Συντάκτης της επιστολής , αναφέρει ο εξαίσιος δημοσιογράφος, ήταν ο επιφανής Ρωμαίος ρήτορας Κικέρων Μάρκος Τούλιος και αποδέκτης ο φίλος του Τίτος Πομπώνιος ο επιλεγόμενος Αττικός.
Αν διάβαζε κάποιος σήμερα την επιστολή, θα νόμιζε ότι έχει γραφεί στις ημέρες μας και ότι αναφέρεται στους σημερινούς σύγχρονους Έλληνες .
Ο Κικέρων περιγράφει τον Έλληνα ως εγωιστή , αυθαίρετο και ατίθασο, με αδύνατη μνήμη , αλλά και αληθινά ελεύθερο .
Το ελληνικό άτομο γράφει ο Ρωμαίος διανοητής , περιφρονεί τον νόμο και δεν παραδέχεται άλλη κρίση παρά την ατομική του, που δυστυχώς στηρίζεται σε ατομικά κριτήρια.
Θες να σαγηνέψεις την Εκκλησία του Δήμου σε μια πόλη ελληνική ; Πες τους :Σας υπόσχομαι αλλαγή.
Οι Έλληνες λίγα πράγματα σέβονται και σπάνια όλοι τα ίδια . Για να κρίνουν αν ένας νόμος είναι δίκαιος , θα τον μετρήσουν με το μέτρο της προσωπικής τους περίπτωσης.
Ο εγωκεντρισμός αφαιρεί από τον Έλληνα τη δυνατότητα να είναι δίκαιος. Το πάθος του εγωισμού τον εμποδίζει να ασχολείται με τον άλλο , να συνεργάζεται μαζί του.
Ο Κικέρων μιλάει ακόμη για τη «λεπτοκαμωμένη συκοφαντία» τονίζοντας ότι «είναι το αγχέμαχο (σ.σ το κατάλληλο για μάχη σώμα με σώμα) με το οποίο πολεμάει ο ανάξιος τον άξιο , ο ουσιαστικά αδύνατος τον ουσιαστικά δυνατό».
Τα δεινά , όσα υποφέρανε έως τα σήμερα οι Έλληνες, μα θαρρώ και όσα υποφέρουν στο μέλλον , έχουν κύρια και πρώτη πηγή τη φιλοπρωτία , τη νόμιμη θυγατέρα του τρομερού εγωισμού.
Πρόθεσή τους συνήθως δεν είναι να ξεπεράσουν σε αξιότητα ή και σε καλή φήμη τον αντίπαλο τους , αλλά να τον κατεβάσουν στα μάτια του κόσμου κάτω από τη δική τους θέση , όποια και είναι αυτή.
Μια που εγώ , λέει ο Έλληνας, δεν είμαι άξιος να ανέβω ψηλότερα από σένα , τότε τουλάχιστον και εσύ να μην ανέβεις ψηλότερα από μένα. Στον χαρακτήρα , στο ήθος φωλιάζει η αρρώστια.
Τελειώνοντας την επιστολή του ο Κικέρων αναφέρεται στους οπαδούς των ηγετών και επισημαίνει ότι «ελάχιστοι είναι οπαδοί από πίστη ιδεολογική ή από πίστη στον ηγέτη».
Οι πολλοί είναι πειθαναγκασμένοι από τα πράγματα , γιατί ατύχησαν , γιατί βαρέθηκαν ή λιποψύχησαν.
Μα και αυτοί που μένουν και όσο μένουν οπαδοί προσπαθούν συνεχώς να αναποδογυρίσουν την τάξη της ηγεσίας και να διευθύνουν τον ηγέτη από το παρασκήνιο .
Γι` αυτό και βλέπεις τόσο συχνά να είναι περιζήτητοι οι μέτριοι ηγέτες , που προσφέρονται ευκολότερα στην παρασκηνιακή ηγεσία των οπαδών τους.
Σε πολλές περιπτώσεις δεν έχει σημασία ποιος είναι ο ηγέτης ,αλλά ποιοι εκ του αφανούς τον διευθύνουν.
Αντίθετα σπανίζουν οι ηγέτες που θα πάνε αντίθετα από τις πολιτικές φατρίες των συμφερόντων και την γνώμη των οπαδών τους.
Η επιστολή του Κικέρωνα για τους Έλληνες είναι ένα κείμενο –μνημείο.
