Παρασκευή, 14 Νοεμβρίου 2008

Ενάντια στην παραπληροφόρηση !


Πριν λίγες ημέρες παρουσιάστηκε ο αγωγός Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης.

Η αυστηρή τήρηση των περιβαλλοντικών όρων προκειμένου να υλοποιηθεί ένα ενεργειακό έργο μεγάλης κλίμακας το οποίο θα συνιστά και πρότυπο περιβαλλοντικής ευθύνης, επικράτησε ως δέσμευση της Trans-Balkan Pipeline, κατασκευάστριας εταιρείας του πετρελαιαγωγού, στη πρώτη επίσημη παρουσίαση του έργου που έγινε στην Αλεξανδρούπολη.

Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα του Ελληνικού Τμήματος του έργου, κ. Χρήστο Δήμα έχουν δοθεί οδηγίες από τις τρεις κυβερνήσεις που συμμετέχουν στο έργο και οι συμφωνίες που επετεύχθησαν θα αποτελέσουν και νόμους του κράτους.

Μάλιστα οι μελέτες για το έργο έχουν ήδη ξεκινήσει και αναμένεται να ολοκληρωθούν το καλοκαίρι του 2009, ενώ θα ακολουθήσουν η έκδοση αδειών, η διαδικασία της χρηματοδότησης και τέλος η έναρξη των εργασιών.

Ο αγωγός θα είναι υπόγειος μήκους διακοσίων ογδόντα χιλιομέτρων (εκ των οποίων περίπου τα 135 χιλιόμετρα επί ελληνικού εδάφους), ο οποίος, θα κατασκευαστεί και θα λειτουργήσει με τις πλέον σύγχρονες τεχνολογικές μεθόδους και σε συνθήκες προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος, με εφαρμογή της ελληνικής και κοινοτικής νομοθεσίας, που είναι οι πλέον αυστηρές σε ολόκληρο τον κόσμο.

Καλώς εχόντων των πραγμάτων, μέσα στο 2011, θα αρχίσει να ρέει πετρέλαιο στον αγωγό. Μέσα στους επόμενους μήνες, η διεθνής εταιρεία που ελέγχει τον αγωγό θα ιδρύσει υποκαταστήματα στη Βουλγαρία και στην Ελλάδα.

Ο αγωγός θα έχει δυναμικότητα μεταφοράς τουλάχιστον 35 εκατ. τόνων πετρελαίου ετησίως με δυνατότητα επέκτασης της δυναμικότητας σε δεύτερο στάδιο. Η διάμετρος του αγωγού θα είναι περίπου ένα μέτρο.

Στο Μπουργκάς, οι δεξαμενές αποθήκευσης θα έχουν συνολική χωρητικότητα περίπου 500.000 κυβικά μέτρα και οι θαλάσσιες εγκαταστάσεις θα αποτελούνται από δύο προβλήτες και δύο αποβάθρες πρόσδεσης για πλοία.

Στην Αλεξανδρούπολη, η συνολική χωρητικότητα των δεξαμενών θα είναι γύρω στα 700.000 κυβικά μέτρα και οι θαλάσσιες εγκαταστάσεις θα αποτελούνται από δύο αποβάθρες.

Τα άμεσα και έμμεσα οφέλη από την κατασκευή του αγωγού για το νομό Έβρου και τη Θράκη είναι ιδιαίτερα σημαντικά.

Το έργο αυτό θα τονώσει την απασχόληση, θα προσελκύσει επενδύσεις και θα αλλάξει τα επόμενα χρόνια όλη την αναπτυξιακή εικόνα της Δυτικής Θράκης και ειδικότερα του Έβρου.

Αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι κατά την κατασκευαστική περίοδο θα δημιουργηθούν περισσότερες από πεντακόσιες θέσεις εργασίας, ενώ κατά τη φάση λειτουργίας του έργου θα δημιουργηθούν περίπου διακόσιες πενήντα θέσεις εργασίας.

Τα ετήσια έσοδα διέλευσης που θα εισπράττει η χώρα μας θα αποδίδονται στην περιοχή, εκ των οποίων το κύριο μέρος θα αφορά το νομό Έβρου, και τα υπόλοιπα τους νομούς Ροδόπης και Ξάνθης, έτσι ώστε τα οφέλη να διαχέονται σε όλη τη Θράκη και τους κατοίκους της.

Η εταιρεία προγραμματίζει εποικοδομητική συνεργασία με τις τοπικές κοινωνίες και τις κεντρικές αρχές σε μόνιμη και ανοικτή βάση και φροντίζει για τις ευκαιρίες απασχόλησης των ντόπιων και γενικά την υποστήριξη των τοπικών οικονομιών.

