΡΕΣ κυβερνήσεις, ώστε να μην νοιώθουν ότι αναπάσα στιγμή θα τους τραφήξουν το χαλί κάτω απο τα πόδια τους.
    Δεν μιλώ κομματικά, αλλά πολιτικά, καταλαβαίνεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. @4:37

    θα προτιμούσα την πρότασή σου για καλύτερο έλεγχο των κυβερνόντων .

    "Σαλαμοποίηση του πολιτικού χώρου" Γιατί και ως προς τι ? Δηλαδή σήμερα ο πολιτικός χώρος που κινείται ? Άντε να μην είμαι αυστηρός να το πούμε κονσέρβα ??

    Μέχρι σήμερα καμία κυβέρνηση δεν είχε το άγχος του χαλιού που λες .
    Κατάλαβες ότι σέβονται αυτή τη πολυτέλεια που απλόχερα τους δίνουν οι πολίτες ?

    Όσο για τα διαπλεκόμενα ρε φίλε τι να πω ? Ότι χωρίς διαπλοκή ούτε ακτινογραφία δε βγάζεις ?

    Τι να πεις και τι να κάνεις ! !

    ΑπάντησηΔιαγραφή