Τόσο χρονικά μακρινή , μα τόσο περιγραφικά κοντινή.
Πηγή: «Apogevmatini»
XE-XE-XE "SYKOFANTIES" TON IMPERIALISTON ROMAION!TI NA KANOYME RE PAIDES STO TELOS PREPEI NA XRHSIMOPOIOYME TA GNORISMATA AYTA ANTI TON DNA TESTS THA MAS ERXETAI KAI FTHHNOTERO.TO PIO KALO EINAI OTI PROTA HTAN OI TROES KATOPIN AKOLOYTHHSAN OI PERSES TOYS OPOIOYS TOYS DIADEXTHKAN OI ROMAIOI OSPOY FTASAME STHN SHMERINH EPOXH POY OI YPEYTHHNOI TON DEINON THS FYLHS MAS EINAI OI AMERIKANOI.OLOI PLHN HMON.G APO CT
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ αυταπόδεικτη διαχρονικότητα και η συνέχεια της φυλής μας δια μέσου των αιώνων. Υπάρχει "καλύτερη" απόδειξη περί της αυθεντικότητας των σημερινών Ελλήνων και της καθαρής ταύτισής τους με τους αρχαίους Έλληνες;
ΑπάντησηΔιαγραφήΒέβαια ο Κικέρων στην επιστολή του μίλαγε και για τα καλά των Έλληνων, τα οποία προφανώς δεν έχουν αποδοθεί από τον αρθρογράφο .
Ίσως έχει και δίκιο αφού τα κακά πρέπει να επισημαίνουμε και να θεραπεύσουμε.
Πολύ καλό άρθρο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ εικόνα της σημερινής κοινωνίας μας γραμμένη πριν χιλιάδες χρόνια.
Το ζήτημα όμως είναι κατά πόσο την κατανοούμε , ώστε κάποια στιγμή να αλλάξουμε αυτή την εικόνα.
2068... χρόνια και δεν αλλάξαμε, θα αλλάξουμε τώρα?
ΑπάντησηΔιαγραφήΓι΄αυτό πάντα θα γράφουμε με "χρυσά γράμματα" τις σελίδες της ιστορίας μας, αλλά και με "μαύρα".
Ήρωες αλλά και Εφιάλτες...
Μ.
Έμμεση απάντηση σε σχόλιο φίλου σε προηγούμενο post να υποθέσω?Σωστός και πάρα πολύ καλός ο politis!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟπως βλεπεις οτανδεν μας συμφερει κομματικα, ιδεολογικα δεν μιλαμε καθολου.Αν εγραφες για τον βουλγαρακι, τον βενιζελο, τον γιωρικα και τον κωστικα, τοτε θα ειχες πλημμυρισει στα σχολια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕιμαστε Ελληνες.....οπαδοι...
Πραγματικά ιδιαιτέρως αληθινά τα λόγια του Κικέρωνα . Μπράβο αγαπητέ πολίτη για την επιλογή σου να το κάνεις άρθρο .
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ προυπόθεση αλλαγής βέβαια πρέπει να είναι μια ορθολογική αρχή που χαρακτηρίζει πολλές πιο προηγμένες κοινωνίες :
Σε μια ευνομούμενη κοινωνία (!) , για να μπορέσουν οι πολίτες της να σεβαστούν τους κανόνες κοινωνικής συνύπαρξης , πρέπει οι κανόνες 1ον να σέβονται με τον ίδιο τρόπο τους πολίτες και 2ον η τήρηση των κανόνων να προσφέρει κέρδη ή στον ίδιο τον πολίτη ή στο κοινωνικό σύνολο άμεσα .
Αυτό είναι μια βασική ορθολογική αρχή που εάν παραβιάζεται καταρρέει όλος ο ιστός κοινωνικών κανόνων που απαρτίζει μια οργανωμένη κοινωνία .
Η τήρηση και αφομοίωση των κανόνων αυτών έρχεται με το πέρασμα του χρόνου όπως προέκυψε ιστορικά σε άλλες πιο εξελιγμένες οργανωτικά & κοινωνικά χώρες .
Το να συζητάμε για το πως θα αλλάξει ο Νεοέλληνας δίχως να προσπαθήσουμε να αλλάξουμε κάτι ως προς το συμφέρον του είναι ανούσιο και ανθρωπολογικά (!) και Νεοελληνικά (?) ...
