Πολύ κουβέντα γίνεται την τελευταία εικοσαετία σχετικά με την έννοια του «αυτοπροσδιορισμού».
Συζητήσεις επί συζητήσεων ,χάρτες δικαιωμάτων και αλλαγές στα άρθρα του Διεθνούς δικαίου.
Τι είναι όμως ορέ …παλικάρια ο «αυτοπροσδιορισμός»;
Μην είναι η μεταμοντέρνα απαντητική εκδοχή του διαχρονικού φιλοσοφικού ερωτήματος … «Ποιος είμαι και που πορεύομαι » ή μην είναι η διάθεση των παιδιών ……του Ζεβεδαίου που ,αφού κουράστηκαν επί δεκαετίες να πάρουν απάντηση σχετικά με τον πατέρα τους, αποφάσισαν να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους ;
Μην είναι η συνέχεια ενός συνθήματος γραμμένου σε τοίχους της Κυψέλης κάπου στην δεκαετία του 80’….. «Εγώ ξέρω ποιος είμαι ,….εσείς δεν ξέρετε» ή μην είναι η κραυγή απελπισίας «Θέλω πλύσιμο» ,από το …..λερωμένο δάκτυλο αυτού που το έγραψε στα βρόμικα τζάμια των αυτοκινήτων ;
Μην είναι το νεοταξικό σχέδιο για το «Διαίρει και βασίλευε» ή μην είναι ο …..κακός λύκος στην προσπάθεια του να φανεί καλός στην Κοκκινοσκουφίτσα;
Μπορεί τίποτα από αυτά ,μπορεί και …..όλα ! Ας πιάσουμε να ξετυλίγουμε το…..κουβάρι του «αυτοπροσδιορισμού»
Ο επίσημος όρος κατά την …..σύγχρονη κοινωνία μας είναι self- reference (αυτο-αναφορά ή αυτοπροσδιορισμός).
Θεωρείται, ότι για να υπάρξει αυτοπροσδιορισμός, θα πρέπει να υπάρχουν και δύο τουλάχιστον επίπεδα αναφοράς: το απλό επίπεδο του «εγώ»και ένα μετα- επίπεδο του «εσύ».
Αυτονόητο και βασικό είναι, ότι το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού του «εγώ» σταματά όπου και το κάθε άλλο δημοκρατικό δικαίωμα: εκεί που θίγονται τα δικαιώματα του «εσύ».
Ας ασχοληθούμε με την έννοια του αυτοπροσδιορισμού και ειδικά της επίκαιρης το τελευταίο διάστημα ,έννοιας του αυτοπροσδιορισμού της εθνικής ταυτότητας.
Η εθνική ταυτότητα είναι για έναν λαό ότι το όνομα για τον κάθε άνθρωπο.
Όλοι είμαστε άνθρωποι, αλλά δεν έχουμε όλοι το ίδιο όνομα. Το όνομα αυτήν τη διαφορετικότητα μεταξύ ομοίων περιγράφει.
Είναι η ιστορία και το παρόν του ανθρώπου που το φέρει.
Είναι ο κρίκος που τον συνδέει με την οικογένειά του και την ιστορία της.
Κάτι ανάλογο γίνεται και με την εθνική ταυτότητα για έναν λαό.
Η εθνική ταυτότητα περιγράφει και προσδιορίζει τη διαφορετικότητα μεταξύ των λαών, οι οποίοι όμως είναι όμοια ανθρώπινα σύνολα.Είναι ο κρίκος που συνδέει τον ζώντα λαό με τους νεκρούς προγόνους του.
Άρα βασικός και απαράβατος όρος του αυτοπροσδιορισμού είναι η Ιστορία..
Υπάρχουν άνθρωποι που "πούλησαν" ως πρόσωπα την εθνική τους ταυτότητα. Προτίμησαν μια νέα για λόγους συμφέροντος.
Οι μετανάστες π.χ των ΗΠΑ προτίμησαν, για το αντίτιμο μιας "πράσινης κάρτας", να γίνουν Αμερικανοί και να ορκιστούν, όχι μόνο να σέβονται και να προστατεύουν το Σύνταγμα και τους νόμους της νέας πατρίδας τους, αλλά το σημαντικότερο, ορκίστηκαν, ν' “απαρνηθούν“ την χώρα από την οποία προέρχονται.
