. …Πολλοί διατείνονται ότι η διατύπωση του άρθρου 16 διασφαλίζει την δωρεάν Παιδεία και την κοινωνική δικαιοσύνη. Ο ισχυρισμός είναι αναληθής.
…..Ακούγεται ως κραυγή αγωνίας από κάθε γονέα μεσαίου ή χαμηλού εισοδήματος.
Το κόστος των φροντιστηρίων είναι μεγαλύτερο από τα όποια δίδακτρα για πανεπιστημιακές σπουδές.
Χωρίς όμως φροντιστήριο ο νέος έχει ελάχιστες πιθανότητες να πετύχει στις εξετάσεις. Άρα οι έχοντες ευνοούνται.
….Το σημερινό σύστημά μας της λεγόμενης δωρεάν Παιδείας είναι έντονα ταξικό. Βοηθά τους οικονομικά εύρωστους να εισαχθούν και μετά τους τα δίνει όλα δωρεάν με ταυτόχρονη δυνατότητα απεριόριστης διάρκειας σπουδών!
….Το άρθρο 16, προσπαθώντας να αποκλείσει νομικά κάθε άλλη μορφή εκπαίδευσης, ευνούχισε την ελληνική πολιτεία η οποία σήμερα δεν μπορεί να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τις οικονομικές, κοινωνικές και ευρωπαϊκές εξελίξεις στο χώρο της Παιδείας.
. ….Σήμερα αδυνατούμε να ανταποκριθούμε στο ρόλο μας στα Βαλκάνια, την Ανατολική Μεσόγειο και την Μαύρη Θάλασσα αλλά και στον Ελληνισμό της διασποράς.
Πέρα από την προφανή πολιτιστική διάσταση είναι σημαντική και η οικονομική.
Η Αγγλία έχει ετήσιο συνάλλαγμα περίπου 600 δισ. δρχ. από ξένους (μη Ευρωπαίους) φοιτητές.
Τηρουμένων των αναλογιών η ελληνική Τριτοβάθμια Εκπαίδευση χάνει μια μεγάλη ευκαιρία να αξιοποιήσει νέους πόρους διευρύνοντας παράλληλα τις δραστηριότητές της.
……Φαίνεται ότι μόνο μη κρατικά ιδρύματα θα μπορούσαν να αναλάβουν αποτελεσματικά αυτόν τον κρίσιμο πολιτικά και οικονομικά ρόλο για την Ελλάδα
Λίγοι ίσως θυμούνται ότι στη συζήτηση για το Σύνταγμα του 1975, ήταν η Ν.Δ. εκείνη που υποστήριζε τον απόλυτο κρατικό έλεγχο των ΑΕΙ ενώ το ΠΑΣΟΚ, δια στόματος Ανδρέα Παπανδρέου, μιλούσε για πανεπιστήμια που δεν θα ήσαν κρατικά αλλά μη κερδοσκοπικά και θα μπορούσαν να ιδρυθούν από κοινωνικούς φορείς όπως π.χ. η ΓΣΕΕ, η Τοπική Αυτοδιοίκηση κ.λπ.
Αυτή η ιδεολογική διαφορά υπέκρυπτε την αφέλεια της δεξιάς να πιστεύει ότι θα ήταν πάντα στην εξουσία.
Η δεξιά φοβάται τον πλουραλισμό ιδεών και αυτόνομων προτάσεων της διανόησης
Σήμερα η Παιδεία πρέπει να είναι υπόθεση των ζωντανών και δημιουργικών δυνάμεων της ελληνικής κοινωνίας και όχι μιας κεντρικής κρατικής γραφειοκρατίας.
…..Ίσως να μη συμφωνούν όλοι με τις συγκεκριμένες μου προτάσεις. Πρέπει όμως να συμφωνήσουμε στο εξής: Είναι ανάγκη να δώσουμε την ευκαιρία στην επόμενη Βουλή των Ελλήνων να κάνει δημιουργικές αλλαγές ύστερα από ουσιαστικό διάλογο και προβληματισμό.
Αυτό θα είναι προς όφελος της νέας γενιάς, της ελληνικής κοινωνίας και της θέσης της χώρας μας στο διεθνές περιβάλλον.
Για το λόγο αυτό υποστηρίζω και θα ψηφίσω την αναθεώρηση του άρθρου 16.»
Γ. Α. Παπανδρέου.
Από συνέντευξη στην εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ , 18-05-1998 , Σελ.: N17
Πριν μία εβδομάδα είχα γράψει ένα άρθρο (εδώ) και αναφερόμουν στην αναθεώρηση του Συντάγματος και ότι η απόφαση του κ. Παπανδρέου να κηρυχτεί νεκρή αυτή η αναθεώρηση (φοβούμενος το ….άρθρο 16), απαξιώνει την αξιωματική αντιπολίτευση.
Μπορείτε να κρίνετε την..... αξιοπιστία των λόγων του αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης του Ελληνικού κοινοβουλίου..
Με το σημερινό μου post επαληθεύω και τον τίτλο, του προ εβδομάδος άρθρου μου.
«Στη δημοκρατία ότι λες σήμερα, θα το βρεις μπροστά σου αύριο.»
Γι'αυτόν ακριβώς τον λόγο,δέν πρόκειται να γίνη ποτέ πρωθυπουργός!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια πρώτη ημέρα των πανελλαδικών περιμέναμε να μας βάλεις πιο εύκολα θέματα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι να γράψουμε τώρα για την αξιοπιστία του κ. Παπανδρέου.
Δεν υπάρχουν λόγια !
Θετικά εννοείται, γιατί αρνητικά ...συμπληρώνουμε και 5-6 κόλλες αναφοράς.
Αν συνεχίσεις με τόσο δύσκολα θέματα ,μας βλέπω για ....παραλία από τώρα!
Μπορούσες π.χ να ΜΗΝ αναφέρεις ποιος τα είπε αυτά , να το παρουσιάσεις για δικές σου ιδέες, ......και τότε να δεις τι είχαμε να ....σου γράψουμε!!!!!!
Πάω για ...μπάνιο!!
Γιατί δεν γράφεις και για την Α.Διαμαντοπούλου(που είναι και υπεύθυνη για την παιδεία)ή για τον Μπένι;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ τον προστατεύεις τον Βενιζέλο.
Τα ίδια είχε πει και αυτός!!!!
Η άλωση των Πανεπιστημίων !
ΑπάντησηΔιαγραφήΤου Χρήστου Κάτσικα
Στη Σύνοδο των Πρυτάνεων που πραγματοποιήθηκε στην Κομοτηνή την 1η Μαρτίου 2008, ο Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Ευριπίδης Στυλιανίδης, παρουσίασε, ανάμεσα με άλλα, τις θεσμικές παρεμβάσεις της Κυβέρνησης που αφορούν στο λεγόμενο «τετραετή οικονομικό προγραμματισμό των Πανεπιστημίων» και το σχέδιο νόμου για τα μεταπτυχιακά.
