Σάββατο, 20 Ιουνίου 2009

«why not»


Εγκαινιάζεται επίσημα σήμερα το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης. Προσωπικά δεν θυμάμαι ποτέ άλλοτε να έγινε τόσος θόρυβος για ένα κτίσμα.
Για περίπου τριάντα χρόνια αυτό που θυμάμαι είναι μόνιμες αντιπαραθέσεις, κόντρες πολιτικών αρχηγών στην Βουλή, αρχαιολόγους, αρχιτέκτονες και πολεοδόμους να ξιφουλκούν για το αν το συγκεκριμένο οικόπεδο του στρατοπέδου Μακρυγιάννη ήταν ο καταλληλότερος χώρος για την ανέγερση του μουσείου.

Απλά για να θυμίσω στους παλαιότερους και να πλουτίσω την γνώση των νεοτέρων, που κινδυνεύουν από την μεταμοντέρνα γραφή της Ιστορίας με ψευδεπίγραφες και πλάνες απόψεις, ότι το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης ήταν το δεύτερο πολιτιστικό όραμα του Κωνσταντίνου Καραμανλή.

Μαζί με την ανασκαφή των Βασιλικών Τάφων της Βεργίνας από τον αρχαιολόγο Μάνο Ανδρόνικο αποτέλεσαν την μεγάλη του πολιτιστική κληρονομιά.
Το ξεκίνημα, και η απόφαση του 1976 για την ίδρυση του νέου Μουσείου της Ακρόπολης έγινε από τον τότε υπουργό Πολιτισμού Κ. Τρυπάνη, με Πρωθυπουργό τον Κωνσταντίνο Καραμανλή και η συνέχεια, υπήρξε σε όλες τις κυβερνήσεις και όλους τους Πρωθυπουργούς και με τον Ανδρέα Παπανδρέου και τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη και τον Κωνσταντίνο Σημίτη και βέβαια με τον Κώστα Καραμανλή ο οποίος ολοκλήρωσε το πολιτιστικό όραμα του θείου του.

Για να θυμούνται λοιπόν οι παλαιότεροι και να μαθαίνουν οι νεότεροι η Μελίνα Μερκούρη δεν οραματίστηκε την κατασκευή του (αφού αυτή είχε ήδη δρομολογηθεί), αλλά ονειρεύτηκε πως το μουσείο θα μπορούσε να φιλοξενήσει και τα Γλυπτά του Παρθενώνα, τα λεγόμενα τότε Ελγίνεια.

Βλέπετε τότε η δικαιολογία των Βρετανών ήταν «μα εσείς δεν έχετε πού να τα βάλετε». Ε, να λοιπόν που τώρα έχουμε κάτι πάρα πολύ καλύτερο από αυτό που προσφέρει το Βρετανικό Μουσείο, το οποίο παρεμπιπτόντως τα έχει βάλει στραβά, τα έχει ενώσει όλα ενώ κανονικά δεν είναι ενωμένα.

Βέβαια σήμερα η δικαιολογία των Βρετανών έχει αλλάξει. Ισχυρίζονται ότι ... ανήκουν σε αυτούς. Εκεί υπάρχει μάλιστα μια ειδοποιός διαφορά , όπως λέει και η επί 23 χρόνια γραμματέας της Βρετανικής Επιτροπής για την Επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα, κα. Ελένη Κιούμπιτ. Αυτοί λένε 'they legally own them', ότι τους ανήκουν νομικά.
Ενώ οι Έλληνες λέμε 'there is a legitimate request', αυτό που ο Πλάτωνας όριζε ως «φυσικό δίκαιο». Καταλαβαίνετε τη διαφορά; Οι νόμοι αλλάζουν, ενώ το φυσικό δίκαιο είναι μόνιμο.

Σήμερα έχουμε πάρα πολύ κόσμο διεθνώς με το μέρος μας. Μέχρι τώρα η ελληνική κυβέρνηση τα πάει πολύ καλά. Ειδικά τον τελευταίο καιρό επί υπουργίας του κ. Αντώνη Σαμαρά που σοφά κινείται στο πνεύμα της λεγόμενης «πολιτιστικής διπλωματίας» χωρίς θυμούς και χωρίς να παρασύρεται.