Για μια πιο εύκολη ζωή έπαψαν να είναι Πολωνοί, Γερμανοί, Έλληνες κλπ..
Υπάρχουν όμως και ολόκληροι λαοί, που πέταξαν στα "σκουπίδια" την εθνική τους ταυτότητα, γιατί δεν τους άρεσε.
Τέτοιοι είναι οι Ούννοι για παράδειγμα. Πού είναι οι Ούννοι; Χάθηκαν; Όχι βέβαια. Άλλαξαν την εθνική τους ταυτότητα με άλλες ταυτότητες.
Βλέπουμε λοιπόν ότι παραδείγματα αυτοπροσδιορισμού της εθνότητας έχουμε αρκετά .
Αλλά για να πραγματοποιηθούν αυτοί οι εθνο- αυτοπροσδιορισμοί βασικός κανόνας ήταν και είναι αυτός που αναφέραμε και ανωτέρω , ότι δηλαδή το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού του «εγώ» σταματά εκεί που θίγονται τα δικαιώματα του «εσύ».
Όταν δεν μας συμφέρει ο βασικός κανόνας , δεν μπορούμε να επικαλούμαστε τα ανθρώπινα δικαιώματα μας ,γιατί ερχόμαστε ενάντια στα ανθρώπινα δικαιώματα του άλλου.
Εάν πραγματοποιείτο αυτό, θα μετατρέπετο το νεοελληνικό «ότι δηλώσεις είσαι» σε …….διεθνή ντιρεκτίβα.
Και βέβαια ας μην ξεχνάμε ποτέ την ιστορία της χιμπατζή Λούση όταν κάποιοι Αμερικανοί ανθρωπολόγοι, κατάφεραν να της διδάξουν την νοηματική γλώσσα .
Είχαν καταφέρει την εκμάθηση καμιά 150ριά «λέξεων» από την Λούση, αλλά και την ικανότητά της να «αλλάζει» λέξεις σύμφωνα με την δική της αντίληψη!
Η Λούση παρά την λογική επικοινωνία της με τους ερευνητές, αδυνατούσε να «μεταφέρει τη γνώση» στους υπολοίπους της φυλής της! Ούτε καν στην ίδια την μητέρα της.
Μέσα λοιπόν στα πειράματα που την είχαν υποβάλει, ήταν και αυτό που αφορούσε την ικανότητα κατηγοριοποίησης.
Της έδωσαν δηλαδή μια σειρά φωτογραφιών ανθρώπων και ζώων, στις οποίες συμπεριλαμβάνονταν η φωτογραφία της καθώς και της μητέρας της και της ζήτησαν να ξεχωρίσει τα ζώα από τους ανθρώπους!
Η Λούση χωρίς δεύτερη σκέψη αυτοπροσδιορίσθηκε ……άνθρωπος…
…….και δυστυχώς εττεροπροσδιόρισε την μητέρα της ως……. ζώο!
Wraio ayto me thn loush...akou ekei eipe thn mana ths zwo!!! Pote egine auto?? Palio einai?
ΑπάντησηΔιαγραφή@ dang-gr
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαλιό , το είχα ακούσει και εγώ αλλά πάνε πολλά χρόνια!
"Υπάρχουν άνθρωποι που "πούλησαν" ως πρόσωπα την εθνική τους ταυτότητα. Προτίμησαν μια νέα για λόγους συμφέροντος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι μετανάστες π.χ των ΗΠΑ προτίμησαν, για το αντίτιμο μιας "πράσινης κάρτας", να γίνουν Αμερικανοί και να ορκιστούν, όχι μόνο να σέβονται και να προστατεύουν το Σύνταγμα και τους νόμους της νέας πατρίδας τους, αλλά το σημαντικότερο, ορκίστηκαν, ν' “απαρνηθούν“ την χώρα από την οποία προέρχονται."
Αν αναφέρεσαι σε Έλληνες που μετανάστευσαν στο εξωτερικό ( ή και αυτούς 2ης και 3ης γενιάς) (και λέω ΑΝ γιατί μπορεί να μην κατάλαβα καλά) και λες με τα σωστά σου ότι "πούλησαν" την εθνική τους ταυτότητα επειδή ορκίστηκαν πίστη στο Σύνταγμα μιας άλλης χώρας, υπό συγκεκριμένες συνθήκες, τότε πρόκειται για την πλέον ανόητη και εθνικά επιζήμια θέση που έχει διατυπωθεί ποτέ. Ελπίζω να κάνω λάθος και να έχω ξεχάσει τα ελληνικά μου.