Σε όλους τους τόνους ο Υπουργός Παιδείας έκανε σαφές ότι η πρόθεση της Κυβέρνησης είναι να συνδέσει στην πράξη την αξιολόγηση με τη χρηματοδότηση των πανεπιστημίων, είτε μέσω των μεταπτυχιακών προγραμμάτων, είτε μέσω των συμφωνιών τετραετούς διάρκειας.
Ο Υπουργός Παιδείας ήταν σαφής: «Η αξιολόγηση δεν είναι κακός δαίμονας, είναι το καύσιμο με το οποίο το πανεπιστήμιο θα μπορέσει να πάει μπρος. Αν ένα πανεπιστήμιο θέλει να ανοίξει έναν μεταπτυχιακό κύκλο σπουδών ή θέλει να ανανεώσει έναν υφιστάμενο μεταπτυχιακό κύκλο σπουδών, θα εξετάζεται μεταξύ άλλων εάν έχει προχωρήσει στην εσωτερική ή την εξωτερική αξιολόγηση. Θα έχουν λοιπόν προτεραιότητα χρηματοδότησης τα πανεπιστήμια τα οποία έχουν κάνει και εξωτερική και εσωτερική αξιολόγηση ή έχουν κάνει μόνο εσωτερική αξιολόγηση, ενώ θα υπολείπονται στη σειρά προτεραιότητας αυτά τα οποία δεν έχουν κάνει καθόλου αξιολόγηση.».
Με ορμητήριο την υποχρηματοδότηση υφαίνουν την υποταγή στην αγορά
Περιορίζοντας τους δημόσιους πόρους στους προϋπολογισμούς των ΑΕΙ, η κυβέρνηση εκβιάζει τα ιδρύματα να συνδέονται όλο και περισσότερο με εξωτερικές χρηματοδοτήσεις. Σήμερα η πλειονότητα των διδασκόντων στα νέα τμήματα μισθοδοτείται από ευρωπαϊκά προγράμματα, ενώ και οι λογαριασμοί δημοσίων επενδύσεων όλων των ΑΕΙ έχουν υποκατασταθεί από τις ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις, οι οποίες αποβλέπουν στην ολοκλήρωση των διαδικασιών σύνδεσης των πανεπιστημίων με την αγορά, στην επιτάχυνση του λεγόμενου "προτάγματος της Μπολόνια". Εξ ορισμού, οι στόχοι των χρηματοδοτήσεων αυτών δεν είναι διαπραγματεύσιμοι από τις διοικήσεις των πανεπιστημίων. Τα ΑΕΙ, δηλαδή, εκβιάζονται να συνδεθούν ασφυκτικά με τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές που, σε αυτήν τη συγκυρία, πρυτανεύουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Είναι πλέον φανερό ότι η περικοπή των δημοσίων πόρων για τα πανεπιστήμια καθώς και η συγκρότηση του περίφημου μηχανισμού "αξιολόγησης" των ΑΕΙ, των μελών ΔΕΠ και των Προγραμμάτων Σπουδών, όλα αυτά μαζί αποτελούν τα εργαλεία της πολιτικής "εκβιασμός των ΑΕΙ μέσω στοχευμένης χρηματοδότησης". Όταν έχουν μειωθεί κατά 45% περίπου οι ανά φοιτητή δημόσιοι πόροι για τα ΑΕΙ, όταν οι φοιτητές δεν χωρούν πια ούτε όρθιοι στα αμφιθέατρα και στα εργαστήρια, όταν στα νέα τμήματα η πανεπιστημιακή διδασκαλία πραγματοποιείται από συμβασιούχους διδάσκοντες που δεν πληρώνονται, όταν η πλειονότητα των τμημάτων που ιδρύθηκαν κατά την τελευταία δεκαπενταετία δεν αφορά επιστημονικά αντικείμενα αλλά πρακτικές εφαρμογές επιστημονικών γνώσεων, όταν οι μεταπτυχιακές σπουδές αποσυνδέονται πλήρως από την έρευνα και την παραγωγή νέας γνώσης, όταν, λόγω της υποχρηματοδότησης, τα πανεπιστήμια εκβιάζονται να αναζητούν πόρους για τις λειτουργικές τους ανάγκες από την αγορά και να μετατραπούν τα ίδια σε επιχειρήσεις πώλησης υπηρεσιών, τότε πάει, χάνεται από τον ορίζοντα η ίδια η πανεπιστημιακή εκπαίδευση και λειτουργία.
Αξιολόγηση: τα συντρίμμια της διεθνούς εμπειρίας
Όπως είναι θεωρητικά αναμενόμενο αλλά αποδείχθηκε και εκ των συνεπειών της εφαρμογής της, κυρίως στη Μ. Βρετανία αλλά και σε άλλες, συνήθως αγγλοσαξονικές χώρες, η αξιολόγηση, λειτούργησε ως ισχυρό υποσύνολο της γενικής στρατηγικής της οικονομίας της αγοράς για την άλωση και της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Η πρώτη άλωση αυτού του οχυρού επιτεύχθηκε κατά την θατσερική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση της δεκαετίας του '80.
Σύμφωνα με τους κυρίαρχους στόχους αυτής της αγοράς, το νέο παγκόσμιο μοντέλο της Παιδείας στον πανεπιστημιακό (και όχι μόνο) χώρο συνοψίζεται ενδεικτικά στα εξής: Έχοντας ως κύριο αρχικό στόχο τη συρρίκνωση των δημόσιων δαπανών για Ανώτατη Παιδεία με παράλληλη μερική υποκατάσταση τους από την «πώληση» του αγαθού αυτού στην «αγορά», η αξιολόγηση, οδήγησε στην πλήρη εκτροπή της πανεπιστημιακής αποστολής διότι προχώρησε πολύ περισσότερο: Με βαθύ κυνισμό εμπορευματοποίησε το πανεπιστημιακό λειτούργημα και στη συνέχεια, προσφέροντας απόλυτη εξουσία στους επιμέρους δείκτες-στόχους έτρεψε σε άτακτη υποχώρηση τις θεμελιώδεις γνώσεις των επιστημών, διότι δεν «πουλάνε» και τις ιδέες διότι αντικειμενικά δεν είναι μετρήσιμες,.