Τώρα που έφτασε η ώρα του μουσείου και όλες οι κυβερνήσεις αλλά και οι απλοί πολίτες έχουν ενημερωθεί για αυτό,νομίζω ότι μπορούμε να ξεκινήσουμε και να στηρίξουμε πάρα πολύ το ηθικό επιχείρημα.
Δηλαδή ότι εκεί ανήκουν και εκεί πρέπει να γυρίσουν τα Γλυπτά. Why not?

31 σχόλια:

  1. Σύμφωνα με την αγγλοσαξωνική λογική, όπως διατυπώνεται στα ρεπορτάζ τους τα ελγίνεια μάρμαρα είναι στην κατοχή τους και τα υπόλοιπα στην κατοχή των Ελλήνων. Η έκφραση "κατοχή των Ελλήνων" δεικνύει και την αντίληψη με την οποία θα πορέυονται συνεχώς έναντι της προσπάθειας επιστροφής. Η πιο ευφυής διπλωματική θέση είναι αυτή που διατύπωσε ο Σαμαράς σε βρεττανικό ρεπορτάζ: τα μάρμαρα μας ανήκουν, κι αν κάποιος διαφωνεί με αυτή τη θέση τότε τα μάρμαρα ανήκουν σε όλο τον κόσμο, πάντως σίγουρα δεν ανήκουν στους Βρεττανούς. Ίσως η συνέπεια σε αυτή τη γραμμή να φέρει, ίσως, το προσδοκώμενο αποτέλεσμα. Θα συνηγορήσει σε αυτό και η σύγκριση των τουριστών ανάμεσα στους δύο χώρους έκθεσης. Διότι όσο κι αν προσπαθήσουν να βελιτώσουν στο Βρεττανικό Μουσείο τις σύνθήκες έκθεσης πάντα τα μάρμαρα θα πνίγονται στο εκεί υφιστάμενο κτήριο. Μόνον και μόνον το αττικό φως που έχει την ευλογία να απολαμβάνει το Μουσείο της Ακρόπολης δεν πρόκειται να το έχουν ποτέ. Όσο για το ίδιο το Μουσείο της Ακρόπολης παραπέμπω μόνον στις σχετικές επιφυλλίδες του Γιανναρά με τον οποίον συμφωνώ απόλυτα πως ως αρχιτεκτόνημα αυτό το μαύρο κουτί βεβηλώνει την αίσθηση του κάλλους με την οποία δημιουργήθηκε ο Παρθενώνας.
    Βασιλική Σ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οι Βρετανοί νομίζω ότι θα αναγκαστούν τώρα να τα επιστρέψουν.
    Η ζωφόρος φτιάχτηκε για να είναι μόνιμη εκεί που ανήκει, είναι ένα όλον.
    Αυτοί το κατέστρεψαν όταν το πήρανε, επειδή δεν είναι καν τα μισά στην Αθήνα και τα μισά στο Λονδίνο, είναι ότι λείπουν χέρια, πόδια, κεφάλια, από τον Ποσειδώνα λείπει όλος ο θώρακας.
    Δεν μπορείς ένα αριστούργημα της ιστορίας όλου του κόσμου βασικά και ιδιαίτερα του ελληνικού κόσμου να το μεταχειρίζεσαι έτσι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητέ πολίτη, οι πονηροί Βρετανοί ξέρουν ότι εάν γυρίσουν πίσω τα ΚΛΕΜΜΕΝΑ μάρμαρα του Παρθενώνα, τότε όλοι θα απαιτήσουν να γυρίσουν στους τόπους τους και τα υπόλοιπα ΚΛΕΜΜΕΝΑ εκθέματα.
    Τότε όμως το Βρετανικό Μουσείο θα παραμείνει ΑΔΕΙΟ.
    Τι δικά τους αρχαιολογικά αριστουργήματα να εκθέσουν οι Βρετανοί; Τα ...ΜΕΝΙΡ ΤΟΥΣ ;
    Εύχομαι Καλό Σαββατοκύριακο !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπητέ πολίτη,
    Συγχαρητήρια για την ανάρτησή σου.
    Εάν σταματήσουν και οι κορώνες από τους ανόητους πολιτικούς, περί πνευματικής ιδιοκτησίας, θα απολαύσουμε επιτέλους την ομορφιά και το κάλλος με τα μάτια μας και την καρδιά μας.
    ΥΓ. Όντως ο κ. Σαμαράς κάνει καλή εργασία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Το παράδειγμα ήρθε από τις πρόσφατες επιστροφές τμημάτων του μνημείου από την Ιταλία και από το Μουσείο της Χαιδελβέργης.
    Ελπίζω σύντομα η Βρετανία θα αποφασίσει να διορθώσει ένα λάθος του παρελθόντος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τα περί τρίμηνου δανεισμού που ακούστηκαν από την πλευρά των Βρετανών, νομίζω ότι είναι αστειότητες.