Συγχρόνως η Περιβαλλοντική ομάδα της Trans-Balkan Pipeline BV δεσμεύτηκε για τη συμμόρφωσή της εταιρείας με τα υψηλότερα διεθνή πρότυπα για την Υγεία, την Ασφάλεια και το Περιβάλλον.

Παράλληλα υποσχέθηκε την συνεργασία της εταιρείας με τους εκπροσώπους των περιβαλλοντικών οργανώσεων της περιοχής.

Σε ότι αφορά το διυλιστήριο που ακούστηκε από διάφορες πλευρές αυτό που μπορώ να αναφέρω είναι ότι δεν υπάρχει ούτε στους σκοπούς ούτε στα έγγραφα ούτε στο καταστατικό ούτε στη συμφωνία των μετόχων καμία αναφορά για διυλιστήριο.

Όλα αυτά τα αναφέρω ενάντια στην κάθε είδους παραπληροφόρηση και προπαγάνδα (έχω αναφερθεί επανειλημμένα από πού πηγάζει και μέσω ποιων εκδηλώνεται), που λαμβάνει χώρα το τελευταίο διάστημα.

Ο συγκεκριμένος αγωγός είναι πρωταρχικής σημασίας για τη χώρα μας αλλά και την οικονομική ανάταση και ασφάλεια της Θράκης και….. θα γίνει !!

Ας αποτινάξουν λοιπόν οι Θρακιώτες πατριώτες μας τα διάφορα κέντρα παραπληροφόρησης και προπαγάνδας που τείνουν ύπουλα να τους …αγκαλιάσουν.

15 σχόλια:

  1. Κάτσε να ΄γίνει ο George Papandreou πρωθυπουργός,κι'αμα τον ξαναδείς τον αγωγό,να μου γράφεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Φίλε politis δεν αμφιβάλλω για το αγνό των προθέσεών σου όταν γράφεις. Αλλά πως να σχολιάσει κανείς το γεγονός ότι η " ελληνικής και κοινοτικής νομοθεσίας, που είναι οι πλέον αυστηρές σε ολόκληρο τον κόσμο"! Καλά, μήπως εμείς ζούμε σε άλλη χώρα; Ξέρεις έστω και μια περίπτωση που να εφαρμόστηκε η περιβαλλοντική νομοθεσία ουσιαστικά, εκτός από κάτι μικρο προστιματάκια για τα μάτια του κόσμου; Τι να θυμηθώ; Sea Diamond, χωματερές, έξω από το Κυότο; Εδώ ακόμη κι ο ίδιος ο ΥΠΕΧΩΔΕ καταπατά τη νομοθεσία περί περιβάλλοντος και δεν τρέχει μια! Καλά, αν δεν το έγραψες για πλάκα να υποθέσω ότι σου ξέφυγε. Πάμε τώρα στις θέσεις εργασίας. Αν δεν κάνω λάθος μας λες για 750 περίπου θέσεις ΟΤΑΝ και ΕΑΝ γίνει ο ...super αγωγός; Κοροϊδευόμαστε; Αν βγάλεις τα διευθυντικά στελέχη αυτό που μένει είναι περίπου όσοι απολύονται σε λιγότερο από ένα εξάμηνο επί ...κράτους ΝΔ! Σου λένε κάτι οι περιπτώσεις Λαναρά κλπ; Δηλαδή όλος ο τζερτζελές γίνεται για 750 εργαζόμενους; Καλό! Αλλά εσύ άλλο θες να πεις. Το γεωπολιτικό μέγεθος. Να θυμίσω και πάλι ότι η ... "μεγάλη" Ρωσία όποτε κλήθηκε να συμπαρασταθεί σε ομόδοξους (που στο κάτω κάτω είχαν και τα πιο δραστήρια ΚΚ στην Ευρώπη...) μάλλον εποίησε τη νήσσα. Κύπρος, Σερβία, Κόσσοβο τώρα, Θράκη, Σκόπια κλπ. Τι γίνεται; Άλλαξε κάτι; Μάλλον όχι. Απλά οι Ρώσοι θα τσιμπήσουν τα ευρουδάκια από τα ΒΜΡ και μην τους είδατε! Αυτό έκαναν πάντα αυτό θα κάνουν και τώρα.
    Ντασφιντάνια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Για μένα όλο το ζουμί της υπόθεσης όσο αναφορά το οκονομικό της κομμάτι βρίσκεται στο συγκεκριμένο απόσπασμα από το άρθρο του πολίτη.Γράφει:
    "Τα ετήσια έσοδα διέλευσης που θα εισπράττει η χώρα μας θα αποδίδονται στην περιοχή, εκ των οποίων το κύριο μέρος θα αφορά το νομό Έβρου, και τα υπόλοιπα τους νομούς Ροδόπης και Ξάνθης, έτσι ώστε τα οφέλη να διαχέονται σε όλη τη Θράκη και τους κατοίκους της."