Χαρακτηριστική για τα δικά μας πράγματα είναι η περίπτωση της αξιολόγησης του Πανεπιστημίου Πατρών από τρεις Ευρωπαίους πρυτάνεις της CRE (Ένωση Ευρωπαίων Πρυτάνεων). Ως προς την έκθεση αυτή αξίζει να αναφερθούν όπως είναι διατυπωμένες ορισμένες παρατηρήσεις: «Το πανεπιστήμιο θα πρέπει να αντιμετωπίσει μερικές αντιεπιχειρηματικές αντιλήψεις σε μερικούς παραδοσιακούς τομείς και ορισμένες πολιτικές ομάδες», «αύξηση του προσωπικού μερικής απασχόλησης», όταν το έκτακτο προσωπικό αποτελεί το 25% του συνόλου, «μάθηση για απασχολησιμότητα», να προχωρήσει περαιτέρω ο «συντονισμός του πανεπιστημίου με τις επιχειρήσεις», αλλά και να «αξιοποιηθούν οι πληροφορίες της αγοράς για τη δημιουργία νέων προγραμμάτων σπουδών». Από τα συμπεράσματα στα οποία κατέληξαν οι πρυτάνεις δεν έλειπε και η προτροπή για τη «διεύρυνση της επιχειρηματικής κουλτούρας στο πανεπιστήμιο», ακόμα και με την εισαγωγή αντίστοιχων μαθημάτων στα προγράμματα σπουδών των πανεπιστημιακών τμημάτων.
Έτσι η αξιολόγηση αναδεικνύεται στο βασικότερο μέσο για την αναδιάρθρωση της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην κατεύθυνση της υποβάθμισης και της υποταγής της στους νόμους της αγοράς. Το συμπέρασμα που προκύπτει είναι σαφές: σε κάθε περίπτωση οι διαδικασίες «αξιολόγησης» θα οδηγούν τα πανεπιστήμια σε μια όλο και πιο ιδιωτικοποιημένη λειτουργία.
Ο ΤΕΤΡΑΕΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Το ΥΠΕΠΘ παρουσίασε ένα μοντέλο 4ετούς οικονομικού προγραμματισμού για τα Ιδρύματα, βάσει του οποίου θα δίδονται και οι χρηματοδοτήσεις
Είναι φανερό ότι η στοχευμένη χρήση των κονδυλίων επιτάσσει «εξειδικεύσεις» των ιδρυμάτων και λειτουργεί στην κατεύθυνση της αποσύνδεσης των τίτλων σπουδών από συγκεκριμένες επιστήμες ή στη μετατροπή των πανεπιστημιακών τμημάτων σε μηχανισμούς ασπόνδυλης κατάρτισης. Τα πανεπιστήμια, λοιπόν, δεν «τείνουν» από μόνα τους «να εξειδικευθούν» σε πτυχές επιστημονικών ή «διεπιστημονικών» πεδίων μιας χρήσης, αλλά εκβιάζονται από την πολιτεία και τις ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις προδιαγεγραμμένων στόχων να συρθούν προς τέτοιες κατευθύνσεις.
Πρόκειται, βεβαίως, για μια συνειδητή προσπάθεια νομιμοποίησης της μεταλλαγής του πανεπιστημίου προς μία ορισμένη κατεύθυνση, την οποία υπαγορεύει όχι η νέα εποχή αλλά μια συγκεκριμένη ιδεολογική οπτική των πραγμάτων που είναι κοινή στα δυο μεγάλα κόμματα.
ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ: ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΣΤΑ ΚΕΛΕΥΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΡΑ
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο για τα μεταπτυχιακά που έδωσε στη δημοσιότητα το ΥΠΕΠΘ κάθε μεταπτυχιακός κύκλος δίνεται η δυνατότητα να χρηματοδοτείται από τρεις πηγές. Από κρατικές πηγές, από ευρωπαϊκά κονδύλια και από ιδιωτικές πηγές, από την αγορά δηλαδή. Τα δύο πρώτα επηρεάζονται από την απόφαση που παίρνει το Υπουργείο. Η χρηματοδότηση από τις δυο πρώτες πηγές θα δίνεται ή όχι με κριτήριο την αξιολόγηση, από το αν δηλαδή ένα τμήμα έχει ολοκληρώσει τη διαδικασία εσωτερικής και εξωτερικής του αξιολόγησης.
Είναι φανερό ότι από τη μια το ΥΠΕΠΘ εκβιάζει τα πανεπιστήμια έτσι ώστε να αποδεχθούν τους όρους της χρηματοδότησης προκειμένου να χρηματοδοτηθούν από τις δυο πρώτες πηγές και αφετέρου τα σπρώχνει να αναζητήσουν ιδιωτικούς πόρους προκειμένου να επιβιώσουν. Ανοίγει διάπλατα την πόρτα εισδοχής των επιχειρήσεων στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, δίνοντάς τους τη δυνατότητα απευθείας χρηματοδότησης των Ιδρυμάτων και καθορισμού των ερευνητικών τους προγραμμάτων με βάση τις δικές τους ανάγκες και απαιτήσεις. Δεδομένου ότι η πολιτεία δεν αναλαμβάνει την ευθύνη της χρηματοδότησης των μεταπτυχιακών, αυτό σημαίνει ότι τα Πανεπιστήμια θα πρέπει να φτιάχνουν προγράμματα με γνώμονα το αν θα βρουν χρηματοδότες. Αυτό σημαίνει ότι τα μεταπτυχιακά προγράμματα θα πρέπει να βρίσκονται σε αντιστοιχία με τα ενδιαφέροντα και ενδεχομένως τα στενά ενδιαφέροντα της αγοράς. Προτάσεις για προγράμματα που δεν έχουν ζήτηση στην αγορά π.χ κλασσικού τύπου μεταπτυχιακών σπουδών με έμφαση στη βασική έρευνα και στις επιστήμες του ανθρώπου, απλώς δεν θα εγκριθούν διότι δεν θα μπορούν να βρουν χρηματοδότες και άρα να αποδείξουν την οικονομική τους βιωσιμότητα. Την ίδια στιγμή τα δίδακτρα προβάλλονται από το ΥΠΕΠΘ σαν μια ρεαλιστική λύση αφού «μόνο η Ελλάδα και άλλες πέντε χώρες στο σύνολο της Ευρωπαικής Ένωσης διατηρούν μέχρι τώρα μεταπτυχιακά χωρίς δίδακτρα» (Δήλωση Στυλιανίδη σε συνέντευξη τύπου στη ΝΕΤ)