    Τα Μάρμαρα είναι σαν τα παιδιά μας, σαν να τα απαγάγουν και να τα δίνουν πίσω για τρεις μήνες.

    Γενικά όμως βλέπω μια πολύ σοβαρή προσπάθεια να ενημερωθούν και να έρθουν με την πλευρά μας όλο και πιο πολλοί άνθρωποι.

    Ίσως μια ευκαιρία χαμένη ήταν οι Ολυμπιακοί αγώνες στην Αθήνα, που θα μπορούσαμε μαζί με όλα τα άλλα σλόγκαν να είχαμε (έστω και υπό ιδιωτική μορφή λόγω ΔΟΕ) ένα σλόγκαν για την επιστροφή των μαρμάρων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τα γλυπτά του Παρθενώνα αποτελούν "σύμβολα του Ελληνικού Πολιτισμού" και όχι "εκθέματα".
    Είναι εθνικά μας σύμβολα και η θέση τους είναι εδώ που φτιάχτηκαν πριν από είκοσι τρεις αιώνες και η αρπαγή τους δεν νομιμοποιείται ούτε στη συνείδηση των Ελλήνων ούτε στη συνείδηση της ανθρωπότητας.
    Τώρα είναι η ώρα να επιστρέψουν! Αρκετά πια με την ...απαγωγή τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Σε τέτοια εποχή με τόσα προβλήματα και ελλείμματα πετάμε 130.000.000 Ευρω.
    Σήμερα θα πετάξουμε και άλλα 3.000.000 Ευρω σε φανφάρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ίσως μια καλή ιδέα θα ήταν να υπάρχουν παντού , σε όλη την Ελλάδα ειδικά έντυπα, όπου θα μπορούν να υπογράφουν για την επιστροφή των Ελγινείων.
    Πέρα από της δικές μας υπογραφές , θα μπορούσαμε να μαζέψουμε πολλά εκατομύρια υπογραφές απο διαφόρους επισκέπτες του καλοκαιριού.

    Φανταστείτε μόνο ότι πολύ έυκολα θα μπορούσαμε να μαζέψουμε πάνω από ένα εκατομύριο υπογραφές Άγγλων τουριστών στην χώρα μας, τα επόμενα χρόνια.
    Αυτές οι υπογραφές θα έπαιζαν συμαντικό μοχλό πίεσης προς το Συμβούλιο του Βρετανικού Μουσείου, γιατί θα φαινόταν ότι έρχονται σε αντίθεση με σημαντικό κομμάτι Βρετανών πολιτών.
    Φυσικά δεν συζητώ ότι στο Νέο Μουσείο ή στην Ακρόπολη, θα πρέπει να υπάρχει "εξειδικευμένη ενημέρωση για το θέμα¨, καθώς και ειδικό βιβλίο υπογραφών για την επιστροφή των Μαρμάρων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @ Βασιλική Σ.
    Πιστεύω ότι μεγαλύτερη έμφαση πρέπει να δώσουμε στην ουσία.
    Η ουσία είναι το Μουσείο και όχι το πως είναι( εάν μας αρέσει από αισθητικής πλευράς ή αρχιτεκτονικής πλευράς).
    Μη ξεχνάμε ότι και ο Πύργος του Άιφελ όταν κατασκευάστηκε είχε πολλές αρνητικές κριτικές.
    Σήμερα βέβαια είναι το έμβλημά τους..
    Διαφωνώ λοιπόν με τις απόψεις του κ. Γιανναρα.
    Η αντίληψη του αρχιτέκτονα (πιθανών) ήταν όχι να κατασκευάσει κάτι που να ανταποκρίνεται στο κάλος του Παρθενώνα ( δεν θα μπορούσε άλλωστε κάτι τέτοιο να κατασκευαστεί σήμερα), αλλά ακριβώς το αντίθετο ώστε η σύγκριση του σήμερα με το χθες να είναι εμφανής και τεράστια προς όφελος του Παρθενώνα.
    Έχουμε ανάγκη από τέτοια έργα,έχουμε ανάγκη από Μουσεία ,γιατί σαν χώρα έχουμε τεράστια Ιστορία να προβάλουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Να προσθέσω ότι μεγάλη σημασία δεν έχει το πώς δείχνει το μουσείο από έξω αλλά το πώς αισθάνεται και τι βλέπει ο επισκέπτης όταν είναι μέσα.
    Και σε αυτό νομίζω ότι έκαναν πολύ καλή δουλειά.