    Ελπίζουμε να δούμε μια άλλη,
    διαφορετική Θράκη.Τα έσοδα είναι πολλά λόγω των "διοδίων" διέλευσης και πολύ σωστά έπραξε η κυβέρνηση αυτά τα λεφτά να γυρνούν σε έργα στις τοπικές αρχές της περιοχής μας για έργα υποδομής και περετέρω ενίσχυση των πολιτών της.
    Δεν μας σταματούν εμάς τους Θρακιώτες, φωνές οικολογικές,φωνές προβοκατόρικες,φωνές αλλοδαπές, από το να δούμε την περιοχή μας να αναγεννάτε επιτέλους.

    Λίγη προσοχή χρειάζεται (όπως καλά έχεις επισημάνει στα προηγούμενα άρθρα σου) στα θέματα με τους Πομάκους,τους Μουσουλμάνους και τους Τούρκους στην ευρύτερη περιοχή!
    Μετά το "γάμο" Ελλάδας-Ρωσίας έχουν αρχίσει και ξεσαλώνουν.
    Προκαλούν είτε μέσα από τις κοινότητες τους, είτε από το προξενείο, είτε μέσα από περίεργες έως ύποπτες δράσεις ΜΚΟ...(νέα κόλπα βλέπεις).

    Συνέχισε να στηρίζεις προσπάθειες και συμφωνίες που μόνο καλό μπορούν να κάνουν στις νέες γενιές του τόπου μας.
    Ας τις εξασφαλίσουμε επιτέλους, το οφείλουμε στον εαυτό μας και στην Χώρα μας.

    Με ιδιαίτερο σεβασμό,
    Δημήτρης Κωνσταντινίδης
    Κάτοικος Αλεξανδρούπολης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. O 3,54 τα είπε όλα ...
    Ο ζουμπάς εξέφρασε ερωτηματικά κατά την γνώμη μου λίγο τραβηγμένα και μερικώς αντιπολιτευτικά έως ύποπτα.
    Ο κάτοικος από πάνω είπε την αλήθεια για τον τόπο του.
    Ο πολίτης έγραψε ακόμα μια φορά για ένα θέμα που αντί να γίνεται λόγος συζήτησης εδώ μέσα , θα έπρεπε να γίνόταν στο Κοινοβούλιο (έστω και στο καφενείο) εάν οι βουλευτές μας δεν ήταν τόσο άσχετοι και παντελώς ανίκανοι.(εννοώ πνευματικά και δεν αναφέρομαι και στους 300).
    Πρόσφατα μπήκα εκεί μέσα και εάν σας πω τι άκουσα στους διαδρόμους και στο καφενείο να συζητούν θα πρέπει όλοι μαζί να μπουκάρουμε και να τους διώξουμε με τις κλοτσιές.!!!!!!
    Βρέθηκε ο Καραμανλής να δει λίγο πιο μπροστά, να κάνει μια-δυο συμφωνίες αλλά οι υπόλοιποι είναι τόσο αμαθής και δεν μπορούν να τον ακολουθήσουν.Είναι όμως και κάποιοι εφιάλτες...Μην τους ξεχνάμε αυτούς.
    Πόσο θα κρατήσει εκεί πάνω μόνος του...?

    Και ένας σχολιασμός για το θέμα τώρα για να μην φάω κόψιμο λόγω μη σχετικότητας σχολίου με το θέμα.

    Ο αγωγός που θα κατασκευαστεί μόνο κέρδη μπορεί να προσφέρει στην πραγματική οικονομία της Ελλάδας.Οικολογικές και άλλου τύπου ανησυχίες δεν χρειάζονται αφού ήδη έχει αποκλειστεί η κατασκευή διυλιστηρίου.Η απειλή είναι αλλού!
    Κάποια πράσινα , μωβ και μπλε υποκεινούμενα ανθρωπάκια θα δείτε πως θα αρχίζουν να φωνάζουν δήθεν (λέω εγώ) "οικολογικά " για να βγάλουν το bonus από την πρεσβεία(υποθέτω.!).
    Εσείς τι λέτε?
    Πολίτη εσύ ξέρω πολύ καλά τι λες και πως το στηρίζεις.Σε διαβάζω και ξεστραβώνομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Φίλε politis-gr,
    Έχω γράψει και στο παρελθόν για τον αγωγό Burgas – Αλεξανδρούπολη (3 σχόλια στο κείμενό σου με τίτλο «Τι θέλει ο Αλέξης; Εμείς ακριβώς τα αντίθετα!» που αναρτήθηκε στις 6 Οκτωβρίου) αναλύοντας τους λόγους για τους οποίους πιστεύω πως το έργο δεν πρέπει να γίνει. Δράττομαι εκ νέου της ευκαιρίας που προσφέρει το τωρινό σχόλιό σου για να πω κάποια πράγματα σχετικά με την παραπληροφόρηση στην οποία αναφέρεσαι. Για όσους κουραστούν από την έκταση του σχολίου μου, ζητάω συγνώμη, αλλά στην προκειμένη περίπτωση, κατά την ταπεινή μου άποψη, δεν ισχύει το «λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν».