Δημοσιεύθηκε στην ΕΠΟΧΗ 9/3/2008
Η αναδιάρθρωση της ανώτατης εκπαίδευσης συνεχίζεται
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιάνης Μαΐστρος
Ο «νόμος Γιαννάκου» και όλα τα άλλα νομοθετήματα που επιβάλλουν την αναδιάρθρωση της ανώτατης εκπαίδευσης και που συνάντησαν την αντίδραση του συνόλου σχεδόν της πανεπιστημιακής κοινότητας, είχαν πολλαπλό στόχο: Να μειώσουν ακόμη περισσότερο τη δημόσια δαπάνη για το Πανεπιστήμιο φτάνοντας σε επίπεδο στραγγαλισμού την υποχρηματοδότησή του με αποτέλεσμα η φοιτητική μέριμνα, η υποδομή, οι πανεπιστημιακές σημειώσεις, οι δαπάνες μετακίνησης εκλεκτόρων, οι δαπάνες συμμετοχής σε συνέδρια κ.λπ. να περιορίζονται σε βαθμό ασφυξίας ή να «κόβονται» από το Ελεγκτικό Συνέδριο (προσφάτως αναδεικνύεται ως εργαλείο πολιτικής επιβολής). β. Αυτό θα έχει ως συνέπεια να ωθούνται τα Πανεπιστήμια σε αναζήτηση ιδιωτικών πόρων προκειμένου να επιβιώσουν, πουλώντας υπηρεσίες και προϊόντα (π.χ. κατάρτιση μέσω των Ινστιτούτων Δια Βίου Εκπαίδευσης, εκποίηση συλλογικής πανεπιστημιακής γνώσης μέσω εταιριών, είσπραξη «πνευματικών δικαιωμάτων») και εκποιώντας το κύρος τους (π.χ. με την αναζήτηση χορηγιών για έδρες με «επώνυμο»). Με λίγα λόγια εμπορευματοποίηση της γνώσης και ιδιωτικοποίηση ενός από τους λίγους δημόσιους θεσμούς που παραμένει ζωντανός ώστε να «απελευθερωθεί» στον ανταγωνισμό και τις δυνάμεις της αγοράς. Η ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης θα προωθηθεί άλλο ένα βήμα με τις ιδιωτικού χαρακτήρα συμβάσεις κάθε Πανεπιστημίου με την κυβέρνηση, με τη στοχευμένη χρηματοδότηση ελάχιστων μεταπτυχιακών «προγραμμάτων σπουδών» που επαγγέλλεται το σχέδιο νόμου για τα μεταπτυχιακά και την επιβολή διδάκτρων σ' αυτά. Ο θεσμός των διδάκτρων ή κουπονιών θα επεκταθεί σε όλη την ανώτατη εκπαίδευση και σεν θα απομένει παρά ο ανταγωνισμός της αγοράς υπηρεσιών και οι δυνάμεις της (ΠΟΕ - GATS) να ορίζουν τις επιχειρήσεις που θα επιβιώνουν και το περιεχόμενο «σπουδών» τους, με τη μορφή υπηρεσιών προς πώληση. β. Άλλος ένας στόχος προκειμένου να μειωθούν οι αντιστάσεις στο εσωτερικό του Πανεπιστημίου είναι η μείωση της αυτοτέλειας και η επιβολή κρατικού ελέγχου σε έναν αυτοδιοικούμενο θεσμό, η ουσιαστική κατάργηση της ακαδημαϊκής ελευθερίας στις σπουδές και την έρευνα και η επιβολή αυταρχικών μηχανισμών στη θέση της ακαδημαϊκής λειτουργίας και δημοκρατικού ελέγχου (με την εισαγωγή του μάνατζερ, της «αξιολόγησης» και των πιστωτικών μονάδων, τον εσωτερικό κανονισμό, τον έλεγχο των γνωστικών αντικειμένων και της εκλογής και εξέλιξης διδασκόντων, την διαγραφή των «λιμναζόντων» φοιτητών, την ποινικοποίηση των κινητοποιήσεων, τον περιορισμό του πανεπιστημιακού ασύλου κ.λπ.) γ. Ο «νόμος Γιαννάκου» σε συνδυασμό με τον νόμο για τη «διασφάλισης ποιότητας» επιβάλλει το «επιχειρηματικό Πανεπιστήμιο» ως μοντέλο με «τετραετή αναπτυξιακά προγράμματα» και «συμβόλαια» που θέλει η κυβέρνηση να συνάπτουν μ' αυτήν τα Πανεπιστήμια. γ. Τέλος, με το βλέμμα δήθεν στην αγορά εργασίας των αποφοίτων επιχειρείται, μέσω της εισαγωγής των πιστωτικών μονάδων και του συμπληρώματος διπλώματος, η διάλυση των πανεπιστημιακών σπουδών και η ακύρωση των συλλογικών επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων, δίχως επιχειρήματα, χωρίς μελέτες και στοιχεία και χωρίς ποιοτικούς δείκτες! Με όλα αυτά τα μέτρα οι πολιτικοί εκφραστές των ιδιωτικών συμφερόντων στη χώρα μας έχουν βαλθεί να μεταλλάξουν τα δημόσια Πανεπιστήμια σε αυταρχικά εκπαιδευτήρια, τις σπουδές σε εμπόρευμα και τους πανεπιστημιακούς σε χαμηλόμισθους υπαλλήλους χωρίς ακαδημαϊκές ελευθερίες, με τάση μάλιστα να περιοριστεί η μονιμότητά τους και να επιβληθούν οι ελαστικές μορφές και σχέσεις εργασίας (εποχικοί διδάσκοντες ΠΔ 407/80). Έτσι θα μπορέσει η κυβέρνηση να υποβαθμίσει ποιοτικά τα Δημόσια Δωρεάν Πανεπιστήμια ώστε να «ανταγωνιστούν» (επιτέλους) επί «ίσοις όροις» με τα Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών (ΚΕΣ) και τις επιχειρήσεις που πουλάνε υπηρεσίες τρίχρονης κατάρτισης και πτυχία με περιτύλιγμα την ελπίδα για επαγγελματικά δικαιώματα. Στο μεταξύ η κυβέρνηση με τον νέο Υπουργό Παιδείας έδωσε σκόπιμα την εντύπωση ότι δεν βιάζεται να εφαρμόσει τον νέο νόμο, ο οποίος δήλωσε ότι δεν αποκλείεται να υπάρξουν «διορθώσεις λαθών» και «παραλείψεων» (δήλωση 3/10/07) και άλλες τέτοιες επικοινωνιακές ρητορείες, αλλά και ότι «δεν πρόκειται να ανακοπεί η μεταρρυθμιστική προσπάθεια που ξεκίνησε το προηγούμενο διάστημα»! Σαφείς οι προθέσεις: Το μεν