    Όχι μόνο πρέπει να επιστραφούν τα κλοπιμαία ...αλλά θα έπρεπε και να τιμωρηθούν για την κλοπή:))

    Νομίζω ότι το θέμα αντιμετωπίζεται με σοβαρό διπλωματικό τρόπο και σίγουρα θα έχουμε αποτελέσματα.

    Φίλε πολύ καλά το κάλυψες το θέμα.

    Για τον αγαπητό που έθιξε θέμα κόστους θα απαντήσω ότι για τέτοια θέματα η συνείδηση μου επιτρέπει οποιοδήποτε έξοδο όπως πιστεύω και η συνείδηση κάθε πραγματικού Έλληνα.

    Καλό απόγευμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αν στις κενές θέσεις που υπάρχουν σε αναμονή της επιστροφής των κλεμμένων από τους Άγγλους μάρμαρα κρεμούσαν ένα μαύρο μανδύα σε ένδειξη λύπης, τότε οι Άγγλοι θα σκεπτόντουσαν πολύ σοβαρά την επιστροφή.
    Δεν είναι λίγο να γνωρίζουν οι πολίτες του κόσμου ποιος έχει κλέψει και στερεί τα μάρμαρα του Παρθενώνα από το φυσικό τους περιβάλλον.
    ΝΑΟΥΣΑΙΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αγαπητοί φίλοι,
    το ζήτημα των Ελγινείων δεν είναι τόσο απλό όσο φαίνεται εκ πρώτης όψης. Αν παραμείνουν στο Λονδίνο θα συνεχίσουν να αποτελούν μία πολύ καλή διαφήμιση για την πατρίδα μας. Νομίζω ότι το ζήτημα προέκυψε από την μακαρίτισα Μερκούρη για καθαρά εσωπολιτικούς λόγους...
    Ας εκθέσουμε πρώτα τα χιλιάδες αντικείμενα που βρίσκονται κρυμμένα στις αποθήκες των Μουσείων μας (λ.χ. του Εθνικού Αρχαιολογικού στην Αθήνα με τα τεράστια υπόγεια), ας αναδείξουμε και προστατεύσουμε τους αρχαιολογικούς μας χώρους που έχουν εγκαταλειφθεί στην τύχη τους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μάνια,
    ομολογούμε συνεπώς πως για το μόνο που είμαστε ικανοί είναι δια της σύγκρισης με το σήμερα να αναδεικνύουμε το κάλλος του χθές.
    Δεκτόν.
    Βασιλική Σ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Και ας σταματήσουμε το αίσχος των λεγόμενων σωστικών ανασκαφών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. @Βασιλική Σ.
    Ασφαλώς το "είμαστε" απευθύνεται στην σημερινή ανθρωπότητα.
    Εγώ τουλάχιστον αυτό ενοούσα. Με τα αρχαιοελληνικά έτη είτε από πλευράς πολιτισμού , είτε από πλευράς τεχνών, είτε από πλευράς φιλοφοφίας, είτε από ποιότητας Δημοκρατίας , η σύγκριση είναι χαώδης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Όταν ένα τόσο σοβαρό εγχείρημα με ένα τόσο σημαντικό διακύβευμα για τους Έλληνες χρησιμοποιείται με εμπάθεια και διάθεση ρεβανσισμού από τους νεο-Καρμανλικούς. Μένεις απλά άφωνος από οργή.
    Συγχαρητήρια στους αριβιστές παρα-πολιτικούς παρά τον Κωστά τον Καραμανλή.
    Είχαν την ευκαιρία σε μία δύσκολη πολιτικά περίοδο για αυτούς να φροντίσουν την υστεροφημία τους.
    Η μικροψυχία και η έλλειψη πολιτικής διορατικότητας δε τους το επέτρεψαν.