    Παραπληροφόρηση δεν είναι το ότι πολλές περιοχές ανά τον κόσμο όπου διέρχονται αγωγοί ή καταλήγουν σε πετρελαϊκές εγκαταστάσεις αποθήκευσης και μεταφόρτωσης από/σε πλοία είναι υποβαθμισμένες περιβαλλοντικά και πεδίο συγκρούσεων (όχι απαραίτητα πολεμικών) τεράστιων συμφερόντων.
    Παραπληροφόρηση δεν είναι το ότι η χώρα μας δυστυχώς είναι ανίκανη να εφαρμόσει στοιχειωδώς τους νόμους για την προστασία του περιβάλλοντος, ασχέτως της σημασίας και του μεγέθους των διαφόρων έργων, συμβάντων, ατυχημάτων κλπ. που λαμβάνουν χώρα κατά καιρούς.
    Παραπληροφόρηση δεν είναι το ότι η χώρα μας δεν έχει λάβει εγγυήσεις από καμιά συμφωνία μέχρι τώρα για τις ποσότητες πετρελαίου που θα διοχετεύονται μέσω του αγωγού, άρα και τη διατήρηση της όποιας σημασίας του σε βάθος χρόνου καθώς και τη διατήρηση των τελών διέλευσης (transit fees) σε συγκεκριμένο ύψος (35 εκ. δολ. κάθε έτος).
    Παραπληροφόρηση δεν είναι ότι το έργο έχει μεγάλη σημασία για κάποια πολύ μεγάλα συμφέροντα, συνεπώς, άπαξ και κατασκευαστεί ο αγωγός, το πετρέλαιο θα πρέπει πάσει θυσία να συνεχίσει να ρέει, ασχέτως των όποιων δεσμεύσεων για τήρηση των προδιαγραφών, περιβαλλοντικών προβλημάτων, ατυχημάτων, αντιδράσεων κλπ.
    Παραπληροφόρηση δεν είναι το ότι ανθρώπινα λάθη πάντα θα συμβαίνουν, όσο εξελιγμένη και αν είναι η τεχνολογία, κάτι που εξηγεί γιατί κάθε έτος λαμβάνουν χώρα μερικές χιλιάδες συμβάντα σχετικά με διαφυγή πετρελαίου στο περιβάλλον, η μεγάλη πλειοψηφία των οποίων αφορά θαλάσσια ρύπανση.