κίνημα παιδείας να περιπέσει σε ύπνωση οι δε, ελάχιστοι ανά ίδρυμα, ζηλωτές του επιχειρηματικού Πανεπιστημίου να αναλάβουν δράση και με τη μέθοδο της σαλαμοποίησης να εφαρμόσουν μια διάταξη του νέου νόμου σήμερα και μια άλλη μετά από λίγο, ώστε να μην ξεσηκωθεί η πανεπιστημιακή κοινότητα! Παράλληλα, έλειψαν και οι καθημερινές εμπρηστικές δηλώσεις της ηγεσίας των Υπουργείων Παιδείας και Δημόσιας Τάξης, οπότε κάποιοι πίστεψαν ότι διαθέτει το πανεπιστημιακό κίνημα άνετο πολιτικό χρόνο για ανασύνταξη και ότι απαιτείται επαναπροσδιορισμός της τακτικής του. Όμως οι εκτιμήσεις ότι η κυβέρνηση σύντομα θα επιχειρήσει την ολοκλήρωση της αναδιάρθρωσης του μαζικού δημόσιου Πανεπιστημίου με την επικείμενη ψήφιση του νομοσχεδίου για την έρευνα και το προσχεδίου για τα μεταπτυχιακά επιβεβαιώνονται. Και θα ακολουθήσει η αντισυνταγματική αναγνώριση των ΚΕΣ! Πράγματι, το νομοσχέδιο για την έρευνα που επανέφερε η κυβέρνηση εσπευσμένα στη Βουλή, για να αποδείξει ότι οι "μεταρρυθμίσεις" συνεχίζονται απρόσκοπτα, βγάζει έξω από το Πανεπιστήμιο την έρευνα και μετατρέπει τους πανεπιστημιακούς σε γυρολόγους και επαίτες χρηματοδότησης, από τον μηχανισμό αναδιανομής των πόρων για την έρευνα και τις ιδιωτικές επιχειρήσεις! Όσοι πανεπιστημιακοί σέβονται τις ακαδημαϊκές αρχές (διαφάνεια, ακαδημαϊκό έλεγχο) και δεν βγουν στην επαιτεία θα τιμωρηθούν με μείωση της ερευνητικής τους δραστηριότητας και από Διδακτικό και Ερευνητικό Προσωπικό (ΔΕΠ) θα μετατραπούν σε Διδακτικό Προσωπικό μόνο! Η επιστημονική στασιμότητα αυτή αποτελεί στόχευση και όχι δυσάρεστη παρενέργεια για την κυβέρνηση και τα επιτελεία της. Η χώρα μας θα περιπέσει σε ακόμη χειρότερη μοίρα ως προς τη χρηματοδότηση της έρευνας ενώ η βασική έρευνα θα σβήσει. Τα ανήσυχα και δημιουργικά μυαλά θα πηγαίνουν στις μητροπόλεις που θα συσσωρεύουν πλούτο γνώσης και θα συγκεντρώνουν ερευνητικό δυναμικό. Καταλήγοντας, συμπεραίνουμε ότι είναι απολύτως αναγκαία η απονομιμοποίηση και αυτής της προσπάθειας της κυβέρνησης, το να συνεχίζει δηλαδή την υποβάθμιση του ελληνικού Δημόσιου Πανεπιστημίου με τα νομοσχέδια για την έρευνα και τα μεταπτυχιακά, με όλη την πανεπιστημιακή και ερευνητική κοινότητα αντίθετη και τα κόμματα της αντιπολίτευσης εναντίον! Στη συνέχεια θα αποκρούσουμε την επιχείρηση αναγνώρισης των ΚΕΣ ως ισότιμων προς τα ελληνικά Πανεπιστήμια, όπως με την απόπειρα αναθεώρησης του άρ. 16 του Συντάγματος. Οφείλουμε να υπερασπιστούμε το Δημόσιο Δωρεάν και Δημοκρατικό Πανεπιστήμιο και να απαιτήσουμε την αναβάθμισή του μέσα από τις διεκδικήσεις του κινήματος παιδείας και όχι μέσα από τις υπόγειες διαδρομές της διαπλοκής και της αδιαφάνειας, μέσα από μηχανισμούς που σχεδιάζονται σε άλλες μητροπόλεις για να υπηρετηθούν τα οικονομικά συμφέροντα πολυεθνικών εταιριών και ομίλων επιχειρήσεων.
δημοσιεύθηκε στην ΑΥΓΗ 24/02/2008
Έβαλα τα άρθρα με τα σχόλια 6.58 και 7.02
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια να πω στον Πολίτη
Μελέτησά τα ... κάτι καλύτερο απ΄ αυτά που γράφεις θα δεις... Κάτι συνολικότερο και όχι αποσπασματικό....
teacher
@ Ανώνυμο 6.50
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν προστατεύω κανένα φίλε.
Απλά ο κ. Παπανδρέου τυγχάνει να είναι ο αρχηγός της Αξιωματικής αντιπολίτευσης, ενώ οι άλλοι δύο είναι απλοί βουλευτές.
Ο κ. Παπανδρέου πήρε την απόφαση να μην εμφανιστεί το Πασοκ στην Βουλή , για την Συνταγματική αναθεώρηση(ελέω άρθρου 16, για ψηφοθηρικούς λόγους καθαρά).
Είναι αδικία να τα βάλω με απλούς βουλευτές του Πασοκ , από τη στιγμή που δεν παίρνουν αυτοί τις αποφάσεις!
............
@ Ανώνυμο 6.58
Απέφευγε φίλε τα "σεντόνια".
Και τα νεύρα όλων "προκαλούν" και στην ουσία δεν διαβάζονται.
Μπορούσες αυτά που ήθελες να τα αποδόσεις με 5-10 προτάσεις.
Καλύτερο αποτέλεσμα θα είχες στο να ακουστεί η γνώμη σου.
YΓ. Και που είσαι φίλε! Δεν τα γράφω εγώ , ο κ. Παπανδρέου τα γράφει!!!!!!!!
Το θέμα δεν είναι ΜΟΝΟ το άρθρο 16, αλλά και η αξιοπιστία του κ. Παπανδρέου.
Προτιμώ προσωπικά τους πολιτικούς (άσχετα αν διαφωνώ με τις θέσεις τους)που έχουν αξιοπιστία στον λόγο τους.
@ 6.58 - 7.02
ΑπάντησηΔιαγραφήΞέχασα να σου πω φίλε ότι έχω μια ...τάση (γενικά) αυτά που γράφω να τα υποστηρίζω με ντοκουμέντα.
Μάλλον θα πέσεις από τα σύννεφα όταν αύριο ανεβάσω και τις ανακολουθίες του ΣΥΡΙΖΑ και του κ. Αλαβάνου, σχετικά με το θέμα(ΜΕ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ).
Μην βιάζεσαι και μην με συμβουλεύεις να μελετήσω, φίλε ,το θέμα καλύτερα.
Αύριο να αποστείλεις τα "σεντόνια" στην ..Κουμουνδούρου!