Μάλλον κάνεις λάθος και ....έχεις ξεχάσει τα Ελληνικά σου!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο πούλησαν με το "πούλησαν" έχει διαφορά μεγάλη!!!!
Μάλλον φίλε μου δεν το πρόσεξες.
Το πνεύμα μου σίγουρα δεν είναι ...αντεθνικό και μου προκαλεί κατάπληξη πως το εξέλαβες έτσι!
Κοίτα όμως σε παρακαλώ (για να μην τα κρύβουμε όλα κάτω από το ...χαλάκι) το άρθρο μου 25//1/08 "Ελληνοαμερικανούς προσπαθεί να αλιεύσει η CIA"
Φιλικά
politis-gr
epizimia kai anoiti ?
ΑπάντησηΔιαγραφήse kanei omos na anarotiese ti tha ginei an iparxei ethniki anagki na epiloxeis pleyra
as fantastoume ena trelo senario
ti tha ginotan,an kata tin diarkeia mias polemikis krisis,se ena amerikaniko skafos sto aigaio,oi amerikanoi pezonaytes pernane diatagi na allaxoun ta diakritika tous,na valoun ta tourkika,kai na dimiourgisoun otan erthei i entoli, progefiroma iper ton tourkon se elliniki akti
kai anamesa tous itan kai polloi ellinoamerikanoi.
ti tha kanane ?
(pantos gia na oloklirosoume ayto to "trelo senario",ligei kala gia emas,kapioi ellinoamerikanoi vrikan tropo kai perasan ena minima se ellines kai meta apo entono paraskinio kai apeiles, o sxediasmos akirothike)
Προς 6.04 και 6.42
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλά σας είπε ο Πολίτης να μην τα κρύβουμε όλα κάτω από το χαλάκι.
ΑΥΤΟ είναι ανόητο και επιζήμιο.
Κοιτάτε :
http://www.kalami.net/2008/omogeneia/lobby0308
Πολλοι συναδελφοι γιατροι που εφυγαν για αμερικη λογω ειδικοτητας η μετεκπαιδευσης εγιναν στοχοι της ελληνοαμερικανικης κοινοτητας ως επιδοξοι γαμπροι για τις κορες τους.Ηθελαν να συνεχισουν τη γενια τους με ατομα εθνολογικα συγγενικα μα αυτους ομως τογεγονος οτι κανεις δε δεχθηκε να γυρισει η κορη με το γαμπρο στην ελλαδα αλλα εσπευσαν να του βρουν δουλεια στην αμερικη και να διατηρησει μονο τη νοσταλγικη διαθεση για την ελλαδα επιβεβαιωνει τα γραφομενα του politis-gr.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολίτη το σκίτσο σου τι εννοεί ;
ΑπάντησηΔιαγραφήTι σημαίνει "divide ut regnes" ;
Διαίρει και Βασίλευε σημαίνει
ΑπάντησηΔιαγραφήΣήμερα δεν βλέπω τους προοδευτικούς των προηγούμενων ημερών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι έγινε δεν τους συμφέρει το θέμα και απέχουν;
Η κύρια και μοναδική πηγή αυτοπροσδιορισμού εθνικής ταυτότητας ενός λαού, είναι όπως πολύ καλά αναφέρθηκες η ιστορία. Για την ύπαρξη λοιπόν έθνους απαιτείται κοινή καταγωγή και κοινή συνείδηση ενός λαού. Όλα τα άλλα, όπως θρησκεία, γλώσσα, ήθη έθιμα, είναι μεν πολύ σημαντικά όμως δεν "φτιάχνουν" έθνη.Τα έθνη είναι διαχρονικές οντότητες δεν δημιουργούνται όποτε θέλουν. Τα κράτη (... Σκόπια) όμως, φυσικά και δημιουργούνται, σύμφωνα με τις εκάστοτε ιστορικές συνθήκες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσο για τους Έλληνες της διασποράς, ίσως είναι πολύ περισσότερο Έλληνες από ότι εμείς....