    Αντιθέτως,
    Παραπληροφόρηση είναι ότι η παρουσίαση της εταιρείας Trans – Balkan Pipeline (T.B.P.) στις 11 Νοεμβρίου έγινε στην τοπική κοινωνία, δεδομένου ότι προσκλήσεις απεστάλησαν μόνο σε ορισμένους φορείς και τοπικούς άρχοντες, αφήνοντας έξω τους απλούς πολίτες αλλά και οργανώσεις όπως π.χ. η Ένωση Παράκτιων Αλιέων. Η ενημέρωση των πολιτών στην πράξη και με ανοιχτές εκδηλώσεις ακόμα αναμένεται.
    Παραπληροφόρηση είναι οι κατά καιρούς δηλώσεις επισήμων πως το πετρέλαιο θα αρχίσει να ρέει το 2011, δεδομένου ότι, όπως δήλωσαν κατά τη διάρκεια της παραπάνω εκδήλωσης στελέχη της εταιρείας, οι μελέτες έχουν ξεκινήσει μόλις εδώ και ένα μήνα περίπου. Και όποιος γνωρίζει τις διαδικασίες και το χρόνο που απαιτούνται για την εκπόνηση, τον έλεγχο και την έγκριση των απαραίτητων μελετών (λόγου χάρη για την περιβαλλοντική αδειοδότηση του συνόλου του έργου) καταλαβαίνει πως έχουμε πολλά χρόνια μπροστά μας (και όχι μόνο 2-3) για να ξεκινήσει η φάση κατασκευής. Εκτός και εάν κάνουμε πάλι τη σχετική νομοθεσία φυσαρμόνικα, διπλώνοντας και μακραίνοντας τις απαιτήσεις της επειδή αυτό επιτάσσει το «εθνικό συμφέρον».
    Παραπληροφόρηση είναι το ότι το έργο δε θα έχει σημαντικές επιπτώσεις στο περιβάλλον, «θωρακίζοντας» με τη χρήση προηγμένης τεχνολογίας τον αγωγό και τις εγκαταστάσεις μεταφόρτωσης, μια και αγνοείται τεχνητά η αναπόφευκτη διέλευση δεξαμενοπλοίων της τάξης των 200.000 – 300.000 τόνων από το Αιγαίο. Αναρωτιέμαι τι επιμέρους μέτρα θα ληφθούν από συναρμόδια υπουργεία, τοπικές αρχές κλπ. αλλά και τι θα αποδώσουν αυτά τα μέτρα αν ανοίξει στη μέση ένα δεξαμενόπλοιο και διαρρεύσουν 100.000 τόνοι πετρελαίου κατά Σαντορίνη ή Μύκονο μεριά, χειμώνα, νύχτα με 9 μποφώρ. Το επιχείρημα ότι κυκλοφορούν ήδη ανεξέλεγκτα ουκ ολίγα πλοία δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό για την περαιτέρω επιβάρυνση του Αιγαίου, μια και ο δεδηλωμένος στόχος πρέπει να είναι ο έλεγχος και ο περιορισμός της ρύπανσης και όχι η συσσώρευσή της.
    Παραπληροφόρηση είναι το ότι η περιοχή της Θράκης θα ωφεληθεί σημαντικά από τα έσοδα που θα προέλθουν από τα τέλη διέλευσης, τη στιγμή που ο ετήσιος προϋπολογισμός του Δήμου Αλεξανδρούπολης ξεπερνά το συνολικό μέγιστο (στην αρχική φάση λειτουργίας του αγωγού) ετήσιο ποσό των τελών διέλευσης.
    Παραπληροφόρηση είναι το ότι η περιοχή της Θράκης θα θωρακιστεί από κάθε είδους απειλές λόγω της ύπαρξης του αγωγού, τη στιγμή που η μειονότητα είναι βορά στις ορέξεις του τουρκικού προξενείου, ο πληθυσμός μειώνεται και γηράσκει και η ανεργία αυξάνεται, οι ένοπλες δυνάμεις εκτός από τα μύρια όσα προβλήματά τους τελούν υπό διωγμό από την περιοχή και οι τοπικοί άρχοντες είναι υπέρ ή κατά του έργου ανάλογα με τις εντολές που λαμβάνουν από το κόμμα τους και όχι με βάση το συμφέρον και τις δυνατότητες ανάπτυξης του τόπου.
    Παραπληροφόρηση είναι το ότι μπορούμε να κοιμόμαστε ήσυχοι ότι δε θα γίνει διυλιστήριο, τη στιγμή που οι σκοποί αλλάζουν, τα έγγραφα ξαναγράφονται, το καταστατικό τροποποιείται, οι συμφωνίες των μετόχων μεταβάλλονται, το (εγκεκριμένο και υφιστάμενο ως νόμος του κράτους πλέον) Εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο σαφώς προβλέπει τη δημιουργία διυλιστηρίου και αντιθέτως στο (υπό έγκριση) Ειδικό Χωροταξικό Σχέδιο του Τουρισμού δεν προβλέπεται η δημιουργία κέντρου θαλάσσιου τουρισμού, με μόνα τα παράλια της Θράκης από όλη τη χώρα να στερούνται αυτού του προνομίου.
    Παραπληροφόρηση είναι οι επίσημες δηλώσεις ότι ο αγωγός θα τονώσει de facto την απασχόληση, δεδομένου ότι δεν έχει γίνει καμία αναφορά στο ποιες και πόσες θέσεις εργασίας θα χαθούν από επαγγέλματα που θα πληγούν από την ύπαρξή του, άρα παραμένει άγνωστο το ισοζύγιο εισόδου – εξόδου από την εργασία. Επίσης δεν έχουν παρασχεθεί εγγυήσεις πως το προσωπικό που θα δουλέψει στη φάση κατασκευής και λειτουργίας θα προέρχεται από την περιοχή, τουλάχιστον κατά ένα συγκεκριμένο ποσοστό.
    Παραπληροφόρηση είναι η διαβεβαίωση ότι ο θαλάσσιος κατά κύριο λόγο τουρισμός της ευρύτερης περιοχής και οι συνδεδεμένες με αυτόν δραστηριότητες (αλιεία, σίτιση, εστίαση κλπ.) δε θα υποστούν σημαντικό πλήγμα, τη στιγμή που η Αλεξανδρούπολη θα γίνει παγκοσμίως γνωστή ως πετρελαιούπολη (όπως ήδη έχουν διακηρύξει στελέχη του Υπουργείου Ανάπτυξης με περισσή υπερηφάνεια) και με δεδομένο το γεγονός ότι οι τουρίστες από τις ανεπτυγμένες χώρες της Δύσης που (υποτίθεται ότι) θέλουμε να προσελκύσουμε δεν εξετάζουν το εάν η εξέδρα φόρτωσης είναι κοντά ή μακριά από τις δημοφιλείς παραλίες ή αν εφαρμόζονται στην Ελλάδα οι πιο αυστηρές προδιαγραφές αλλά απλώς επιλέγουν χωρίς πολύ σκέψη να πάνε αυτοί και οι οικογένειές τους κάπου αλλού.
    Παραπληροφόρηση είναι το γεγονός ότι αν ο αγωγός δε γίνει εδώ, θα γίνει στην Τουρκία με αποτέλεσμα η γειτονική χώρα να καρπωθεί τα οφέλη και εμείς να μείνουμε με τη ρύπανση. Γιατί άραγε η Τουρκία δεν έχει κάνει ήδη δικό της αγωγό στην Ανατολική Θράκη, μη έχοντας ανάγκη κανέναν, μια και οι σχετικές εργασίες θα γίνουν αποκλειστικά στο έδαφός της, πολύ πιο γρήγορα και με πολύ μικρότερο κόστος λόγω της μικρότερης απόστασης (παράλια Εύξεινου Πόντου – κόλπος Ξηρού) που θα πρέπει να διανυθεί;