Τα άρθρα που έβαλα είναι μια άλλη ματιά σ΄αυτά που γράφεις....
ΑπάντησηΔιαγραφήΤη δημοκρατία υπηρετούμε κι αν θέλεις μπορούμε να συζητήσουμε , μιας και το θέμα είναι επίκαιρο.
Γράφει η ΑΥΓΗ...
''Ο κ. Στυλιανίδης επέμεινε να συνδέει την παράκαμψη του άρθρου 16 με επενδύσεις από Έλληνες κροίσους που ζουν στο εξωτερικό στο χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Σύμφωνα με δηλώσεις του "η συνύπαρξη του μη με το δημόσιο πανεπιστήμιο απελευθερώνει τις δημιουργικές δυνάμεις του δημοσίου πανεπιστημίου, ανοίγει τις πόρτες εισόδου στη χώρα μας ενός επιστημονικού δυναμικού διακεκριμένων Ελλήνων του Οικουμενικού Ελληνισμού και παράλληλα επιτρέπει στους Έλληνες χορηγούς να επενδύσουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση χωρίς να γίνονται υπεργολάβοι ή υπάλληλοι ξένων συμφερόντων".
Δίνοντας μια πρόγευση της φόρμουλας που ετοιμάζεται ο υπουργός Παιδείας άφησε να εννοηθεί ότι τα "μη κρατικά πανεπιστήμια" θα είναι και αυτά Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου αλλά με άλλο καθεστώς και ενδεχομένως να υπάρξει άλλος νόμος. Αναλυτικότερα δήλωσε ότι "η ίδρυση μη κρατικών μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα, με την παρούσα κατάσταση, αν δεν αναθεωρηθεί το άρθρο 16, στα όρια της διασταλτικής ερμηνείας του υφιστάμενου άρθρου, θα μπορούσε να γίνει μόνο μέσα από Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου που θα ελέγχονται βεβαίως από το κράτος, αλλά θα έχουν μεγαλύτερη ευελιξία στη λειτουργία τους".
teacher
@politis
ΑπάντησηΔιαγραφήO κ. Παπανδρέου στην πορεία, δεν άντεξε την πίεση των οργανωμένων συμφερόντων του ….αναχρονιστικού ΠΑΣΟΚ.
Κάποια στιγμή να το αναλύσεις αυτό. Έχει ενδιαφέρον.
@Φιλε teatcer...egw no katalaveni!!!
@ 7.43
ΑπάντησηΔιαγραφήΦίλε μου , περίμενε μέχρι αύριο για το post μου (Θα περιλαμβάνει ΚΑΙ την ΑΥΓΗ,αφού βλέπω ότι συνέχεια την επικαλείστε ).
Εγώ δεν γράφω "άφησε να εννοηθεί" όπως η ΑΥΓΗ , αλλά Ντοκουμέντα!(ημερομηνίες , ονόματα, αριθμούς αποφάσεων)
Ωραίος διάλογος είναι αυτός του τύπου ....."άφησε να εννοηθεί"!!!!!!
Μάλλον δεν είναι Δημοκρατία αυτό!!
Θα συμφωνείς νομίζω και εσύ.
Όχι ότι οι άλλες εφημερίδες είναι καλύτερες.
ΥΓ. Μπορείς να μου πεις αν καταδικάζεις την αναξιοπιστία( οποιουδήποτε πολιτικού προσώπου;(Και με τον ληστή ψωμί και με τον ...χωροφύλακα χαμπέρι δηλαδή)
Mε συγχωρειτε, αλλα ας πω κι εγω μερικα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατι καθοσαστε και χολοσκατε με το 16 και πρασιν αλογα.Τι χειροτερο θα γινει, απο το αν γινουν ιδιωτικα;
Ηδη τα δημοσια, εχουν ΕΝΤΕΛΩς απαξιωθει και αυτο το πετυχαν με εργωδεις προσπαθειες, πολλοι ανθρωποι.
Τι οι καραγκιοζηδες, που τους λενε πολιτικους, τι οι πανεπιστημιακοι, που απεδειχθησαν πολυ λιγοι, για να ηγουνται τοσο σοβαρων σχολειων, και τελος, τι οι φοιτητοπατερες, παρεα με τους φοιτητες, καταφεραν να διαλυσουν τα σχολεια ατα, στα οποια επρεπε να στηριζεται η Ελλαδα.
Δεν ειναι μονο θεμα χρηματων. Ειναι θεμα νοοτροπιας και πολιτισμου. Δεν αξιζουμε φαινεται καλυτερα σχολεια. Δεν αξιζουμε τιποτα. Ειμαστε τελειωμενοι σα λαος, αλλα δε θελουμε να το παραδεχτουμε.
Γουσταρουμε την ευκολια μας.Αραλικι κι Αγιος ο Θεος.Δημοσιο και ξερο ψωμι.
Αμα ομως πλακωσουν τα σκουρα και χρειαστουμε καποιο μηχανισμο, να μας γλυτωσει, ειτε αυτος ειναι η Αστυνομια, ειτε η Πυροσβεστικη, ειτε ενα Νοσοκομειο, εκει θα βρουμε το ζομπι που εβαλε ο ηλιθιος πολιτικος χωρις να εχει τα προσοντα ,που μπορει να ειναι και το δικο μας το παιδι.
Και τοτε, τι να κανει αυτος, αφου ο ασχετος, δεν ξερει τι του γινεται;
Αρα, αν ξαναγυρισουμε στα Παν/μια, τι ακριβως θελετε, αυτοι που μπαινουν μεσα, να ξερουν τι τους γινεται και να μπορουν και να τα τελειωσουν αμεσως,(οπως γινεται σε ολη την Ευρωπη,που αν καθυστερησεις, σε πετανε απ εξω), η να μπαινουν οπως οπως λεφουσια και να τα τελειωσουν, αν τα τελειωσουν, σε 3 τερμινα;
Αποφασιστε και πες τε μου και μενα.
Νομιζετε οτι τα ιδιωτικα μας μαρανανε;
Φίλε Πολίτη ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ υπέρτατος κριτής είναι ο λαός... Αυτός επιδοκιμάζει τον κάθε πολιτικό ή τον αποδοκιμάζει.
Σ΄αυτή τη δημοκρατία πιστεύω, όπως και εσύ.