Η νοσταλγία βλέπεις....
Μ.
Η προφανής έλλειψη επιστημονικής ιστοριολογικής υποδομής από τον συγγραφέα και η επιχειρούμενη ανάλυση θεμελιωδών ζητημάτων οδηγεί δυστυχώς σε λανθασμένα συμπεράσματα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρώτον
Διατρέχει λανθάνουσα όλο το άρθρο η άποψη ότι υπάρχει μια Ιστορία, κάπου γραμμένη, αντικειμενική επί της οποίας δοκιμάζονται οι ισχυρισμοί περί εθνικής ταυτότητας. Δυστυχώς δεν υπάρχει αντικειμενική θεώρηση της Ιστορίας. Κάθε κράτος συγγράφει την ιστορία του στη βάση της ισχύος του. Είναι εξάλλου γνωστό το εκλαϊκευμένο ότι την ιστορία την γράφουν οι νικητές. Οπότε ποια έκδοση της Ιστορίας θα χρησιμοποιήσουμε αγαπητέ politis για να ισχυριστούμε εθνική ταυτότητα; Αυτή που γράφουμε εμείς για εμάς; Αυτή που γράφαμε παλαιότερα εμείς για εμάς; Αυτή που γράφουν οι άλλοι για εμάς; Τα ίδια ερωτήματα τίθενται και για τους γείτονες. Οπότε, μεθοδολογικά, η άποψή σου πάσχει.
Δεύτερον
Αναφέρεις ότι "Η εθνική ταυτότητα είναι για έναν λαό ότι το όνομα για τον κάθε άνθρωπο". Επίσης μεθοδολογικό σφάλμα. Η εθνική ταυτότητα δεν είναι μονοσήμαντη και στατική έννοια. Το όνομα είναι. Τα έθνη διαχρονικά αλλάζουν -για πολλούς λόγους- όνομα. Παύουν να υπάρχουν ως έθνη; Όχι βέβαια. Δεν εξαφανίζονται ως δια μαγείας! Εξελίσσονται, μεταλλάσσονται και ενίοτε μας ξεπερνούν.
Τρίτον
Αναφέρεσαι στους μετανάστες και μάλιστα σε μια συγκεκριμένη κατηγορία. Αν μεν θεωρείς το ποσοστό σημαντικό (των "πουλημένων") τότε στατιστικά είσαι εκτός πραγματικότητας (το εθνικό στοιχείο είναι εξαιρετικά έντονο στους μετανάστες). Αν το θεωρείς ασήμαντο τότε δεν είναι ο κανόνας και συνεπώς δεν στηρίζει το επιχείρημά σου. Πέραν του -εν πολλοίς σοφιστικό!-επιχειρήματός αυτού, η ιστορία παίζει πολλά παιχνίδια. Η συνεργασία με τον "εχθρό" δεν σημαίνει απώλεια εθνικής ταυτότητας. Αρκετές φορές στο παρελθόν πολεμιστές ελληνικής καταγωγής συμπολέμησαν με Πέρσες, Βουλγάρους, Τούρκους εναντίον Ελλήνων. Δεν απώλεσαν την εθνική ταυτότητα. Κι αν θέλεις κι ένα παράδειγμα -ανάλογο της γνωστής Λούσυ-σου αναφέρω την μητέρα του Κεμάλ. Αυτοπροσδιοριζόταν (και ήταν) Ελληνίδα. Ο γιός αυτοπροσδιοριζόταν (αλλοίμονο!) Τούρκος (Ατά=Πατέρας Τουρκ=των Τούρκων). Γεννηθείς στη Θεσσαλονίκη!. Άρα οι Τούρκοι (που σύμφωνα με τα κριτήριά σου συνιστούν έθνος-αφού ιστορικά έχουν όνομα- ενώ στην πραγματικότητα εξετάζεται) έχουν πατέρα Τούρκο, γιαγιά Ελληνίδα και κατάγονται από τη Μακεδονία :)
Καλά, ο τύπος που είπε πιο πάνω ότι Τα έθνη είναι διαχρονικές οντότητες δεν δημιουργούνται όποτε θέλουν έγραψε μιλάμε!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠόσο διαχρονικές δηλαδή μεγάλε; Δηλαδή πιο είναι το χρονικό όριο προς τα πίσω που βάζεις για να δημιουργηθεί - όπως λες - έθνος; Να πούμε καμιά 1500αριά χρόνια πριν; Καλά είναι να το αφήσω;
Θα σου αφήσω μερικούς στίχους του Τίμου Μωραϊτίνη, μόνο...