    Εν κατακλείδι, έχω την εντύπωση πως το ελληνικό κράτος έχει αποφασίσει πως το έργο θα γίνει, και προσπαθεί να κοιμήσει την τοπική κοινωνία εκμεταλλευόμενο το γεγονός ότι αυτή θα γαντζωθεί πάνω σε τέτοιου είδους έργα για να φύγει από την αναπτυξιακή ανέχεια στην οποία οι ίδιες οι ελληνικές κυβερνήσεις των τελευταίων δεκαετιών την έχουν καταδικάσει. Δε διεκδικώ φυσικά το αλάθητο των απόψεών μου, αλλά προσπαθώ να προκαλέσω διάλογο και ενημέρωση για πράγματα που γίνονται για μας χωρίς εμάς. Και ελπίζω εν τέλει η τοπική κοινωνία να έχει τον τελευταίο λόγο και συνεπώς και ευθύνη για την τύχη του έργου. Έχει λάβει άλλωστε και ανάλογες πρωτοβουλίες στο παρελθόν, αποδεικνύοντας πως «Ότι λάμπει δεν είναι χρυσός».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Νομίζω ότι στο Μπουργκάς είχαν τα ίδια προβλήματα με ολίγους "επαναστατήσαντες" οικολόγους.
    Από ότι φαίνεται το σχέδιο των περιβαλλοντολογικών οργανώσεων δεν ευδοκιμεί μόνο στην περιοχή μας , αλλά το γενικευσανε περιλαμβάνοντας και την Βουλγαρία.
    Έχουν λυσσάξει τα φερέφωνα των ΗΠΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ήδη όντως ακούγονται φωνές διαμαρτυρίας από τους «επαγγελματίες» αρνητές κάθε προόδου και τους «τυφλούς» στα γενικότερα γεωστρατηγικά οφέλη που θα έχει η περιοχή του Έβρου
    «Οχι στον Αγωγό» είναι το νέο σύνθημα αυτών που επί 14 ολόκληρα χρόνια σιωπούσαν.
    Και κοντά στην άρνηση αυτή είχε έρθει και η άλλη η πιο... «έξυπνη», «ΟΧΙ στο Διϋλιστήριο».
    Μόνο που διυλιστήριο δεν υπάρχει και τώρα το γύρισαν στο ..ΘΑ, ΚΑΙ ΑΝ, ΜΠΟΡΕΙ, ΙΣΩΣ,..... .
    Μόνο γέλωτες προκαλούν με τις αντιδράσεις τους.
    Διαβάζουμε τις τοποθετήσεις και τους σχολιασμούς των υποτίθεται ευφυών ανθρώπων που σπέρνουν τον πανικό έναντι μιας ατελείωτης καταστροφολογίας.
    Μέχρι και «Κηδειόχαρτα» από ότι μαθαίνω κυκλοφόρησαν για τον θάνατο του Θρακικού Πελάγους, που όμως παραμένει ζωντανό παρά τη λειτουργία επί 35 τόσα χρόνια των πλωτών εξέδρων άντλησης πετρελαίου στην περιοχή Πρίνου της Θάσου.
    Για γέλια και για κλάματα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Παλαιότερα βγάζαμε τους χάρτες της Μεγάλης Ελλάδας. Τώρα βγάζουμε τους χάρτες των αγωγών που ΘΑ γίνουν, ΘΑ ωφελήσουν τη χώρα, ΘΑ, ΘΑ, ΘΑ...