Πάντως η αλλαγή θέσεων ενός πολιτικού φορέα, υπό προϋποθέσεις βέβαια, δε συνιστά πάντα αναξιοπιστία.Τα πολιτικά κόμματα δεν πρέπει να είναι μονολιθικά αλλά να αφουγκράζονται την κοινωνία , να βλέπουν την διεθνή συγκυρία κλπ.. Πολλές αλλαγές τις επιβάλλει η καθημερινή πάλη των απλών ανθρώπων... Όταν όμως η αλλαγή θέσεων γίνεται για πολιτικάντικους λόγους είναι καταδικαστέα.Σ΄αυτό συμφωνούμε.. φαντάζομαι. Σε μας επαφίεται να κρίνουμε την αξιοπιστία ή όχι.. Κανένας δεν έχει κάποιο
"Αξιοπιστόμετρο" για να τη μετρά... "αμερόληπτα"....
teacher
Τι να πω εγώ τώρα για αξιοπιστία του Παπανδρέου και του ΠΑΣΟΚ γενικά!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίπαμε όταν την αναθεώρηση του άρθ. 16 την κάνουμε εμείς είναι απαραίτητη, όταν την κάνουν οι άλλοι (δεξιοί) τότε την απαξιώνουμε!!
Δεν ξέρω αν στο έχω ξαναπεί αλλά στο χωριό των γονιών μου λένε:
"Τα δικά μας είναι καρύδια και βροντούν τα δικά τους είναι σύκα και ζουλιούνται"!!
Έτσι τα βλέπουν οι του ΠΑΣΟΚ και ο κ. Γ. Παπανδρέου! Και εγώ προσωπικά θλίβομαι πολύ, γιατί δεν υπάρχει αντίπαλο δέος, πράγμα πολύ κακό για τον τόπο μας!
@ gnik
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα το κάνω κάποια στιγμή.
Απλώς τώρα δεν είναι η ....κατάλληλη ώρα!!
Σύντομα!
.
@ marianaonice
Έχεις δίκιο φίλη μου !
.
@teacher
Συμφωνώ απόλυτα φίλε.
Αρκεί να είμαστε ειλικρινείς και ...όσο το δυνατόν πιο αντικειμενικοί !
Τα ,του Συν , αύριο, όπως σου υποσχέθηκα!
Δεν χαλάω χατίρια εγώ! :))
Αχ ρε Πολίτη ξέρεις τη παροιμία :θέλει η πουτ....να κρυφθεί αλλά η χαρά δεν την αφήνει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν ήταν και εμείς για να γράψουμε για την αξιοπιστία του Κωστάκη (και όχι μόνο σε ένα θέμα) δεν θα μας έφταναν όλα τα blogs.
O Καραμανλής αυτός ο κολοσσός της αξιοπιστίας χεράκι-χεράκι με τη Νατάσα υπέγραψαν για τις ταυτότητες
ΑπάντησηΔιαγραφή,και το έκανε μετά γαργάρα στέλνοντας στο τάφο τον Χριστόδουλο πικραμένο που πίστευε στη δεξιά του Κυρίου.
Περί αξιοπιστίας ο λόγος και περί ντοκουμέντων. Χωρίς πολλά λόγια παραθέτω τα ντοκουμέντα και τις πηγές
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
ΙΑ' ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
ΣΥΝΟΔΟΣ Α'
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΝΣΤ'
Δευτέρα 8 Νοεμβρίου 2004
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ (Πρόεδρος της Κυβέρνησης και Υπουργός Πολιτισμού): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, … να συζητήσουμε για την κατάσταση στο χώρο της Παιδείας και να δρομολογήσουμε έναν εθνικό διάλογο για τη σύνθεση των απόψεων.
….
… Και βεβαίως θέλω να επαναλάβω τη δέσμευση σταδιακής αύξησης των κρατικών δαπανών για την παιδεία στο 5% μέσα στην τετραετία.
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα της Νέας Δημοκρατίας)
Πηγή: http://www.parliament.gr/ergasies/showfile.asp?file=es041108.txt
Μετεξεταστέες Παιδεία – Υγεία
… οι δαπάνες του 2008 στον τομέα της Παιδείας αντιπροσωπεύουν το 3,1% του ΑΕΠ και εξακολουθούν να απέχουν πολύ από τον στόχο του 5%.
Πηγή: http://www.tanea.gr//Article.aspx?d=20071121&nid=6651886&sn=&spid=631
@ 11.52
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοιος σε εμποδίζει φίλε;
Άνοιξε ένα blog και καλή επιτυχία .
Μια συμβουλή όμως (αν μου επιτρέπεις και εντελώς φιλικά).
Αυτά που θα γράφεις για τον οποιοδήποτε και για το οτιδήποτε , κοίτα να το στοιχειοθετείς.
Μόνο τότε εκτιμάτε από τους φίλους το blog.
Αν τα στοιχειοθετείς, θα εκτιμηθεί από όλους, άσχετα με διάφορες ιδεολογίες κλπ.
προσπάθησε και εγώ ...μαζί σου!
Φιλικά
politis-gr
Χιλιες φορές ΌΧΙ στο Άρθρο 16.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς πηγαίνουν όσοι μπορούν στο εξωτερικό να ξεστραβώνονται στο πως λειτουργούν τα φυσιολογικά κράτη και οι ελευθερες κοινωνίες. Ας μείνουν εδώ οι ουρακοτάνγκοι, να κάνουν αφισοκολλήσεις και καταλήψεις με τις ευλογίες κάποιων κομμάτων και την αδιαφορία των άλλων.
Πώς μπορεί να γίνονται φοιτητικές εκλογές πριν 20 μέρες, να κερδίζει η ΔΑΠ (ή όπως αλλιώς την λένε ) και τώρα να έχουμε και καλά αποφάσεις για καταλήψεις...Άσε που αφου δεν θέλουν να είναι καθολική η ψηφοφορία για πρύτανεις, θα πρέπι να ακολουθηθεί παρόμοια τακτική και για τις αποφάσεις για κατάληψη. Ας αποφασίσει η ΔΑΠ αν θέλει να γίνει κατάληψη.
Τι λεω τώρα? Αν αλλάξουν όλα αυτά απο που θα βγάζουμε πολιτικούς στο μέλλον?
@ Ανώνυμο 11.58
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό Μεγάλε δεν αποτελεί αξιοπιστία ή αναξιοπιστία!
Μπορείς να το ονομάσεις αναποτελεσματικότητα , ανικανότητα , μη επίτευξη στόχων , και φυσικά μπορεί να σου ανταπαντηθεί π.χ κάτι για ...ψευδείς προϋπολογισμούς των προηγούμενων , οικονομική διεθνή ύφεση και αστάθμητοι οικονομικοί παράγοντες κλπ.
Μην μπερδεύεις διάφορα ανόμοια πράγματα μεταξύ τους.
Για τον Κ. Παπανδρέου όμως και για το άρθρο 16 δεν μας λες ,αλλά προσπαθείς να γυρίσεις την κουβέντα οπουδήποτε αλλού και με άστοχα επιχειρήματα.
Έχει δίκιο στην συμβουλή του τελικά ο Πολίτις (προς τον 11.52)για αντικειμενικά στοιχεία που γράφει.