    Μπράβο σε όλους αυτούς που απο ιδιοτέλεια φροντίζουν να αναπαράγουν την παραχάραξη της ιστορίας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. @ El Greco
    Λιανά μπορείς να το κάνεις γιατί δυστυχώς δεν το ..καταλαβαίνω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Αναφέρομαι στο ότι το μουσείο ως όχημα για τη διεκδίκηση των γλυπτών του Παρθενώνα είναι "δυστυχώς" σύλληψη της Μελίνας Μερκούρη.
    Ε, όταν διαβάζω άρθρα όπως αυτά του πολίτη που μας μιλάει για μεταμοντέρνες θεωρήσεις ή βλέπω στην ΕΡΤ τέτοια ρεπορτάζ, η προσπάθεια πολιτικοποίησης της ιστορίας με ενοχλεί.

    ΥΓ: Εντυπωσιακότατο πάντως το μουσείο και η δουλειά του Παντερμαλή!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. @ El Greco
    Δεν ξέρω την ηλικία σου. Εάν είσαι μεγάλος ( 50-55) δεν μπορεί να έχεις ξεχάσει ότι η δημιουργία του Νέου Μουσείου της Ακρόπολης ξεκίνησε από τον Κωνσταντίνο Καραμανλή.
    Μάλιστα το 1976 και το 1979 είχαν γίνει οι πρώτοι διεθνείς διαγωνισμοί γι` αυτό το θέμα.

    Εκτός εάν ...δεν θέλεις να το θυμάσαι. Οπότε αλλάζει το πράγμα και πάω πάσο!
    Εάν είσαι μικρότερος έχεις πέσει θύμα ...της πράσινης παραπληροφόρησης. Ξέρεις αυτής που ακόμα και ένα τέτοιο θέμα το βλέπει ως ..."πολιτική"!!!!!

    Όσο για την Μελίνα Μερκούρη αυτή απλώς είπε ,ως επιχείρημα ( γιατί τότε παιζόταν από την πλευρά του Βρετανικού Μουσείου το επιχείρημα "δεν έχετε που να τα βάλετε"), ότι θα μπορέσουμε να τα "εκθέσουμε" στο Νέο Μουσείο που έχει ήδη δρομολογηθεί.

    Φυσικά κανείς δεν ξεχνά τον αγώνα της (άσχετα εάν ήταν ανεπιτυχής) για την επιστροφή των κλεμμένων μαρμάρινων θησαυρών στην Ελλάδα.
    Αλλά έχω την εντύπωση ότι δεν ήταν η μοναδική.Και πριν από αυτή ο Κ. Τρυπάνης είχε ανακαινίσει χλιαρά το θέμα.
    Ίσως μέχρι στιγμής η Μελίνα να ήταν η πιο μαχητική, αλλά όχι η μοναδική.

    Αυτός που ΠΡΩΤΟΣ έδωσε μάχη για την επιστροφή των κλεμμένων ήταν ο Λόρδος Βύρωνας.
    Αλλά εάν δεν κάνω λάθος όλα αυτά, που είναι και η πραγματικότητα, τα αναφέρει και ο Πολίτης στο άρθρο του. Δεν τα διάβασες? Και για την Μελίνα γράφει.
    Δεν καταλαβαίνω λοιπόν ΠΡΟΣ ΤΙ το σχόλιό σου ?

    Εκτός εάν είσαι από τα γνωστά παπαγαλάκια που όλα τα βλέπουν πράσινα, χωρίς να υπάρχουν άλλα χρώματα.
    Σε αυτή την περίπτωση ότι και να σου πω εγώ ή οποιοσδήποτε άλλος ...χαμένος κόπος.
    Ελπίζω να μη είσαι από τους πράσινους παπαγάλους! Ειλικρινά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Η νομιμότητα της κτήσης των Μαρμάρων του Παρθενώνα είναι ένα αμφιλεγόμενο ζήτημα, όχι μόνο εξαιτίας του αμφισβητούμενου εγγράφου.
    Το «φιρμάνι» του 1801, καθώς και τα έγγραφα του 1802 δεν υπάρχουν, τα οποία υποθετικώς επικυρώνουν τις προηγούμενες παρανομίες.
    Το μόνο υπάρχον κείμενο είναι μία ιταλική μετάφραση ενός Τουρκικού εγγράφου του 1801, η αξία του οποίου, ως «φιρμάνι» αμφισβητείται.

    Οι πράξεις του Έλγιν ξεπερνούσαν κατά πολύ την εξουσία που καθόριζε το «φιρμάνι», το οποίο απλώς εξουσιοδοτούσε τους καλλιτέχνες του να μπαίνουν στην Ακρόπολη, να σχεδιάζουν και να φτιάχνουν εκμαγεία.
    Επιπλέον, ο Έλγιν και οι πράκτορές του κατηγορούνται ότι απείλησαν και δωροδόκησαν Οθωμανούς αξιωματούχους προκειμένου να μην παρεμβαίνουν στις πράξεις τους.
    Μόνο και μόνο το γεγονός της αφαίρεσης των Μαρμάρων από την Ελλάδα, η οποία τον καιρό εκείνο βρισκόταν υπό την Οθωμανική κατοχή, χωρίς το παραμικρό εμπόδιο από τις Τουρκικές αρχές, δεν αποτελεί ipso facto απόδειξη νόμιμου τίτλου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. @ Αντώνης
    Γεγονότα:
    1) Η ιδέα της ανέργερσης ενός Νέου σύγχρονου Μουσείου της Ακρόπολης εκφράστηκε για πρώτη φορά επίσημα απο τον Κωνσταντίνο Καραμανλή (με κίνητρο τη φιλοξενία των Καρυάτιδων).
    2) Οι 2 πρώτοι διαγωνισμοί για την ανέγερση ενός τέτοιου μουσείου επίσης πραγματοποιήθηκαν επί πρωθυπουργίας του Κωνσταντίνου Καραμανλή. Ήταν όμως και οι δύο ανεπιτυχείς.
    3) Ο πρώτος πολιτικός που συνδέει την ανέγερση του Νέου Μουσείου με την επιστροφή των Ελγινείων είναι η Μελίνα Μερκούρη. Δίνοντας του έτσι τον χαρακτήρα που πλέον έχει και δίνει στον politis το δικαίωμα να συνδέει τα εγκαίνιά του με την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα.
    4) Το Μουσείο χτίζεται έπειτα από τις ανασκαφές του 1997-1999 και τον επιτυχή αρχιτεκτονικό διαγωνισμό του 2000 για την ανέγερσή του.

    Αν διαφωνείς στα παραπάνω βάφτισέ με παπαγαλάκι αλλά νομίζω και εσύ θα ξέρεις ότι θα έχεις άδικο.
    Ο Κώστας Καραμανλής μπορούσε να πιστωθεί δικαίως την επιτυχή περάτωση του έργου επί των ημερών του. Είναι όμως μικρότητα να βάφει το συγκεκριμένο έργο πολιτικά, πόσο μάλλον υποβαθμίζοντας το έργο των ανθρώπων που πάλεψαν για τη δημιουργία του όσο κανείς άλλος και καλώς ή κακώς συνέδεσαν το όνομα τους με το συγκεκριμένο έργο, ιδίως ενώ υφιστάμενοί του έκαναν προσφυγές εμποδίζοντας την περάτωσή του όταν ήταν στην αντιπολίτευση.

    @σχολιαστές περί επιστροφής των μαρμάρων:
    Νομίζω πως το μόνο επιχείρημα που έχουμε να προβάλουμε στο εξωτερικό με την πιθανότητα να βρούμε ευήκοα ότα δεν είναι ούτε τα φιρμάνια ούτε η "ελληνικότητα" των μαρμάρων, ούτε τα φυσικά δίκαια, παρά μόνο η σημασία της έκθεσης του Παρθενώνα σαν ολότητα. "They are parts of a unique monument" όπως είπώθηκε παλαιότερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. @ El Greco
    Όλα αυτά πολύ σωστά. Να συμπληρώσω-διορθώσω ότι δυο πρώτοι διαγωνισμοί επί Καραμανλή , ήταν ανεπιτυχείς γιατί η επιστημονική κοινότητα αντιδρούσε ως προς την τοποθεσία.