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Γκιώνης στην Ακρόπολη
μοιρολογάει και κλαίει,
μα μια φωνή απ΄ τα μάρμαρα
περήφανα του λέει:
Μη κλαις πικρέ τραγουδιστή
και δεν θα γίνω σκλάβα.
Στου χρόνου τα γυρίσματα
και στων καιρών το διάβα
όσες σκλαβιές κι αν γνώρισα
όσους εχθρούς κι αν είδα,
έγερνα σκλάβα αποβραδύς
μα ξύπναγα ΕΛΛΗΝΙΔΑ!
Καλό σου ξημέρωμα.
@ ZONARI
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ φίλε
Την Ιστορία που θα αντικρίσεις εάν πας σε ένα Μουσείο.
Ιστορία δεν είναι τι γράφει το κάθε κράτος-έθνος στα βιβλία του .Ιστορία είναι τα αρχαιολογικά ευρήματα, τα αρχαία κείμενα,τα μνημεία.
Αυτά μένουν ανά τους αιώνες ,δεν αλλάζουν κατά το δοκούν.
Όσο για τους μετανάστες δεν θέλω να ξύσω πληγές αλλά μπορείς να μου απαντήσεις π.χ πως ενώ στις ΗΠΑ υπάρχουν(απογραφή 2000) 1.170.000 'Ελληνες ή Αμερικανοί ελληνικής καταγωγής απεστάλησαν για εθνικά ζητήματα στον Μπούς μόλις.....6.000 επιστολές ή email.??????
Για το παράδειγμα σου με τον Κεμάλ δεν μπορώ να σου απαντήσω όταν το "ατομικό"(Κεμάλ) το αναγάγεις σε "συλλογικό"(Τούρκικο έθνος).
Είναι ....άτοπο!
@Καλημέρα MARIANAONICE
Κάποιοι στίχοι όπως και κάποια πράγματα ....είναι διαχρονικά.
Συνεχώς εμφανίζονται εμπρός μας!!
Ιστορία αγαπητέ πολίτη δεν είναι μόνο τα μουσεία (και στα μουσεία οτι θέλουμε βάζουμε άμα λάχει)
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ιστορία δε σταματάει ποτέ φίλε Μ .
Συνεχίζεται και καταγράφεται διαρκώς (από φελούς κι από σωστούς)
Εθνος δεν είναι μόνο κοινή Ιστορία .Είναι κοινός πολιτισμός (κυρίως) κοινή γλώσσα και κοινή θρησκεία (με αυτό διαφωνώ αλλά τέλος πάντων)σύμφωνα πάντα με την επιστήμη της εθνολογίας .
Ρωτώ οι Κούρδοι είναι ή δεν είναι Έθνος ? ?
Έχουν όλοι οι Κούρδοι κοινή ιστορία ?
Έχουν κράτος ?
Δικαιούνται κράτος και αυτοπροσδιορισμό ?
Οι Ισραηλινοί που κι αυτοί είναι έθνος δικαιούτο κράτος και αυτοπροσδιορισμό?
ΟΛΑ ΜΑ ΟΛΑ ακόμα και στον αυτοπροσδιορισμό έχουν να κάνουν με τη δύναμη και τα συμφέροντα της εκάστωτε περιόδου.
Θελει ο ισχυρός να φτιάξει σύνορα στα ανατολικά του για να μη κινδυνεύει από τους Οθωμανούς?
Φτιάξε μερικά έθνη-κράτη στα βαλκάνια και τελείωσε η υπόθεση.
Κι εμείς αυτοπροσδιορισμένοι (εκ του διορισμένοι) ήμαστε
Κράτη και Έθνη το ίδιο? Επικίνδυνο στις μέρες μας να τα μπερδεύουμε....
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν π.χ με τον ένα ή τον άλλο τρόπο το κράτος των Σκοπίων κατάφερνε να ονομαστεί "Δημοκρατία της Μακεδονίας" , τι σημαίνει ότι έφτιαξε και έθνος?