Και να σου πω και τι πιστεύω; Έχεις ανοίξει μπλοκ και έχεις πατώσει , Δηλ. εσύ και ..ο θυρωρός της πολυκατοικίας το παρακολουθούσατε, κρίνοντας από τα στοιχεία σου και την ....αντικειμενικότητά σου!
Καληνύχτα .......πράσινε φίλε μου.
M.G
Αγαπητέ politis, ήθελα να σε ρωτήσω αν έχεις διαβάσει άρθρα του κ.Μπαμπινιώτη για την παιδεία και την εκπαίδευση στην Ελλάδα, και αν δεν το έχεις κάνει, σε προτρέπω να το κάνεις... Αξίζει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓράφει ο 12:55
ΑπάντησηΔιαγραφή"ψευδείς προϋπολογισμούς των προηγούμενων , οικονομική διεθνή ύφεση και αστάθμητοι οικονομικοί παράγοντες κλπ"
Για τα 12+ δις ευρώ που πάνε σε εξοπλιστικά μεγάλε δεν υπάρχουν όλα τα παραπάνω ??
Για τα τεράστια διαφημιστικά πακέτα που προσφέρονται σε μεγαλοκαναλάρχες πάλι δεν ισχύουν τα παραπάνω ??
Αναξιόπιστος είναι αυτός που άλλα λέει σήμερα κι άλλα λέει αύριο έτσι δεν είναι ?? Διάβασε λοιπόν το κυβερνητικό πρόγραμμα της ΝΔ και θα καταλάβεις περί αναξιοπιστίας .
Διάβασε άμα θέλεις και του ΠΑΣΟΚ για να καταλάβεις πάλι τι σημαίνει υποκρισία .
Διάβασε και τις θέσεις(???) του ΣΥΡΙΖΑ για να καταλάβεις τι σημαίνει βλακεία .
Και τέλος διάβασε και τις θέσεις του ΚΚΕ για να καταλάβεις τι σημαίνει αναχρονισμός .
Για το ΛΑΟΣ άστο καλύτερα μη διαβάσεις τίποτα .
Κατάληξη επί του θέματος του ποστ : όλοι μα όλοι παίρνουν θέσεις αναλόγως τα βραχυπρόθεσμα συμφέροντά τους . Διαχρονικά μάλιστα από το 1830 !!! Κανείς δεν έχει προτεραιότητα την ουσία της πολιτικής που είναι το καλό του πολίτη .
Αυτά και καλημέρα σας .
Σιγά ρε λεβέντες και σας θίξαμε τον ογκόλιθο της αξιοπιστίας ...τον Κωστάκη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι Έλληνες του έδωσαν μιά δεύτερη ευκαιρία γιατί πάντα έτσι κάνουν,τώρα να δούμε τι θα κάνει ανεξάρτητα με τα τερτίπια του εκλογικού νόμου,η ΠΙΟ ΑΝΑΞΙΟΠΙΣΤΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ θα πατώσει για ένα και μοναδικό λόγο...ο λαός ΠΕΙΝΑΕΙ και πεινασμένος λαός ,ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΣ.
Γεια σου ρε ογκόλιθε αξιοπιστίας ΜG.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοιός είσαι;
Το alter ego του politis;
Ή μήπως ο ίδιος ο politis;
Να χαίρεστε τον άλλο ογκόλιθο της αξιοπιστίας τον Εορτάζοντα σήμερα πρωθυπουργό.
Σωστό ΤΕΡΑΣ ..... αξιοπιστίας.
Για να μην αραδιάσω κανένα σεντόνι κι εγώ θα σας πω μόνο ένα.
Είμαι τρίτεκνος!!!!
Πολίτη μήπως πρέπει να καταθέσω ντοκουμέντα για τα κατορθώματα του αρχηγού σας σχετικά με τους τρίτεκνους;
Ή μήπως για το πως η σύζυγός του έγινε δόκτωρ Ιατρικής.
Σα δεν ντρεπόμαστε λέω εγώ.
Τα κομματικά σας γυαλιά δεν σας αφήνουν να δείτε ότι και οι δυό τους είναι εκπρόσωποι συμφερόντων και ενώ είναι ανεπάγγελτοι έχουν εξασφαλίσει και τα εγγόνια τους.
Αχ, αχ... Πραγματικά αυτή η κίνηση του Παπανδρέου να μην συμετάσχει στην αναθεώρηση του Άρθρου 16 τον κατέστρεψε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσο για τον Αλαβάνο, ελπίζω να βάλεις τα ντοκουμέντα της Ευρωβουλής που ζήταγε την εφαρμογή της Συνθήκης της Μπολόνια, όπως επίσης και για το γεγονός ότι ο ίδιος ζήτησε να αναγνωριστούν τα συνεργαζόμενα με Βρετανία και Γαλλία Ελληνικά πανεπιστημιακά παραρτήματα.
Θυμάμαι ότι την πρόταση του για απελευθέρωση της παιδείας ο ΓΑΠ την συμπληρωσε με την ανάγκη ίδρυσης ΜΗ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΩΝ ιδρυμάτων. Το ποιός είναι αξιόπιστος ή μη το γνωρίζουμε όλοι και δυστυχώς κανείς. Το θέμα της παιδείας είναι από τα ποιό σοβαρά και οποιαδήποτε αλλαγή θα πρέπει να γίνει πολύ μελετημένα με μακρόπνοο στόχο για σωστά αποτελέσματα. Αλλά ως συνήθως θα το κάνουν αρτσι-μπούρτσι και λουλά και θα το ονομάσουν μεταρύθμιση άσχετα από το ποιό κομμα θα την κάνει, δυστυχώς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥΓ Μην την πέφτετε πολλοι από εσάς στον πολίτη έχει το δικαίωμα να του αρέσει ο Καραμανλής περισσότερο απο τον ΓΑΠ, είναι Πολίτης της Ελλάδος και βιώνει καλύτερα την ΝΔ από τα άλλα κόμματα, δεν το βλέπω κακό, και άλλωστε μία γνώμη γράφει δεν είναι αυτός που έχει τις τύχες μας στα χέρια του, ούτε μας υποχρεώνει να τον διαβάζουμε.
Δεν είναι πολλοί!;Αστους να γράφουν!
ΑπάντησηΔιαγραφή3 φίλοι είναι ,που γράφουν τα ...ίδια και τα ίδια.
Ένας εξ αυτών με blog , με 5-6 Visits καθημερινά. Άντε βρε....να τα εκατοστήσεις!!!
Το αποδεικνύουν τα IP τους και κάποια ...άλλα ίχνη!
Όπως ξέρω πολύ καλά και από που προέρχονται.