Να σας θέσω απλά τους προβληματισμούς μου για να έχετε και εσείς μια εικόνα του μεγέθους της εθνικής και οικονομικής βλάβης , απόρροια αυτής της ανικανότητας ανθρώπων, που κακώς κατέχουν θέσεις από τις οποίες εξαρτάται το μέλλον της χώρας μας και της εδαφικής της ακεραιότητας .
Εδώ και πολλά χρόνια η Τουρκία ,προκειμένου να πετύχει τις διεκδικήσεις της στο Αιγαίο , ισχυρίζεται ότι τα στρατιωτικά αεροπλάνα εξαιρούνται των κανόνων του ICAO (Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας ,ένας οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών, που κωδικοποιεί τις αρχές και τεχνικές της διεθνούς αεροναυτιλίας ).
Κατά τους ισχυρισμούς των Τούρκων τα πολεμικά τους αεροσκάφη πετούν με δική τους ευθύνη (DUE REGARD), δεν ελέγχονται και δεν παρακολουθούνται από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας(ΥΠΑ).
Ο ισχυρισμός αυτός των γειτόνων έχει σκοπό να αποδυναμώσει την ΥΠΑ, στην οποία ο ICAO από το 1952 έχει παραχωρήσει τις αρμοδιότητες παροχής Υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας και Συνέγερσης (ενημέρωσης της Έρευνας και Διάσωσης-Κυβέρνησης), για ολόκληρο το FIR Αθηνών.
Με τυχόν εξαίρεση των στρατιωτικών αεροσκαφών από τους κανόνες του ICAO, δηλαδή την ΥΠΑ, αυτομάτως καταργείται για τα τουρκικά μαχητικά το FIR Αθηνών.
Η επίσημη θέση της Ελλάδας είναι ακριβώς το αντίθετο. Ισχυριζόμαστε ότι η ΥΠΑ είναι η μοναδική υπεύθυνη για την εναερία κυκλοφορία των αεροσκαφών στο FIR Αθηνών , είτε αυτά είναι πολιτικά ,είτε μαχητικά.
Για τον λόγο αυτό έχουμε εκδώσει επτά νόμους !!!.
Όμως εδώ ερχόμαστε και στους προβληματισμούς που σας προανέφερα.
Αφού αυτή η θέση μας σχετικά με το εθνικό μας θέμα είναι αδιαπραγμάτευτη, πως στην μοιραία πτώση του ελικοπτέρου CH-47 Chinook ,στο Άγιο Όρος ,στις 11 Σεπτεμβρίου 2004 που είχε ως αποτέλεσμα να βρουν τραγικό θάνατο 17 άνθρωποι, μεταξύ των οποίων και ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας Πέτρος , δεν ασκήθηκε κανενός είδους δίωξη εναντίον του μόνου υπεύθυνου, με βάση την ελληνική και διεθνή νομοθεσία, που είναι η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και κατ' επέκταση το υπουργείο Μεταφορών, στο οποίο υπάγεται η ΥΠΑ ;
Γιατί οι Ποινικές ευθύνες αποδόθηκαν μοναχά σε έναν αξιωματικό του Στρατού και τέσσερις της Πολεμικής Αεροπορίας ;
Υπενθυμίζω ότι η μοιραία πτήση του CH-47 Chinook είχε χαρακτηριστεί από το ΥΕΘΑ «VIP» και με αυτό τον χαρακτηρισμό, της πτήσης αρχηγού ξένου κράτους, είχε αποσταλεί στην ΥΠΑ το σχετικό σχέδιο πτήσης.
Με βάση την υπουργική απόφαση του Μαρτίου 2001, η ΥΠΑ όφειλε αμέσως να εφαρμόσει τις ενέργειες αυτής της υπουργικής απόφασης για την ασφαλή πτήση του CH-47 Chinook, που μετέφερε τον Πατριάρχη.
Όφειλε μεταξύ των άλλων και να το παρακολουθεί στην μοιραία του πορεία.
Όμως η ΥΠΑ δεν υλοποίησε καμία απολύτως ενέργεια της υπουργικής απόφασης.
Κατά συνέπεια, η ποινική δίωξη μόνον σε βάρος στρατιωτικών στην ουσία «καταργεί» την ΥΠΑ, τις υπευθυνότητες και αρμοδιότητές της στην άσκηση εναέριας κυκλοφορίας και έρευνας και διάσωσης.
Δημιουργείται έτσι η εντύπωση ότι «προσωρινώς» (;) και για λόγους που κανείς δεν γνωρίζει οι αρμοδιότητες για την εναέρια κυκλοφορία και έρευνα και διάσωση «ανατέθηκαν» στις Ένοπλες Δυνάμεις.
Η εξέλιξη αυτή όμως ενισχύει εκ των πραγμάτων τη θέση της Τουρκίας, η οποία υποστηρίζει σταθερώς ότι η ΥΠΑ δεν εκτελεί εναέρια κυκλοφορία στα στρατιωτικά αεροσκάφη στο Αιγαίο.
Γιατί λοιπόν τα τουρκικά αεροσκάφη να καταθέτουν σχέδια πτήσης στο Αιγαίο, όταν το ίδιο το ελληνικό κράτος, στην «έκτακτη περίπτωση» του μοιραίου Σινούκ, δεν εφαρμόζει την εθνική και διεθνή νομοθεσία για την ασφάλεια των πτήσεων, εξουδετερώνοντας -διά της «απενοχοποίησης»- τη μόνη αρμόδια κρατική υπηρεσία ;
Με το να την απαλλάσσουμε των ευθυνών της , ερχόμαστε και συμπίπτουμε με τις θέσεις των Τούρκων , για τους οποίους η εκμετάλλευση τέτοιων ..αναπάντεχων δώρων είναι… βούτυρο στο ψωμί τους.
Μόνο ..."ευχαριστώ γείτονα" ...που δεν μας είπαν !
Μην μας ξυπνάς βρε πολίτη καλά δεν κοιμόμασταν?... άσε να δουμε καμιά πρωινή εκπομπή να ξεστραβωθούμε. Πάω στοίχημα ότι σε πρωινάδικο συζητήθηκε το θέμα που διαπραγματεύεσαι... ή στην μεσημεριανή ζώνη?.. χμμμ ιδού το ερώτημα! ... Μπράβο politi-gr για άλλη μια φορά!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔύσκολα μας βάζεις σήμερα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν μπορούσες να μας βάλεις κανένα άρθρο για την ...Τήλο!!!
Εκεί να δεις γνώμες και απόψεις.
Με τέτοια θέματα θέλεις να μείνουμε όλοι στην ίδια τάξη;
Ποιο εύκολα ..μάστορα!!!!
Ευχαριστώ
ΥΓ....Βίτσα που μας χρειάζεται!!!!!!
Τα ίδια φίλε γίνονται και με την αεροναυτική άσκηση Βόρεια της Λήμνου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓράψε αν θέλεις και για αυτό.
Έχουν καταντήσει να κάνουν άσκηση 365 τον χρόνο στην περιοχή με σκοπό να αποκομίσουν τα οφέλη που επιθυμούν!!
Μπράβο φίλε.Καιρός είναι τα πράγματα να τα λέμε με το όνομα τους και να μην κρυβόμαστε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΉταν ένα δώρο στους Τούρκους, που να δούμε πως και εάν θα κατορθώσουμε να το πάρουμε πίσω.
Πολύ ωραίο και διαφωτιστικό το άρθρο σου. Θα μου επιτρέψεις όμως μια μικρή και δευτερευούσης σημασίας διόρθωση. Το σωστό είναι "teşekkür ederim komşu" και όχι etmek. To "etmek" είναι απαρέμφατο. Και πάλι μπράβο για το διαφωτιστικότατο αυτό άρθρο.
ΑπάντησηΔιαγραφή@ ι.γ
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ για την διόρθωση.
Φιλικά
politis-gr
Αγαπητέ Πολίτη όταν στη τελευταία επίσκεψη του Έλληνα αρχηγού ΓΕΕΘΑ Γράψα αντί για εμβατήρια έπαιξε η μπάντα συρτάκι, καταλαβαίνεις με τι λαό έχουμε να κάνουμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕδώ συνεχίζουμε τον ύπνο του δικαίου.
Δυστυχώς πολίτη υπήρξα υπάλληλος της ΥΠΑ και κάποια στιγμή θα σου στείλω ένα email για το τι γινόταν εκεί μέσα και πως επιρεαζόταν η υπηρεσία από τοποθετήσεις πολιτικών κομμάτων σε θέματα εξωτερικής πολιτικής και άμυνας ανά τετραετία.Μπράβο και πάλι μπράβο που ασχολείσαι με τα σοβαρά ζητήματα και όχι με τα...ορυκτέλαια!
ΑπάντησηΔιαγραφήΛοιπόν η αλήθεια είναι ότι ανεξαρτητα του τι λέμε υπάρχουν στρατιωτικοί ελεγκτές που ελέγχουν όλες τις στρατιωτικές πτήσεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι απίθανο να τολμήσει ελεγκτής της ΥΠΑ να δώσει οδηγίες σε στρατιωτικό αεροπλάνο γιατί θα γίνει χαμός από τους στρατιωτικούς.