Ξεχωριστό Μακεδονικό έθνος φυσικά και δεν υπήρξε ποτέ.
Μακεδονικό κράτος όμως υπήρχε στην αρχαιότητα με κύριο μάλιστα χαρακτηριστικό του, τον Πανελλήνιο Ενωτισμό. Το πόσο έλληνες ένιωθαν το έδειξαν με το να καταφέρουν να ενώσουν ολόκληρο τον ελληνισμό της εποχής.
Γνώρίζουμε λοιπόν, ότι περίπου τα μισά Σκόπια ήταν όντως κάποτε κομμάτι της Μακεδονίας με έλληνες κατοίκους φυσικά.
Μπορείτε λοιπόν να μου πείτε ο γεωγραφικός προσδιορισμός, κληροδοτεί και το δικαίωμα του εθνολογικού? Ε! δεν είμαστε με τα καλά μας....
Όσο για τον φίλο που αναφέρθηκε στα μουσεία. Ότι θέλουμε βάζουμε μέσα... και γράφουμε ιστορία????
Στα ξένα μουσεία τί γίνεται? και εκεί βάζουμε ότι θέλουμε εμείς?
Τα δικά μας αριστουργήματα έχουν και θαυμάζουν, τα έργα των δικών μας προγόνων εκτίθενται.
Αυτοί λοιπόν τι αναγνωρίζουν μία "κάλπικη" ιστορία που την γράψαμε μόνοι μας?
Μ.
Μη μπερδεύεσαι Μ
ΑπάντησηΔιαγραφήΟΥΔΕΜΊΑ ΣΧΈΣΗ ΟΙ ΕΝΝΟΙΕΣ ΕΘΝΟΥΣ ΚΡΑΤΟΥΣ εδώ θα συμφωνήσουμε . αλλιώς το εννοώ εγώ παραπάνω και φαίνεται ξεκάθαρα παρόλο που το σχολιάζεις .
ΟΜΩΣ
Κάνεις μερικά σημειολογικά (επιτηδευμένα?) λάθη που δε γίνεται να μην τα σχολιάσω .
1)Μακεδονικό έθνος σαφώς και υπήρξε (μάλλον μπερδεύεσαι με την σκοπιανική εννοια του μακεδονικού έθνους όταν λες πως ποτέ δεν υπήρξε) .
2)Το μακεδονικό έθνος ήταν που συνέβαλλε και ο ελληνικός πολιτισμός να μετεξελιχθεί σε ελληνιστικό (πράγμα που ουσιαστικά έσωσε και τον πολιτισμό μας)
3)Πανελλήνιος Ενωτισμός (οκ) κατάφεραν να ενώσουν τον ελληνισμό της εποχής (οκ)
sorry αλλα ο Φιλιππος στρατό χρειαζόταν και υπέταξε όλη την υπόλοιπη ελλάδα με τη βια με σκοπό να εκστρατεύσει προς περσία μεριά πράγμα που το κατάφερε ο γιος του και μας χάρισε (αφού έκανε το κύκλο του ο ελληνικος) τον ελληνιστικό πολιτισμό που άμα δεν υπήρχε θα καθόμασταν με τον ελληνικό στο...
4)Στα μουσεία όταν λέω πως βάζουμε ότι θέλουμε δεν εννοώ κατανάγκην τους έλληνες (που δεν το έχουν κι ανάγκη βέβαια), εννοώ ότι όπως κατασκευάζεται ιστορία ψεύτικη έτσι κατασκευάζονται και μουσεία ψεύτικα
5)Ιστορία εμείς έχουμε τεράστια φίλε μου καλέ απλά να μην μένουμε μόνο σ αυτή γιατί κάποια στιγμή με τέτοιους λαικισμούς και τέτοια εμμονή χάνουμε την αξία της δικής μας εποχης .