@greekpoliticalreview
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ απόλυτα φίλε.
Τώρα εάν αυτό ισχύει στην μεταπολιτευτική Ελλάδα(το αναφέρω απλά ως βάση και αρχή του Δημοκρατικού πολιτεύματος στην χώρα μας, μην παρεξηγηθώ κιόλας)δεν θα μπορούσα να το υποστηρίξω με θέρμη. Το αντίθετο θα έλεγα.
Αλλά το κράτος , την πολιτεία και την συμπεριφορά της, την καθορίζουμε εμείς μέσω της ψήφου μας. Αυτή είναι η Δημοκρατία.
Στο κάτω κάτω μην ξεχνάμε ότι οι πολιτικοί ακολουθούν την κοινωνία.
Αν η κοινωνία θέλει πολιτικούς ηγέτες με ευθύνη ,ικανούς που θα προβάλουν μια διαφορετική οδό , την οδό της αλήθειας, οφείλει μαζικά να το διατυμπανίσει.
Αλλιώς ας μην (υποκριτικά)κλαιγόμαστε ΟΛΟΙ μαζί !
Καταρχάς δεν θεωρώ , ούτε εγώ , ότι η Ελληνική κοινωνική πραγματικότητα προσφέρει στους Νεοέλληνες τις προαναφερθείσες προυποθέσεις .
ΑπάντησηΔιαγραφήΌμως θα ήταν υποκριτικό , όπως λες κι εσύ , να φωνασκούμε (όπως με .. μάλωσε σχολιαστής) δίχως να προτείνουμε εναλλακτικές λύσεις .
Μια πρώτη προσπάθεια (μεταφερόμενη από διάλογο στο δικό μου χώρο) δεκτές όλες οι διορθώσεις :
1. Απλή αναλογική στις εκλογές με κυβερνήσεις συνεργασίας (έτσι θα περάσει και το μήνυμα στους ζουλού πως καλύτερα δυο μυαλά παρά ένα , η λέξη συνεργασία στην Ελλάδα δεν υφίσταται)
2. Αμείλικτοι νόμοι περί ευθύνης αιρετών που ασκούν εξουσία (με δήμευση προσωπικής περιουσίας)
3. Πλήρης διαχωρισμός των τριών (εκτελεστικής,νομοθετικής,δικαστικής) εξουσιών (τον τρόπο ας τον ψάξουν σε άλλες χώρες που οι θεσμοί λειτουργούν άψογα)
4. Δημοσιοποίηση μέσω internet όλων μα όλων των συμβάσεων δημοσίου-ιδιωτών (μαζί με τις υπόλοιπες υποβληθείσες προσφορές και του πορίσματος αιτιολόγησης για την ανάθεση) *χωρίς login ανοιχτό προς κάθε ενδιαφερόμενο
5. Ένταξη στη σχολική ύλη μαθήματος με βασικές οικονομικές θεωρίες μιας και όλα μα όλα έχουν να κάνουν με λεφτά . (η πολιτική οικονομία είναι μεν οικονομολογικό μάθημα αλλά δεν παρέχει τις γνώσεις σε κάποιον που θέλει να ελέγξει αν το κράτος τον κλέβει , άσε που είναι κατεύθυνσης)
6. Επαναφορά του νόμου περί εκλογικού δικαιώματος με επιβολή προστίμου σε όποιον δεν ψηφίσει (δηλαδή τι νομίζουν?ότι όποιος δεν ψηφίζει κάνει πολιτική δήλωση διαμαρτυρίας?ρε ούστ!)
7. Μεταφορά εξουσιών και δημιουργία 20 άντε 30 βασικών μεγάλων δήμων οι οποίοι θα λειτουργούν με τις αρχές των πολιτειακών κανόνων των Η.Π.Α (για καλύτερο έλεγχο και άσκηση συγκεκριμένων ενεργειών που θα στοχεύουν το καλό των πολιτών και όχι των λαμόγιων , έτσι κι αλλιώς δεν λένε ότι η Ελλάδα αποτελείται από τρία διαφορετικά κράτη?)