    Ποια ήταν αυτή που είχε προτείνει ο Κωνσταντίνος Καραμανλής και αντιδρούσε η επιστημονική κοινότητα? Αυτή που ...τελικά κτίστηκε μετά από 30 τόσα χρόνια!!!

    Τέλος πάντων αυτή είναι η Ιστορία και κανείς δεν μπορεί να την παραχαράζει.
    Εμπνευστής , ο άνθρωπος που είχε το όραμα αλλά ξεκίνησε και τις διαδικασίες για το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης, ήταν ο Κωσταντίνος Καραμανλής.

    Υπόψη ότι σήμερα είχαμε τα εγκαίνια του ΝΕΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ και όχι την επιστροφή των μαρμάρων.
    Όταν με το καλό θα έρθει εκείνη η ώρα θα επισημανθεί απ` ΟΛΟΥΣ νομίζω ΚΑΙ το έργο της Μελίνας.

    Ερωτώ ξανά! ΠΡΟΣ ΤΙ λοιπόν το πρώτο σχόλιό σου?
    Κατηγορούσες Καραμαλικούς, κυβέρνηση , υπουργεία, το Πολίτη, τον κόσμο όλο.

    Στο τρίτο σχόλιό σου αναφέρεις την πραγματικότητα, γράφεις τα ίδια με το άρθρο του Πολίτη που κατηγορούσες, και αποτυπώνεις την ιστορική αλήθεια που επίσης κατηγορούσες ότι την παραχαράζουν.
    Δεν καταλαβαίνω! Ειλικρινά!

    Όπως δεν καταλαβαίνω αυτό που λες, ότι ο Κώστας Καραμανλής από μικρότητα βάφει το έργο πολιτικά και υποβαθμίζει το έργο άλλων ανθρώπων που πάλεψαν και αυτοί για το έργο. Αυτό ..."πόθεν έσχες" ?
    Δεν έχει πέσει στην αντίληψή μου κάποια παρόμοια δήλωση.

    Μήπως πρόκειται ΚΑΙ αυτό σε παρανόηση?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Προς El Greco
    Ίσως σου "διαφεύγει" ότι μεταξύ των καλεσμένων δεν ήταν ούτε κομματικοί παράγοντες, ούτε καν οι βουλευτές (όλων των κομμάτων).
    Καλεσμένοι ήταν οι θεσμικοί παράγοντες δηλ. Πρόεδρος Δημοκρατίας, Πρόεδρος της Βουλής, Αρχηγοί των κομμάτων ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΔΙΑΤΕΛΕΣΑΝΤΕΣ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
    Αυτό σου δείχνει ότι ο Καραμανλής .."βάφει το έργο πολιτικά υποβαθμίζοντας το έργο των ανθρώπων που πάλεψαν για τη δημιουργία του" ή το αντίθετο;
    Γιατί με αυτά που γράφεις ( και τα άκουσα και από το ΠΑΣΟΚ), έχω την εντύπωση ότι εσύ προσπαθείς να .."βάψεις" το έργο πολιτικά συσχετίζονταςτο, με την Μελίνα Μερκούρη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Ο Ερτογάν δεν ήρθε. Αδιαθέτησε με την ιδέα και μόνο ότι θα έπρεπε να θαυμάσει ένα πολιτισμό που καταστρέψανε οι πρόγονοί του σε συνεργασία με τον Έλγιν.
    Ευτυχώς, θα μαγάριζε ένα παγκόσμιο χώρο λατρείας.
    ΝΑΟΥΣΑΙΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ο πρωθυπουργός, Κώστας Καραμανλής τόνισε ότι το Μουσείο της Ακρόπολης, είναι καρπός προσπαθειών, πολλών ετών, από όλες τις πολιτικές δυνάμεις του τόπου, από τον Κωνσταντίνο Καραμανλή «που εμπνεύστηκε και δρομολόγησε τις αρχικές διαδικασίες», τη Μελίνα Μερκούρη «που έδωσε τη δεκαετία του ‘80 μεγάλη ώθηση στην κοινή προσπάθεια», τους επιστήμονες, όλες τις ελληνικές κυβερνήσεις και όλους τους υπουργούς Πολιτισμού της μεταπολιτευτικής περιόδου.«Το Μουσείο της Ακρόπολης είναι προϊόν συνένωσης προσπαθειών. Είναι σύμβολο αυτοπεποίθησης. Είναι άλλη μια απόδειξη ότι ο Πολιτισμός και η Ιστορία ενώνουν την ελληνική Κοινωνία, ως αστείρευτη πηγή έμπνευσης για το μέλλον… Το Μουσείο της Ακρόπολης είναι έργο όλων των Ελλήνων, για ολόκληρο τον Κόσμο. Είναι κτήμα του Οικουμενικού Πολιτισμού».
    Αυτά είπε ο Πρωθυπουργός στα εγκαίνια. Τι παραπάνω θα θέλατε να πει για τη Μελίνα. Μήπως να δώσει το όνομα της στο Μουσείο;
    Νισάφι πια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ανώνυμε, γνωστό το κόλπο, τόσες μέρες δημιουργούμε με το επιτελείο μας εντυπώσεις, και μετά τα συμμαζεύουμε και "καλιεργούμε αρχηγικό προφίλ".

    @Αντώνης, ρωτάς γιατί κατηγορώ τον Καραμανλή και τους επικοινωνιακούς του χειρισμους (αν διαβάσεις το σχόλιο μου θα δεις ότι δε κατηγορώ καμία κυβέρνηση). Νομίζω ότι αν συγκρίνεις τα ιστορικά γεγονότα με το ρεπορταζ της ΕΡΤ, άλλα παρόμοιου τύπου ρεπορτάζ και την αναπαραγωγή τους από τον πολίτη θα καταλάβεις προς τι η οργή μου.

    Αν όμως συνεχίζεις να έχεις απορίες ρίξε μια ματιά στο ίντερνετ σχετικά με την αλλαγμένη προσφώνηση στην ιστοσελίδα του Μουσείου από τον αξιοπρεπέστατο Σαμαρά (η οποία επιβεβαιώνει την προσπάθεια δημιουργίας εντυπώσεων από το πρωθυπουργικό επικοινωνιακό επιτελείο) και τη δήλωση της Ντόρας στο Μέγκα (η οποία όταν ερωτάται για το Μουσείο λέει "μακάρι να ζούσε η Μελίνα να δεί το Μουσείο και τα επιχειρήματα να ενδυναμώνονται"). Οι δύο υπουργοί σε αντίθεση με άτομα, τύπου Μωλυβιάτη στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων και δεν επιχείρησαν να σχετικοποιήσουν την ιστορία.


    @norma, αυτό έλειπε να μην καλούσαν τους διατελέσαντες υπουργους πολιτισμού και τους "θεσμικούς" όπως λες! Θα ήταν λίιιγο χοντροκομμένο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. @ El Greco
    Άλλα λόγια να αγαπιόμαστε.
    Παπαγαλάκι πράσινου χρώματος με χαρακτηριστική την έλλειψη επιχειρημάτων και την ανυπαρξία της λογικής.
    Συγνώμη εγώ φταίω που δεν σε κατάλαβα από την αρχή και ασχολήθηκα μαζί σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Το 2012 είναι οι Ολυμπιακοί αγώνες του Λονδίνου. Μας επιστρέφουνε τα κλεμένα γλυπτά του Παρθενώνα και τούς δίνουμε τη Φλόγα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. @El Greco, ναι, μακάρι να ζούσε η Μελίνα, όπως μακάρι να ζούσαν όλοι όσοι θέλουν να δουν τα γλυπτά στην χώρα τους. Τι σημαίνει αυτό δηλαδή;
    Τέτοια προσωπολατρεία σε ένα πρόσωπο με αμφιλεγόμενο παρελθόν έχω να δω από εποχής Μάο Τσε Τουνγκ. Είπαμε, όταν με το καλό επιστρέψουν και τα γλυπτά-κι όχι τα μάρμαρα, μάρμαρα έχει το λατομείο-τότε μην ανησυχείς, θα φτιάξουμε μια Καρυάτιδα με τη μορφή της Μελίνας και θα την βάλουμε κι αυτήν εκεί. Αμάν πια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Η Ντόρα το είπε Μάρκο, η Μπακογιάννη, όχι εγώ. Κατηγόρησε λοιπόν τη Ντόρα για προσωπολατρία.
    Όσο για το ότι ονομάζονται Μάρμαρα, βάλτα με τη διεθνή τους ονομασία elgin marbles ή parthenon marbles.

    ΑπάντησηΔιαγραφή