Μ.Φ.Χ
Μια διευκρίνιση - οι 'Ελληνες της Διασποράς που παίρνουν και μια ακόμη υπηκοοτητα (ξέρω για την Αμερική, πιστεύω ότι ισχύει και για άλλες χώρες) δεν απαρνείται την υπηκοότητα του και δεν αλλάζει ιθαγένεια. Μπορείς να γίνεις αμερικανός πολίτης- για να έχεις συμμετοχή στα κοινά στη χώρα που ζείς και δουλεύεις - αλλά διατηρείς την Ελληνική σου υπηκοοτητα (είσαι δηλαδή και 'Ελληνας πολίτης). Τελειώνοντας, η ιθαγένεια σου παραμένει Ελληνική, και είναι μόνο Ελληνική (το nationality που λένε είναι μόνο Ελληνική)
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολίτη - πιστεύω ότι το "απαρνηθούν" σου ήταν καλοπροαίρετο (γι'αυτό και τα "") αλλά δεν είναι τόσο εύστοχο
@ Dimitris
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ φίλε το εξηγώ στο σχόλιο μου (4.41) γιατί αναφέρομαι σε "απάρνηση".
Δεν θέλω να μηδενίζω τα πάντα και γι`αυτό αναφέρθηκα μόνο στο παράδειγμα των μεταναστών στις ΗΠΑ και όχι κάπου αλλού π.χ Ευρωπαϊκούς Μετανάστες.
Και πάντα δεν αναφέρομαι στο σύνολο αλλά στο μεγαλύτερο ποσοστό.
Αυτό δείχνουν και οι αριθμοί που παραθέτω στο σχόλιο μου(4.41)
Ηθελα να σου απαντησω και σε προηγουμενη αναρτηση σου αλλα εχεις κλεισει τα σχολεια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια τον χαρτη που εβαλες, η αληθεια ειναι οτι ο χαρτης πρωτοεμφανιστηκε σε επισημα Αμερικανικα εγγραφα (ΣΙΑ, στρατιωτικα φυλλαδια) απο το 1993 και δεν ειναι απλα μερος σκοπιανης προπαγανδας οπως θελουν μερικοι να πιστευουν, αλλα πληροφοριακο επισημο υλικο που προωθουν τα σκοπια εδω και 50 χρονια σε ξενους οργανισμους, σχολεια, βιβλιοθηκες, κλπ. Οταν εμεις κοιμομασταν αυτοι εκαναν οργανωμενη δουλεια. Επειδη ανηκω σε ομαδα που πολεμαει αυτην την διανομη τετιου υλικου απο τα 17 μου, δηλαδη εδω και 33 χρονια, ξερω πολυ καλα τι λεω.
Οσο για τους Ελληνες της διασπορας, επετρεψε μου να σου πω οτι εχεις μεγαλο λαθος στους αριθμους σου, αν εγω προσωπικα καταφερα να μαζεψω και να στειλω 6,000 γραμματα σε μια εβδομαδα, μπορεις να φανταστεις τι εχουμε καταφερει ολοι μαζι?
Και να εισαι σιγουρος οτι οταν περνουμε τον ορκο της υποκοοτητας στν Αμερική, δεν απαρνιομαστε την Ελλαδα μας. Αντιθετως, ως Αμερικανοι πολιτες αγωνιζομαστε περισσοτερο και πιο απαιτητικα για τα δικαια της πατριδας μας. Δεν φταιμε εμεις αν η εξωτερικη πολιτικη της Ελλαδας δεν συμβαδιζει με αυτα που εμεις πιστευουμε. Για παραδειγμα, οταν εμεις κάναμε διαβήματα εδω και χρόνια και λεγαμε δεν δεχομαστε ονομα με παραγωγο "Μακεδονία", οι Αμερικανοι πολιτικοι μας λεγανε οτι η ελληνικη κυβερνηση αλλιως τα λεει σε μας. Οι Ελληνες δε, μας αποκαλουσαν γραφικους και εθνικιστες. Πολυ αργα ξυπνησατε δυστυχως.
Συμφωνω μαζι σου οτι ο μονος συμμαχος μας ειναι η ιστορια μας και λυπαμε που τοσοι δικοι μας την αμφισβητουν. Και εν παση περιπτωση, γιατι πρεπει να τους παραδωσουμε τα οσια και ιερα? Αν θελουν πρωτεουσα την Θεσσαλονικη, ας γινουν Ελληνες αυτοι....
Σε διαβαζω καθημερινα και σε εχω προσθεσει στην παρεα μου. Συνεχισε παντα ακαθεκτος και μην δινεις σημασια στους ανεγκεφαλους.
Αυτοι που μου την δινουν περισσοτερο ειναι αυτοι οι ¨ανωνιμοι". Γιατι κρυβονται?