8. Οικονομικά μέτρα παραπέμπω εδώ : http://greekpoliticalreview.blogspot.com/2008/09/blog-post_6796.html
ΚΡΊΣΙΜΑ ΕΡΩΤΉΜΑΤΑ :
1. Μερικά από αυτά και άλλα πολλά που δεν έχω τις γνώσεις να παραθέσω ΠΟΙΌΣ έχει τις ικανότητες και τη βούληση να τα κάνει πράξη ??
2. Σε ποιόν να στραφεί η κοινωνία για να διατυμπανίσει την αδιαπραγμάτευτη βούληση της για την "αλήθεια" ?
Να τονίσω , κλείνοντας , πως ΔΕΝ θεωρώ ότι είναι δημοκρατική η (αποδεδειγμένη) εκβιαστική λογική : Από τους κλέφτες επιλέγω τον λιγότερο κλέφτη .
@greekpoliticalreview
ΑπάντησηΔιαγραφήΜονολεκτικά γιατί έχω και άρθρο να ανεβάσω:))
1. Οχι. Πολλά μικρά κόμματα = Ιταλοποίηση =Μπερλουσκονισμός
2.ΝΑΙ
3.ΝΑΙ
4.ΝΑΙ
5.Νομίζω ότι υπάρχει
6.Υπάρχει αλλά δεν εφαρμόζεται
7. Καποδίστριας 2. Προσεχώς
8. Διαφωνώ σε ορισμένα .Δεν παύω όμως να σέβομαι απόλυτα την διαφορετική άποψη.
Για τα Ερωτήματα ο καθένας μας (μεγάλα παιδιά είμαστε και κάποιοι αρκετά ..μεγάλοι) στην αναζήτηση του.
Φιλικά
politis-gr
Καλο αρθρο και μπραβο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕιμαι σιγουρος οτι ο Κικερων εχοντας μελετησει προσεκτικα τον Θουκυδιδη, που εγραψε 350 χρονια πριν απο αυτον (410πΧ), συνεθεσε μια περιληψη του "Ελληνα" που ο Θουκυδιδης αναλυει σε 500 σελιδες.
Για οποιον εχει διαβασει τον Θουκ., θα συνειδητοποιησει οτι 2418 χρονια μετα, μονο τα ονοματα αλλαζουν! Οι συμπεριφορες (μας) ειναι πανομοιοτυπες!
Πλάκα έχει το πόσο εύκολα αποδεκτή γίνεται η ιδέα ότι οι αρχαίοι έλληνες έχουν οποιαδήποτε σχέση με τους νεοέλληνες. Εδώ βλέπουμε ότι έχουμε ακόμα τον ίδιο "χαρακτήρα" από τότε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκόμα και αν αφήσω την φαντασία μου να οργιάσει και δεχθώ ότι υφίσταται σύνδεση, δεν μπορώ παρά να νιώσω ντροπή για το ιστορικό ντοκουμέντο αυτο.
Παρόλαυτα, πιστός στο κείμενο, είμαι σίγουρος ότι ο "μέσος έλληνας" θα ένιωθε περιφάνεια στο άκουσμα αυτού του κειμένου. Και αυτό είναι το πιο γελοίο απ'όλα.
προς τον "indio" που λέει "Πλάκα έχει το πόσο εύκολα αποδεκτή γίνεται η ιδέα ότι οι αρχαίοι έλληνες έχουν οποιαδήποτε σχέση με τους νεοέλληνες"
ΑπάντησηΔιαγραφήμεγάλε πέστα! δίκιο έχεις από τον άρη ήρθαν οι νεοέλληνες και από τον άλφα του κενταύρου οι αρχαίοι έλληνες!
δεν υπάρχει σχέση μεταξύ τους.. α ρε γερμανο που θέλουν μερικοί...αν εσύ νίωθεις τούρκος/αλβανός/ ή τέλος πάντων διεθνής πολίτης άδειασε μας την γωνιά. παρεπιμτόντως κάποιοι σαν και σένα παραπονιούνται για την ελλάδα αλλά όλο εδώ έιναι και όλο βισματωμένοι είναι...και ο λαουτζίκος την πληρώνει
Έχω μια απορία πολίτη με όλα αυτά που συμβαίνουν γύρω μας, Βατοπαιδια, Βουλγαράκη, Παυλίδη, εσύ ξέθαψες τον Κικέρωνα για να μας πεις τι; ότι τέτοιοι είμαστε τέτοια θέλουμε;
ΑπάντησηΔιαγραφή