    Κυβέρνηση επί χάρτου, που μετά από 4,5 χρόνια διακυβέρνησης της χώρας το μόνο έργο που έχει να επιδείξει είναι υπογραφές σε χαρτιά και μακέτες αγωγών που ΘΑ κάνουν θαύματα.
    Αγωγοί που θα μας μεταφέρουνε ενέργεια από τις κοσμοσφαίρες του Πούτιν και που τα κακά Νεφελίμ δε θέλουν να γίνουν.

    Ο Λιακόπουλος αντικατοπτρίζει το επίπεδο του μέσου στελέχους της Νέας Διακυβέρνησης. Ακόμα και η κινησιολογία του και η φωνητική του μοιάζουνε με αυτά του Καραμανλή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν το μοναδικό κόμμα που ψήφισε κατά του αγωγού: ακριβώς στα χνάρια της πολιτικής Μπους, που λύσαξε να μην πραγματοποιηθεί ο αγωγός. Και κάποιοι τους θεωρούν αριστερούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Όταν η Ρωσσία στέναζε κάτω από τις συμμορίες του Γιέλσιν, ήταν αιχμάλωτη στα λαμόγια της Ουάσιγκτον. Δεν μπορούμε να μιλάμε ότι δεν έκανε κάτι για τη Σερβία κλπ. Άλλη η Ρωσσία επί Γέλτσιν και άλλη από Πούτιν και μετά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Συνέχισε έτσι. Με την παραπληροφόρηση που πέφτει όλοι έχουμε στραφεί στο internet. Σε λίγο καιρό θα είσαι το πρώτο blog
    αντικειμενικής πληροφόρησης.
    Μπράβο και πάλι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Χθες στη Βουλή είχε συζήτηση για την Θράκη.
    Ξέρεις πόσοι ήταν από τους 300???

    Μόνο 5 ΔΥΣΤΥΧΩΣ.
    Δεν λέω τίποτα άλλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @ 11.20
    Αν δεν κάνω λάθος στους νομούς της Θράκης εκλέγονται 10 συνολικά βουλευτές.
    Αυτό σημαίνει ότι ακόμα και οι μισοί Βουλευτές της περιφέρειας την είχαν κάνει κοπάνα με άδεια από την σημαία , λόγω Σ/Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. prin apo liga xronia, ta sinora tou evrou itan sinora mias natoikis xoras apenanti se mias allis natoikis xoras
    simera einai mias natoikis xoras pou anikei stin eyropaiki enosi,apenanti se mia natoiki xora pou den anikei alla isos epithimei
    epeidi omos i eyropaiki enosi den einai kai stratiotiki enosi gia na einai apotreptiki kai na egkiate tin asfaleia ton sinoron tis,
    to na einai ayrio ta sinora ayta sinora mias natoikis kai stin eyropaiki enosi xoras me isxira simferonta - ara kai prostasia - apo tin etairi iperdinami einai to pothoumeno..

    an den to eixame vrei, tha eprepe na to efeyroume..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Γράφονται πολλά εδώ μέσα για την "στροφή" της εξωτερικής πολιτικής προς τη Ρωσία. Η αλήθεια είναι πως προσεγγίσεις υπήρχαν πολύ πριν γίνει ο ΚΚ πρωθυπουργός καθώς η Ελλάδα πάντα - θέλοντας και μη - βρισκόταν μεταξύ ανατολής και δύσης και πάντα προσπαθούσε να κρατά κατά το δυνατόν τις ισορροπίες έστω κι αν συνήθως έκλινε προς τη δύση. Σχετικά με τον αγωγό, παραθέτω το ιστορικό της συμφωνίας όπως καταγράφηκε από την Πέγκυ Παπακώστα εδώ: http://www.bridge-mag.com/magazine/index.php?option=com_content&task=view&id=111&Itemid=31

    In 1993, Nikos Grigoriadis, an executive of a large private company who is responsible for energy investments in the group, tabled the idea of creating the Burgas-Alexandroupolis oil pipeline. The Greek prime minister at the time, Constantine Mitsotakis, held talks regarding the matter in the wider context of energy. In June 1994, after a change in Greek government, the idea was kept alive when the Greek and Bulgarian ministers Karolos Papoulias (current president of the Hellenic Republic) and Hristo Totev signed a bilateral agreement to build the pipeline. In December, Greek Prime Minister Andreas Papandreou and Russian Deputy Premier Oleg Davidov signed a memorandum of cooperation. Six months later, in June 1995, experts from Russia, Bulgaria and Greece met to decide upon the details of the project. In January 1997, Greek Prime Minister Costas Simitis, Russian Energy Minister Petr Rodionov and Greek Minister of Development Vasso Papandreou met in Athens and announced that Russia and Greece would sign an energy cooperation protocol which would provide for the formation of a working group that would discuss issues related to the Burgas-Alexandroupolis pipeline. In October, another trilateral meeting of experts took place. In February 1998, the Greek consortium (DEP-Thraki) was established. In May 1998, a memorandum was signed to establish the Transbalkan Oil Pipeline company. There was keen interest from a wide array of companies from different countries to participate apart, of course, from companies coming from the main three states, namely Russia, Bulgaria and Greece. In September 2000, the working group was established and an action plan and operation regulations were drawn up. In January 2002, the final conclusions of the studies that were carried out were evaluated and approved.

    In 2004, the new government in Greece decided to push things forward using political leverage. In August, the Greek ministers of foreign affairs, Petros Moliviatis, and development, Dimitris Sioufas, met with Bulgarian Minister of Regional Development and Public Works Valentine Tserovski. In October, the same two Greek ministers and the deputy minister of foreign affairs, Evripidis Stilianidis, had a private meeting with Igor Yusufov, who was commissioned by Russian President Vladimir Putin to discuss matters of international energy cooperation. As a result, a few days later, on November 5, 2004, representatives from the three countries met in Athens and agreed on a draft memorandum of understanding between the governments of the Russian Federation, Bulgaria and Greece.

    During the talks, the three sides agreed that although the project had their full political backing, it could only proceed on the basis of private initiative and market principles. In January 2005, the tripartite working group met and a new group was formed: the initiative group of companies. And thus the private sector re-entered the game in full force. In March, both the working and the initiative groups had a joint meeting in Moscow. On April 12, 2005, after 13 years of talks, the political memorandum for the construction of the Burgas-Alexandroupolis oil pipeline was finally signed in Sofia by Russian Minister of Industry and Energy Victor Khristenko, Bulgarian Minister of Regional Development and Public Works Tserovski and Greek Minister of Development Sioufas. The three countries that signed the memorandum stated that the construction task would be assigned to private companies following a tender. In February 2006, the Greek minister of development met with Bulgarian Minister of Economy and Energy Roumen Ovcharov. Later, in March and July, the Greek minister met with the general director of the Russian Ministry of Industry and Energy, Anatoli Yanovski.

    Το link το βρήκα από την wikipedia, εδώ:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Burgas-Alexandroupoli_pipeline

    Σύμφωνα με το ιστορικό αυτό η ιδέα ξεκίνησε από επιχειρηματίες το 1993 και στηρίχτηκε πολιτικά από τέσσερις διαδοχικές κυβερνήσεις και των δύο παρατάξεων (Μητσοτάκη, Παπανδρέου, Σημίτη, Καραμανλή). Ένα εύλογο ερώτημα είναι γιατί υπήρξε το κενό 2002 - 2004 στην εξέλιξη του έργου και η εξήγηση οτι η αδύναμη τότε κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ είναι πιθανό να υπέκυψε σε πιέσεις των Αμερικανών είναι εύλογη. Σε καμία περίπτωση όμως δεν μπορούμε να τη δεχθούμε ως δεδομένη και επίσης, ακόμα και αν είναι αληθινή δεν μπορεί να αγνοηθεί η προηγούμενη πολιτική στήριξη και των δύο κομμάτων στη συμφωνία.

    Είναι καλό επίσης να θυμόμαστε οτι οι αγωγοί δεν είναι η μόνη οδός άσκησης οικονομικής διπλωματίας. Η προμήθεια εξοπλισμών ήταν για δεκαετίες το κατ' εξοχήν πεδίο ανταγωνισμού των μεγάλων παραγωγών όπλων και η διαχρονική πολιτική της Ελλάδας και σ' αυτόν τον τομέα δείχνει την προσπάθειά της να κρατά τις ισορροπίες. Η γνωστή υπόθεση με τα ρωσικά πυραυλικά συστήματα TOR (που εκτός από την Ελλάδα είναι εγκατεστημένα στο Ιράν, τη Βενεζουέλα, την Κίνα και τη Λευκορωσία μεταξύ άλλων) με όλες τις αμαρτίες που κουβαλά, είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα.

    Αξιέπαινος ο ΚΚ και η κυβέρνηση της ΝΔ για τις προσπάθειες προσέγγισης με τη Ρωσία αλλά δεν ήταν οι πρώτοι ούτε οι μόνοι που το προσπάθησαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή