«Τα ψέματα και οι δικαιολογίες τελείωσαν. Ή θα αποφασίσουμε να μειώσουμε το έλλειμμα και το χρέος ή τότε πράγματι θα βουλιάξουμε όλοι μαζί. Μαγικές συνταγές για να μειώσουμε το έλλειμμα δεν υπάρχουν», τόνισε ο υπουργός Οικονομίας & Οικονομικών, κ. Παπαθανασίου, σε συνέντευξή του στο «Βήμα της Κυριακής».
Θα συμφωνήσω απόλυτα. Η ευαισθησία μου σ` αυτό το καρκίνωμα του Ελληνικού κράτους είναι γνωστή.Έχω γράψει επανειλημμένα ότι μόνο οι κομματοστρατευμένοι και πολιτικά κωφοί αδυνατούν να ακούσουν την κραυγή του τέρατος που ονομάζεται Δημόσιο Χρέος.
Όμως υπάρχει μια τεράστια αντίφαση.Είμαστε οι πιο χρεωμένοι… ζάπλουτοι όπως έλεγε κάποτε ο Χρύσανθος Λαζαρίδης.! Ναι μην απορείτε. Υπάρχει μια οικονομική διάσταση για την οποία - ανέκαθεν- άπαντες σιωπούν.
Οι κεραμιδόγατοι της δημοσιογραφίας και οι μολυσμένοι από τον ιό του λαϊκισμού πολιτικοί, με έντονα τα συμπτώματα της βουλιμίας για την εξουσία , «ανακαλύπτουν» διάφορα σκάνδαλα σε βάρος της δημόσιας περιουσίας του Ελληνικού λαού, αποκρύβοντας όμως ηθελημένα το μεγαλύτερο -επί πάρα πολλά χρόνια -σκάνδαλο που λαμβάνει χώρα στην πατρίδα μας.
Κοινό μεταπολιτευτικό μυστικό είναι ότι υπάρχει τεράστια ακίνητη περιουσία του Δημοσίου που παραμένει απολύτως ανεκμετάλλευτη και περιμένει τον… «καταπατητή» της!
Μέχρι και η μαμά Μαργαρίτα ήξερε το κοινό παράνομο μυστικό, όπως αποκαλύφθηκε από τα χακεμένα email.«Πίεσε τον Βενιζέλο να μας δώσει το υπουργείο πολιτισμού εκείνο το κτήριο. «Δεν αξίζει ένα ...παλιοκτήριο ο πατέρας σου Ανδρέας Παπανδρέου;(σ.σ το Νεοκλασικό ανεκτίμητης αντικειμενικής αξίας, έγινε ...παλιοκτήριο) »
Αυτό είναι το μεγαλύτερο σκάνδαλο. Τα κληροδοτήματα του Δημοσίου. Χιλιάδες κληροδοτήματα ιδιωτών υπέρ δημόσιων οργανισμών, ΝΠΔΔ, πανεπιστημιακών ιδρυμάτων κ.λπ. τα οποία κάποια δεν αξιοποιούνται ή κάποια άλλα λεηλατούνται από ορδές «επιτηδείων».
Όπως το γνωστό κτήριο που είχε νοικιαστεί στην σύζυγο υπουργού του ΠαΣοΚ, έναντι αντιστοίχου με ένα ...δυάρι διαμέρισμα ενοικίου.
Μιλάμε για αληθινά «φιλέτα» στο κέντρο των πόλεων που σε πολλές περιπτώσεις διατίθενται ακόμη και για ...πάρκινγκ υπαλλήλων γειτονικών δημόσιων οργανισμών, ενώ θα μπορούσαν να αποδίδουν στο Δημόσιο πολύ περισσότερα (πέρα από το βόλεμα των αρειμάνιων υπαλλήλων του).
Μήπως ήρθε η ώρα να κοιτάξουμε αυτό το θέμα με την πρέπουσα προσοχή.Να εκμεταλλευθούμε ορθολογικά αυτή την μεγάλη ακίνητη περιουσία , ώστε να δίνει σημαντικές προσόδους στο κράτος;
Ένα μέρος αυτής της περιουσίας θα μπορούσε π.χ να εκποιηθεί αμέσως για να ξεπληρωθεί μέρος του δημόσιου χρέους.
Κάτι τέτοιο θα σηματοδοτούσε ένα οικονομικό τσουνάνι ενάντια στο δημόσιο χρέος αφού θα μείωνε τους ετήσιους τόκους που πληρώνουμε ( 12 δισ.), θα αύξανε την πιστοληπτική ικανότητα της χώρας, άρα θα μείωνε και τα επιτόκια επί του υφιστάμενου χρέους και θα ελάφρυνε ακόμα περισσότερο τον Προϋπολογισμό.
Ένα άλλο μέρος αυτής της ανεκμετάλλευτης δημόσιας περιουσίας θα μπορούσε π.χ να παραμείνει στην ιδιοκτησία του Ελληνικού κράτους αλλά να παραχωρηθεί σε μακροχρόνια μίσθωση για ιδιωτική εκμετάλλευση και να αποδίδει πόρους στο κράτος, ώστε να καλυφθούν οι τόκοι του δημόσιου χρέους.
Η μεγάλη μεταρρύθμιση βρίσκεται κάτω από τη μύτη μας και... δεν την υποπτευόμαστε.Αυτό είναι το μοναδικό «δόρυ» ενάντια στο τέρας του δημοσίου χρέους.
Θα συμφωνήσω απόλυτα. Η ευαισθησία μου σ` αυτό το καρκίνωμα του Ελληνικού κράτους είναι γνωστή.Έχω γράψει επανειλημμένα ότι μόνο οι κομματοστρατευμένοι και πολιτικά κωφοί αδυνατούν να ακούσουν την κραυγή του τέρατος που ονομάζεται Δημόσιο Χρέος.
Όμως υπάρχει μια τεράστια αντίφαση.Είμαστε οι πιο χρεωμένοι… ζάπλουτοι όπως έλεγε κάποτε ο Χρύσανθος Λαζαρίδης.! Ναι μην απορείτε. Υπάρχει μια οικονομική διάσταση για την οποία - ανέκαθεν- άπαντες σιωπούν.
Οι κεραμιδόγατοι της δημοσιογραφίας και οι μολυσμένοι από τον ιό του λαϊκισμού πολιτικοί, με έντονα τα συμπτώματα της βουλιμίας για την εξουσία , «ανακαλύπτουν» διάφορα σκάνδαλα σε βάρος της δημόσιας περιουσίας του Ελληνικού λαού, αποκρύβοντας όμως ηθελημένα το μεγαλύτερο -επί πάρα πολλά χρόνια -σκάνδαλο που λαμβάνει χώρα στην πατρίδα μας.
Κοινό μεταπολιτευτικό μυστικό είναι ότι υπάρχει τεράστια ακίνητη περιουσία του Δημοσίου που παραμένει απολύτως ανεκμετάλλευτη και περιμένει τον… «καταπατητή» της!
Μέχρι και η μαμά Μαργαρίτα ήξερε το κοινό παράνομο μυστικό, όπως αποκαλύφθηκε από τα χακεμένα email.«Πίεσε τον Βενιζέλο να μας δώσει το υπουργείο πολιτισμού εκείνο το κτήριο. «Δεν αξίζει ένα ...παλιοκτήριο ο πατέρας σου Ανδρέας Παπανδρέου;(σ.σ το Νεοκλασικό ανεκτίμητης αντικειμενικής αξίας, έγινε ...παλιοκτήριο) »
Αυτό είναι το μεγαλύτερο σκάνδαλο. Τα κληροδοτήματα του Δημοσίου. Χιλιάδες κληροδοτήματα ιδιωτών υπέρ δημόσιων οργανισμών, ΝΠΔΔ, πανεπιστημιακών ιδρυμάτων κ.λπ. τα οποία κάποια δεν αξιοποιούνται ή κάποια άλλα λεηλατούνται από ορδές «επιτηδείων».
Όπως το γνωστό κτήριο που είχε νοικιαστεί στην σύζυγο υπουργού του ΠαΣοΚ, έναντι αντιστοίχου με ένα ...δυάρι διαμέρισμα ενοικίου.
Μιλάμε για αληθινά «φιλέτα» στο κέντρο των πόλεων που σε πολλές περιπτώσεις διατίθενται ακόμη και για ...πάρκινγκ υπαλλήλων γειτονικών δημόσιων οργανισμών, ενώ θα μπορούσαν να αποδίδουν στο Δημόσιο πολύ περισσότερα (πέρα από το βόλεμα των αρειμάνιων υπαλλήλων του).
Μήπως ήρθε η ώρα να κοιτάξουμε αυτό το θέμα με την πρέπουσα προσοχή.Να εκμεταλλευθούμε ορθολογικά αυτή την μεγάλη ακίνητη περιουσία , ώστε να δίνει σημαντικές προσόδους στο κράτος;
Ένα μέρος αυτής της περιουσίας θα μπορούσε π.χ να εκποιηθεί αμέσως για να ξεπληρωθεί μέρος του δημόσιου χρέους.
Κάτι τέτοιο θα σηματοδοτούσε ένα οικονομικό τσουνάνι ενάντια στο δημόσιο χρέος αφού θα μείωνε τους ετήσιους τόκους που πληρώνουμε ( 12 δισ.), θα αύξανε την πιστοληπτική ικανότητα της χώρας, άρα θα μείωνε και τα επιτόκια επί του υφιστάμενου χρέους και θα ελάφρυνε ακόμα περισσότερο τον Προϋπολογισμό.
Ένα άλλο μέρος αυτής της ανεκμετάλλευτης δημόσιας περιουσίας θα μπορούσε π.χ να παραμείνει στην ιδιοκτησία του Ελληνικού κράτους αλλά να παραχωρηθεί σε μακροχρόνια μίσθωση για ιδιωτική εκμετάλλευση και να αποδίδει πόρους στο κράτος, ώστε να καλυφθούν οι τόκοι του δημόσιου χρέους.
Η μεγάλη μεταρρύθμιση βρίσκεται κάτω από τη μύτη μας και... δεν την υποπτευόμαστε.Αυτό είναι το μοναδικό «δόρυ» ενάντια στο τέρας του δημοσίου χρέους.
Υπάρχουν και κτήρια του δημοσίου (κληροδοτήματα κλπ) που έχουν καταλυφθεί από διάφορες περιθοριακές ομάδες. Μιλάμε για κτήρια στο κέντρο των Αθηνών που η αξία τους είναι πάρα πολλή μεγάλη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάρε παράδειγμα το κτήριο του παλαιού εφετείου που έχει καταληφθεί από τους Αφγανούς.
Τυχαίο είναι που τα γράφεις εδώ και μέσα σε ένα μήνα γίνονται κυβερνητικές εξαγγελίες?
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε διαβάζω καιρό και μου χει κανει εντύπωση.
Το ζήτημα της δημόσιας περιουσίας είναι καίριας σημασίας αλλά ...που μυαλό.Πολλά χρήματα θα μπορούσαν να μαζευτούν και να πληρώσουμε τα...κλεμένα του παρελθόντος αλλά και του παρόντος!
Κατ' αρχάς θα συμφωνήσω στο πρόβλημα.
ΑπάντησηΔιαγραφήθα διαφωνήσω όμως στην προσέγγιση της λύσης.
Ερώτησις πρώτη.
Τώρα ανακάλυψε ο κ. Παπαθανασίου τα ψέμματα και τις δικαιολογίες; Πέντε χρόνια και τρεις μήνες τι γινότανε; Κάπως αργά δεν έκανε διαπίστωση;
Για τους προηγούμενους είμαστε ενήμεροι.
Χρόνια τώρα πουλάμε, ξεπουλάμε θα έλεγα, την Δημόσια περιουσία και είμαστε πάντα σε χειρότερο σημείο.
Η κακοδιαχείρηση και η κλοπή ακολουθεί όλες τις Κυβερνήσεις.
Ερώτησις δεύερη.
Τα ακίνητα θα τελειώσουν κάποτε, τότε τι θα κάνουμε;
Εάν δεν υπάρξει σωστός σχεδιασμός και προγραμματισμός που να ακολουθείται από χρηστή δίοίκηση, τα ακίνητα δεν θα λύσουν το πρόβλημα.
Απλά κάποιοι, όπως επιλεκτικά ανέφερες, θα πλουτίζουν εις βάρος μας.
Αλήθεια τι σε κάνει να πιστεύεις ότι η μόνη μεταρρύθμιση είναι η "διαχείρηση" των ακινήτων;
Μήπως είναι η ανασύσταση του Κράτους με πολιτικούς και ξεκάθαρους όρους που περιμένουμε 5 χρόνια και 3 μήνες;
Μήπως αυτό το χρονικό διάστημα δεν καθαιρεί ο κ. Παπαθανασίου με τα λεγόμενά του;
Και επαναλαμβάνω, οι προηγούμενοι, σε εμένα τουλάχιστον, έχουν καταδικασθεί τελεσίδικα.
Ερώτησις τρίτη και σοβαρότερη.
Πιστεύεις πραγματικά ότι η παρούσα Κυβέρνηση, με τα μέχρι τώρα δείγματά της, θα μπορέσει να λειτουργήσει διαφορετικά;
Εάν ναι, μπορείς να το τεκμηριώσεις;
ΥΓ. Αν και ετεροχρονισμένα, απάντησα στο σχόλιό σου της 8ης Ιουνίου. Ζητώ συγγνώμη για την καθυστέρηση.
1821-2004 simitis 175 dis euro xreos
ΑπάντησηΔιαγραφή2004-2009 semnos kai tapeinos 282 and counting...
100 dis euro o anikanos kostas karamanlis
mas xreokopise parte to xabari den iparxei periptosi anastrofis tora pia as to mione apo to 2004 tora paei i xora stamateiste na lete phemata gia to dimosio xreos kai aplos diavaste tous arithmous
1.Αν δεν μειώσεις δημοσίους υπαλλήλους , ιδιωτικοποιήσεις την ΕΡΤ (σήμερα αν μπορείς)
ΑπάντησηΔιαγραφήτον ΟΣΕ, αν δεν μειώσεις τα 80.000 δημόσια αυτοκίνητα (με 80.000) οδηγούς οικονομία δεν κάνεις.
2.Αν δεν έχεις τη βούληση τους 300 του κοινοβουλίου να τους κάνεις 150-200 δεν φροντίζεις για την πατρίδα σου.
3. Αν δεν βγάλεις ορυκτό πλούτο μόνος σου (πετρέλαιο, χρυσό, μάρμαρο) δημόσιο χρέος
δεν εξαλείφεις.
4. Αν δεν κάνεις νόμο για τη λαθρομετανάστευση ,παραοικονομία δε μειώνεις.
5. Αν δεν κατεβάσεις το φόρο επιχειρήσεων στο 10% ανάπτυξη δεν έχεις (μαζί και απασχόληση).
7. Αν δεν εφοδιάσεις με μόνιμο εξοπλισμό νησιά και στεριά (συστήματα S400 για παράδειγμα) θα σου ροκανίζουν τον προϋπολογισμό σου οι έμποροι όπλων και οι ενδιαφερόμενες χώρες.
7.Όλα τα παραπάνω είναι αλληλένδετα μεταξύ τους
Γιατί όπως λέει και ο σοφός λαός μας : «με κλανιές αυγά δε βάφεις»
Ψηφίζω Καραμανλή γιατί εφαρμόζει το 10% των παραπάνω
@ Ο νοών ...νοείτω
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ φίλε όσο αφορά την πρώτη ερώτηση σου θα ήθελα να σου θυμίσω (εάν θέλουμε να είμαστε αντικειμενικοί)ότι το δημόσιο χρέος δεν το ανακάλυψαν τώρα(όπως λες), αλλά η μείωσή του ήταν μια από τις αρχικές κατευθύνσεις που είχε θέσει αναλαμβάνοντας η κυβέρνηση Καραμανλή.
Πράγματι μέχρι το μέσον του 2008 αυτό είχε μειωθεί από το 100% του ΑΕΠ στο 94%. Μετά ήρθε η έκρηξη της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης που λογικό είναι να το αυξήσει ξανά.
Αυτό όμως θα έπρεπε να μας προβληματίσει από μια άλλη οπτική γωνία.
Εάν τα τελευταία χρόνια δεν είχε γίνει αυτή η προσπάθεια μείωσης του χρέους ( στο 94%), μπορούμε να αναλογιστούμε ποια θα ήταν η κατάστασή μας εν μέσω της κρίσης;
Μήπως αυτή η κρίση μας είχε οδηγήσει στα "δόντια" του ΔΝΤ ;
Μη τα ισοπεδώνουμε όλα λοιπόν, τουλάχιστον σε ότι αφορά το δημόσιο χρέος που αφορά ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ.
Το λέω γιατί υπάρχει μια αντίληψη (δεν αναφέρομαι σ` εσένα) ωσάν το δημόσιο χρέος να αφορά κάποιους άλλους και όχι εμάς τους ίδιους.
Δηλαδή έχει μπει στην σφαίρα της υπονόμευσης στο εξωτερικό ,με σειρά "πληρωμένων" δημοσιευμάτων, και στην σφαίρα του παραλόγου από την πλευρά των κομματοστρατευμένων πολιτών.
Όσο αφορά την δεύτερη ερώτησή σου ,γράφω να πληρωθεί "μέρος του Δημοσίου χρέους" και αναφέρω τα οικονομικά προτερήματα αυτής της πράξης.
Θεωρώ ότι κάθε λογικός πολίτης αυτό θα έκανε εάν βρισκόταν να είναι υπερχρεωμένος στις τράπεζες.
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου ότι η μακροπρόθεσμη λύση είναι η χρηστή διοίκηση και ο ορθολογισμός.
Αλλά καταλαβαίνεις ότι εγώ μιλώ για την μεσοπρόθεσμη "μερική λύση".
Πρώτα κοιτάζω να περιορίσω την επέκταση της φωτιάς και τον μερικό περιορισμό της και κατόπιν σκέφτομαι την ολική κατάσβεσή της.
Δεν γράφω ΠΟΥΘΕΝΑ ότι αυτή είναι η ΜΟΝΗ μεταρρύθμιση που πρέπει να γίνει(όπως κακώς παραφράζεις τα γραφόμενά μου). Γράφω ότι είναι η ΜΕΓΑΛH μεταρρύθμιση σε ότι αφορά την σημερινή κατάσταση του δημοσίου χρέους.
Όσο αφορά την τρίτη ερώτησή σου , από την διαχείριση αυτής της κυβέρνησης έναντι του δημοσίου χρέους (προ κρίσης , αλλά και εν μέσω κρίσης)θεωρώ ότι πράγματι έχουν γίνει ορθολογικά βήματα για την αντιμετώπιση του τέρατος.
Δεν χρειάζεται νομίζω να το τεκμηριώσω αφού σου το ανέφερα και πιο πάνω. "Ας αναρωτηθούμε ΟΛΟΙ ΜΑΣ τι θα είχε γίνει εάν την χώρα μας την έβρισκε απροετοίμαστη η παγκόσμια οικονομική κρίση".
Σίγουρα εάν δεν υπήρχε η ορθολογική μείωση του χρέους τα τελευταία χρόνια, η κατάσταση θα ήταν δραματική .
Ας μη ξεχνάμε ότι γονάτισαν ισχυρές οικονομίες σε όλο τον κόσμο. Η δικιά μας έστω και με αρκετά "μπαλαντζαρίσματα"...άντεξε.
Μαγικές λύσεις στην οικονομία δεν υπάρχουν. Όλα είναι αριθμητικά δεδομένα.
Αυτό που θέλουμε λοιπόν είναι νοικοκυρεμένους διαχειριστές στα οικονομικά μας .
Οι Μάγοι δεν υπάρχουν πια. Όχι γιατί τους "πάτησε το τραίνο" , αλλά γιατί έζησαν και έδρασαν σε μια άλλη εποχή.
Εποχή που με τα "μαγικά τους" πλάνεψαν τους ιθαγενείς-πολίτες, προσφέροντάς τους γυάλινες χάντρες για ...μαργαριτάρια.
Ένα χρέος της τάξης του 27% το 1981 το παρέδωσαν 100% (αφού πρώτα είχε φθάσει και στο 105%).
Εάν θέλουμε μάγους για πολιτικούς, να γνωρίζουμε ότι αυτοί δεν υπάρχουν και όποιος επιχειρεί να μας πουλήσει "μαγικά", στην ουσία θέλει να μας πουλήσει γυάλινες χάντρες για ...μαργαριτάρια.
Νομίζω ότι έχουμε περάσει πλέον (τουλάχιστον οι περισσότεροι ) από το στάδιο των ιθαγενών, σε αυτό των πολιτών, και γίνεται μια προσπάθεια να προχωρήσουμε ακόμα ένα στάδιο και να πάμε σε αυτό των ενεργών πολιτών.
Με αυτά που γράφω δεν "αγιοποιώ" κανέναν, αφού θεωρώ ότι από την παρούσα κυβέρνηση θα μπορούσαν να είχαν γίνει πολύ περισσότερα.
Καλό απόγευμα!
Τό δημόσιο χρέος είναι τό αποτέλεσμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤό αίτιο είναι τό Δημόσιο ..(σκέτο).
Ο Δημόσιος τομέας. Ο "κρατικός μηχανισμός" πού ασθενεί, όπως δήλωσε ο ίδιος ο Καραμανλής τό βράδυ τών εκλογών.
Δυστυχώς πολλά πού έπρεπε νά γίνουν δέν έγιναν καί έγιναν πολλά πού δέν έπρεπε, στήν 5ετία.
Η υπομονή μέ τόν Καραμανλή αρχίζει νά εξαντλείται.
Τό χειρότερο όμως είναι ότι καί από τούς αλλους δέν περιμένω απολύτως τίποτα.
Φιλικά
ΥΓ. Αναρωτιέμαι καί εγώ, συμφωνώντας μέ τόν "νοών ...νοείτω", γιατί αφέθηκε νά πάει χαμένη η 5ετία?
Πολίτη συμφωνώ.Ενα άλλο μέρος της δημόσιας περιουσίας θα μπορούσε να το εκμεταλλευθεί το ίδιο το κράτος σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα (μέσα από ΣΔΙΤ) και να αποφέρει πόρους,
ΑπάντησηΔιαγραφήΚι ένα μέρος της περιουσίας θα μπορούσε με οποιονδήποτε τρόπο (εκποίηση, μίσθωση, εκμετάλλευση) να «προικοδοτήσει» τα ασφαλιστικά ταμεία και να αυξήσει τα αποθεματικά και τα έσοδά τους.Και όχι να πηγαίνουμε στην λογική των περικοπών.
Ας το δούμε λοιπόν κάπως διαφορετικά. Νομίζω ότι τα οφέλη θα είναι πολλά!
Ερωτήσεις στην απάντηση σου προς τον νοών...νοείτω :
ΑπάντησηΔιαγραφή1) Με ποιο τρόπο έπεσε το δημόσιο χρέος από το 100% σε 94% ? (ήταν αύξηση εσόδων-μείωση εξόδων και αποπληρωμή του 6% ή μήπως ήταν κάτι άλλο που έχει να κάνει με μπορντέλα και μαύρα?)
2) Θεωρείς πως με μια μείωση της τάξεως του 6% επί του ΑΕΠ (το ότι αναθεωρήθηκε το ΑΕΠ το προσπερνάω σε αυτήν την ερώτηση) σώθηκε η χώρα από την ύφεση ή μήπως έχει να κάνει το 4-5% ψευτοανάπτυξη που είχαμε με τις ψευτολογιστικές λαμογιές που σας κληρονόμησε το ψευτοΠασοκ?
3) Το ότι δεν χρειαστήκαμε το ΔΝΤ τελικά μήπως είχε να κάνει με τα υψηλότερα επιτόκια που έδινε ανεπτυγμένη χώρα στα ομόλογά της ή με τη (λογιστική) μείωση του 6% ?
Η πρόταση για αξιοποίηση των ακινήτων του δημοσίου είναι αυτονόητη και απορώ γιατί τόσα χρόνια κανείς δεν την εφαρμόζει αλλά αγαπητέ μου αλήθεια πιστεύεις ότι τόσο καιρό τα δυο κόμματα ψευτοεξουσίας δεν το κάνουν λόγω μη γνώσης ή λόγω μη θέλησης ?
Η ψευτοπολιτική των δυο αυτών ψευτοκομμάτων έχει ημερομηνία λήξεως διότι αν συνεχίσουν (και τα δυο) τις ψευτομεταρυθμίσεις τη χώρα δεν θα την δανείζει κανείς χωρίς τοκογλυφικά επιτόκια . Ελπίζω να το έχει καταλάβει αυτό ο Johnης και γι αυτό να μας επισημαίνει πως "τα ψέματα τελείωσαν" .
Υ.Γ : Γιατί κανείς από τους υποψιασμένους δεν αναφέρει ποτέ την πρόταση για μείωση των κρατικών επιτροπών/Δ.Σ/υπολειτουργόντων κρατικών φορέων/ψευτοΔΕΚΟ κτλ κτλ ? Τα οποία είναι ο καρκίνος της κρατικής Νεοελληνικής σπατάλης??
Ο κ. Καραμανλής ο οποίος δεν φοβάται το πολιτικό κόστος (!!) γιατί δεν κόβει τα κεφάλια όλων αυτών των μιασμάτων που πληρώνονται από τον κρατικό προυπολογισμό για να παρεβρίσκονται μια φορά το μήνα σε ψευτοΔ.Σ/ψευτοεπιτροπές κτλ κτλ???
Όποιος κόψει τα παραπάνω θα γίνει κι ο ιστορικός σωτήρας της χώρας αλλά οι ψήφοι είναι πολλοί πανάθεμά τους...
gpr
Τιποτα δεν θα γινει.Στο τελος κανεις δεν θα δανειζει την Ελλαδα και τοτε θα τεθουν πολιτικοι οροι ήτοι η παραχωρηση εδαφων και πλουτοπαραγωγικων πορων για να πληρωθει το χρεος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ιστορικη πραγματικοτητα ειναι οτι η Ελληνικη Δημοκρατια οδηγει στη διαλυση της Ελλαδος που με κοπο εφτιαξαν προηγουμενα καθεστωτα που σημερα καταγγελλονται ως αυταρχικα.
αν δεν απελευθερωσεις το χασισι οικονομια δεν κανεις
ΑπάντησηΔιαγραφήαν δεν παψεις να αγοραζεις οπλα οικονομια δεν κανεις
αν δεν διωξεις τωρα τους αγροφυλακες οικονομια δεν κανεις
αν δεν παρεις οσα χρωστανε η κρυβουν 10000 πλουσιοι οικονομια δεν κανεις
αν δεν κλεισεις τα σκυλαδικα οικονομια δεν κανεις
αν αν αν...
Μάλλον διάφοροι φίλοι δεν έχουν καταλάβει καλά.Ίσως και εσύ δεν τους εξήγησες αναλυτικά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜιλάμε για χιλιάδες διαμερίσματα και διάφορα άλλα οικήματα ή οικόπεδα που η πλειονότητα τους βρίσκετε στα κέντρα των πόλεων και νοικιάζονται στα χαρτιά με πολύ μικρά ενοίκια και την διαφορά την επικαρπώνονται διάφορα τρωκτικά των Δημοσίων υπηρεσιών που είναι υπεύθυνες γι` αυτά.
Η εμπορική αξία όλων αυτών στο σύνολο καλύπτει πολύ μεγάλο μέρος του δημόσιου χρέους.
Προσοχή δεν αναφέρομαι στην κτηματική περιουσία του Ελληνικού δημοσίου, αλλά στα διάφορα κληροδοτήματα.
Πως να αναφερθείς ανώνυμε 10.38 στην κτηματική περιουσία του κράτους , αφού είμαστε η μοναδική χώρα της Ευρώπης χωρίς κτηματολόγιο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΒλέπεις κάποιοι ( που τελικά δεν πλήρωσε κανείς , αθάνατη Ελληνική δικαιοσύνη με τα ωραία σου) τα λεφτά για το κτηματολόγιο τα έφαγαν.
Το μεγαλύτερο σκάνδαλο (σε απόλυτους αριθμούς) μετά αυτό του Χρηματιστηρίου , περνάει συνεχώς στο ντούκου.
Δεν το ...θυμάται κανείς. Ξέρετε γιατί?
Γιατί βαθμιαία όλοι αυτοί που δεν μιλάνε γι` αυτό (νταβατζήδες, μεγαλοεπιχειρηματίες, πολιτικοί, μεγαλοδικηγόροι) έχουν βάλει το χέρι στο μέλι που λέγεται ...αδήλωτη περιουσία του δημοσίου.
Προσωπικά θεωρώ αστείο να νομίζουν κάποιοι, πόσο μάλλον τον Politi μιας και σέβομαι το επίπεδο γραφής του, ότι την τελευταία 5ετία έγιναν βήματα για να θωρακιστεί η οικονομία, με αποτέλεσμα τις μικρότερες συνέπειες της διεθνούς οικονομικής κρίσης στην Ελληνική οικονομία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο χαμένη πενταετία είναι η σωστή περιγραφή της διακυβέρνησης Καραμανλή.
Αν η ΝΔ πάει για ακόμα μία φορά σε πρόωρες εκλογές (πότε πραγματικά εξάντλησε την τετραετία της?) πιστεύω ότι πολλοί οπαδοί της δεν θα την ακολουθήσουν...
Μάλιστα! Σύμφωνα λοιπόν με μερικούς φίλους ( είναι τυχαίο άραγε ότι παντού στα σχόλιά τους υπάρχει το σλόγκαν του ΠΑΣΟΚ περί... χαμένης 5ετιας), το δημόσιο χρέος από το 100% , μειώθηκε στο 94% ....από μόνο του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘαύμα! Θαύμα!
Δεν μας λένε βέβαια ότι αυτό το 6% που αποπληρώθηκε και έτσι μειώθηκε το συνολικό χρέος είναι περίπου 100.000.000 ευρώ ( ή 3.5 δις παλαιές δραχμούλες).
Πενταροδεκάρες !
Λίγη σοβαρότητα παίδες!
Eπειδή αναφέρθηκα καί εγώ στή χαμένη 5ετία, νά διευκρινίσω ότι μέ τόν όρο χαμένη εννοώ ότι περίμενα πολύ περισσότερα από τόν Καραμανλή, έναντι αυτών πού έγιναν, πού τά χαρακτηρίζω βήματα πρός τή σωστή κατεύθυνση αλλά δειλά καί στά πλαίσια τής "ήπιας προσαρμογής".
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαί γιά νά γίνω σαφής, πίστευα ότι μετά τίς καταστροφικές, γιά τόν τόπο, 3ετίες, 4ετίες τού ΠΑΣΟΚ, οί σωστές κινήσεις, πού έγιναν, έπρεπε νά είναι πιό τολμηρές, άμεσες καί αποφασιστικές.
@ Ανώνυμος 15 Ιουν 2009 8:12μμ
...καί τότε θά τεθούν πολιτικοί όροι, ήτοι η παραχώρηση εδαφών καί πλουτοπαραγωγικών πόρων γιά νά πληρωθεί τό χρέος...
Οπως π.χ. τό 1999-2000, όπου "επιστράφηκε" ένα μέρος τού χρέους (περίπου 40 τρίς δρχ), μέσω τού Χρηματιστηρίου.
Φιλικά
Κύριε 12.26 με την σοβαρότητα που σας διακατέχει πείτε μου παρακαλώ :
ΑπάντησηΔιαγραφήόταν έχεις ένα χρέος 100 και το συγκρίνεις με το ΑΕΠ (ας το πούμε 100) λες ότι το χρέος είναι στο 100% του ΑΕΠ .
αν όμως μετά από μερικά χρόνια ονοματήσεις το ΑΕΠ 200 (λόγω της παραοικονομίας σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. καθηγητή του LSE) τότε το χρέος σου θα είναι στο 50% του ΑΕΠ.
Είναι έτσι ή μήπως κάπου έχω χάσει επεισόδια?
Αλλά ας υποθέσουμε ότι δεν έγινε έτσι η μείωση επί του ΑΕΠ , μου εξηγείς σε παρακαλώ από που περίσεψαν τα 100.000.000 ευρώ (ή 3.5 δις παλιές δραχμές) τα οποία μείωσαν το χρέος κατά 6% την τελευταία πενταετία ?
Επίσης ενημέρωσέ με ποια χρονιά μειώθηκε το εθνικό χρέος κατά 6% σε απόλυτους αριθμούς να το ψάξω να το βρω και να το κορνιζάρω ως μουσειακό έκθεμα.
Για την σοβαρότητα ρε γαμώτο.
gpr
@ 2.31
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπορείς άνετα να πάρεις τους ισολογισμούς των ετών 2004, 2005, 2006,2007 και να τους ..."κορνιζάρεις" στο σπίτι σου.
Μέσα αναφέρονται τα ειδικότερα κονδύλια (κωδικοί) που δόθηκαν για την αποπληρωμή μέρους του δημόσιου χρέους.
Τώρα αυτά περί μπορντέλων , μαύρων, πλασματικού ΑΕΠ κλπ ,νομίζω ότι στέκουν μόνο σε καφενειακού τύπου διαλόγους.
Γενικά σε βλέπω λίγο στρεσαρισμένο και επιθετικό. Πάντα έτσι ήσουν; Χαλάρωσε, γιατί θα το χάσουμε ...το κορμί πατριώτη!
Ο 12.26
@ gpr 2.31
ΑπάντησηΔιαγραφήΦίλε μου δύο τινά μπορεί να συμβαίνουν. Ή είσαι άσχετος περί οικονομικών ή ...ήσουν κακός μαθητής όταν στο σχολείο τα διδασκόσουν.
Ισχυρίζεσαι (εάν κατάλαβα καλά από τα γραφόμενά σου που είναι λίγο μπερδεμένα) ότι η μείωση του χρέους είναι πλασματική και οφείλεται στην αναθεώρηση του ΑΕΠ κατά 9%, δηλαδή στην αύξηση του παρανομαστή.
Όμως αγαπητέ μου, ο υπολογισμός του χρέους ως ποσοστό του ΑΕΠ γίνεται για όλα τα έτη από το 2000 και μετά , με τα αναθεωρημένα μεγέθη του ΑΕΠ.
Για τον υπολογισμό του χρέους , 100% το 2004 και 94% το 2008 λαμβάνεται υπ` όψη και για τα δύο έτη το αναθεωρημένο μέγεθος του ΑΕΠ. Δηλαδή αύξηση του παρανομαστή και στις δύο περιπτώσεις.
Σε διαφορετική περίπτωση , με υπολογισμό του αναθεωρημένου ΑΕΠ μόνο για το 2008, η μείωση του χρέους θα ήταν από 109% σε 94%.
Καλό θα ήταν λοιπόν εάν δεν γνωρίζεις από οικονομικά ή ήσουν ελαφρώς ...αδύνατος σ` αυτα τα μαθήματα , να μην λαμβάνεις τον λόγο γιατί μπερδεύεις και τους υπολοίπους.
Εκτός βέβαια εάν αυτό επιδιώκεις οπότε πάω πάσο!
Μ.Μ
Στοιχεία από το Γενικό Λογιστήριο Κράτους :
ΑπάντησηΔιαγραφή(mof-glk.gr/ekdoseis/dhmosio_xreos.html)
Δημόσιο Χρέος Κεντρικής Κυβέρνησης
01/03/2004 : 184,514.30 εκατ. ευρώ
31/12/2004 : 201,244.05 εκατ. ευρώ
31/12/2005 : 215,415.74 εκατ. ευρώ
31/12/2006 : 226,217.60 εκατ. ευρώ
31/12/2007 : 239,658.32 εκατ. ευρώ
31/12.2008 : 260,070.75 εκατ. ευρώ
(εγώ μείωση δεν βλέπω πάντως)
Και για να ολοκληρωθεί η εικόνα του δικοματισμού σημειώνω πως από το 1993 εώς το 2004 κι ενώ το ΠΑΣΟΚ παρέλαβε δημόσιο χρέος 68.8 δις ευρώ (68,800.00) το παρέδωσε στη ΝΔ 184 δις (184,514.30). Δηλαδή σε μια δεκαετία 116 δις.
Σε 10 χρόνια το ΠΑΣΟΚ 116 δις
Σε 5 χρόνια η ΝΔ 76 δις
Το τι έχουν φάει και οι δυο τους (από τα 192 δις σύνολο) θα πρέπει να γίνει μανιφέστο στους ανά την γη επίδοξους απατεώνες.
Για το έργο τους δε φτάνει μια βόλτα σε επαρχεία της Ελλάδας και σε επαρχεία άλλων ευρωπαικών κρατών παρατηρώντας και συγκρίνοντας την υποδομή τους...
gpr
Συγκλονιστικά τα στοιχεία του gpr!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν πάρουμε την τελευταία πενταετία του ΠΑΣΟΚ (για να έχουμε συγκρίσιμες περιόδους) 31/12/1998-31/12/2003, έχουμε:
31/12/1998: 121,942.77 εκατ. ευρώ
01/03/2004: 184,514.30 εκατ. ευρώ
Δηλ. αύξηση κατά 63 δις ευρώ, εναντι 76 δις την επόμενη πενταετία.
Όμως την προηγουμενη πενταετία έχω την εντύπωση πως χρηματοδοτήσαμε τους Ολυμπιακούς Αγώνες και γενικώς την τετραετία 2000-2003 έγινε κακός χαμός από έργα στη χώρα μας, έστω και αν το το 65%-70% χρηματοδοτήθηκε από την ΕΕ.
Οπότε ευλόγως τίθεται το ερώτημα: για ποιο ακριβώς λόγο αυξήθηκε τόσο πολύ το χρέος την τελευταία πενταετία ??? Ή "που πήγαν τα λεφτά" κατά πως το λέει ο Γιωργάκης και κοροϊδεύει ο Λαζόπουλος καθώς αυτός χ...
Α, ρε Αλογοσκούφη, θα μείνεις στην ιστορία!
5 χρόνια χρειάστηκε ο καταλληλότερος για να καταλάβει το ποιόν σου!
Αν το κατάλαβε κιόλας... και δεν τον έδιωξε απλώς λόγω δημοσκοπήσεων...
@ gpr
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα έγραφα ότι είσαι άσχετος περί των οικονομικών.
Το χρέος υπολογίζεται επί ποσοστού του ΑΕΠ και ΟΧΙ σε απόλυτα νούμερα.
Όμως το αξιοπερίεργο είναι ότι ενώ αυτό το γράφεις σε προηγούμενο σχόλιό σου (άρα το γνωρίζεις), παραθέτεις απόλυτα νούμερα και όχι ποσοστό.
Αυτό σημαίνει ότι προσπαθείς εν γνώσει σου να μας παραπλανήσεις.
Αλλά η παράθεση απόλυτων αριθμών (νούμερα) σε ξεβρακώνουν και σε καθιστούν ΝΟΥΜΕΡΟ.
Γιατί όποιος παίρνει αυθαίρετα μόνο τα νούμερα είναι ΝΟΥΜΕΡΟ και άσχετος.
Είναι λυπηρό και συγχρόνως εξοργιστικό να μας θεωρείς πόπολο και χαχόλους.
Μόνος σου ξεβρακώνεσαι και αποδεικνύεις ότι είσαι όχι άσχετος αλλά εγκάθετος παραπληροφορητής.
Άντε γεια ...gpr, george, ανώνυμε κλπ
το ίδιο κάλπικο κολπάκι ( με τον σχολιαστή gpr 1.43) με απόλυτα νούμερα πήγε να κάνει και στην Βουλή ο Γιωργάκης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠήρε από τον Παπαθανασίου την απάντηση του περί αυθαίρετων αριθμών που κατέθεσε για το δημόσιο χρέος και όχι βάση του διεθνούς προσδιορισμού αυτού ( δηλ. συνάρτηση του ΑΕΠ), και δεν ξαναμίλησε!
Ξέχνα τον σπεκουλαδόρο πασόκο στο 4.41 και πες μου την ερώτηση στο 2.31 την είδες ? Ρωτάω να μου πείτε ποια χρονιά μειώθηκε το δημόσιο χρέος ΣΕ ΑΠΟΛΥΤΟΥΣ αριθμούς και μου απαντάει δες τους ισολογισμούς του 04,05,06,07.Εξ΄ού και τα στοιχεία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ότι το Δ.Χ υπολογίζεται με βάση το ΑΕΠ το απορρίπτω διότι δεν εμπιστεύομαι τους υπολογισμούς του ΑΕΠ από το ΥΠ.ΟΙ.Ο (όπως τα ίδια έλεγα και επί ΠΑΣΟΚ) και το έκανα απολύτως σαφές από την αρχή.
Ξεπερνάω τους εμμονικούς χαρακτηρισμούς σου και σε ρωτώ τα επιτόκια των κρατικών ομολόγων πως διαμορφώνονται?Βάση του ποσοστού επί του ΑΕΠ μόνο ή βάση περισσοτέρων παραμέτρων εκ των οποίων ΚΑΙ ο απόλυτος αριθμός του Δ.Χ σε συνάρτηση με τα έσοδα-έξοδα (δηλαδή την δυνατότητα αποπληρωμής),επισημαίνω πως το Δ.Χ έχει πλέον ορίζοντα αποπληρωμής το 2040.Τα cds τα οποία είναι βασικοί δείκτες διαμόρφωσης των επιτοκίων πως διαμορφώνονται?Βάση του ποσοστού επί του ΑΕΠ ή βάση των δυνατοτήτων της οικονομίας για την αποπληρωμή του χρέους.
Και όταν λέμε αποπληρωμή του Δ.Χ τι εννοούμε?Πόσο θα μειωθεί το ποσοστό επί του ΑΕΠ ή πόσα λεφτά θα δώσουμε για να αποπληρωθεί?
(στο φινάλε εξήγησέ μου κάτι, εγώ ως πολίτης που θέλει να κάνει οικογένεια στο μέλλον τι πρέπει να προσέξω όσων αφορά τα δημοσιοοικονομικά για το μέλλον το ποσοστό του ΑΕΠ ή την δυνατότητα αποπληρωμής του κράτους μου όσων αφορά το Δ.Χ)
(Τώρα για το θέμα της συμφεροντολογικής εμμονής σου δεν έχεις παρά να απευθυνθείς στον διαχειριστή αυτού του ιστολογίου και να τον ρωτήσεις αν τα IP των σχολίων μου συνδέονται με κάποιο άλλο nickname ή άλλα ανώνυμα σχόλια (συγκεκριμένα και για να βοηθήσω των διαχειριστή δεν έχω σχολιάσει ποτέ από άλλα pc εκτός από δυο ένα της δουλειάς μου κι ένα του σπιτιού μου).Εύκολο είναι , όπως και το να μηδενίζεις απόψεις συνομιλιτού με προβοκατόρικες κατηγορίες για πρακτοριλίκια κτλ. πασοκική τακτική δεν είναι αυτή αγαπητέ?)
gpr
@ gpr
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαταρχάς να ξεκαθαρίσουμε ότι το Δημόσιο Χρέος είναι κλάσμα των δανειακών υποχρεώσεων και του ΑΕΠ.
Άρα οι απόλυτοι αριθμοί που παρέθεσες δεν μπορούν να σηματοδοτούν τον όρο Δημόσιο χρέος, χωρίς τον παρανομαστή.
Είναι εκτός οικονομικής επιστήμης. Μου θυμίζει το "ολίγον από γιουβέτσι", που χρησιμοποιούν οι αδαείς ή τα ..παπαγαλάκια!
Γράφεις ότι δεν πιστεύεις τα νούμερα του ΑΕΠ. Δεν στέκομαι ότι αυτά ελέγχονται από τους οικονομολόγους της Eurostat, την οποία και αυτή πιθανώς να μην πιστεύεις.
Στέκομαι στην ΑΝΤΙΦΑΣΗ. Δηλαδή πιστεύεις τα νούμερα των δανειακών υποχρεώσεων (τα παραθέτεις κιόλας), αλλά δεν πιστεύεις τα νούμερα του ΑΕΠ.
Και τα δύο όμως εκδίδονται από τους ίδιους ανθρώπους και τις ίδιες υπηρεσίες.
Είναι τρελό! Ή δηλώνεις ότι δεν έχεις εμπιστοσύνη στους αριθμούς και τους ισολογισμούς του υπουργείου Οικονομικών και της Eurostat, Ecofin κλπ (δηλαδή σε όλο το σύστημα) και αναλόγως κρίνεσαι, ή δηλώνεις ότι έχεις εμπιστοσύνη στο Ευρωπαϊκό οικονομικό σύστημα( όχι ως προς την πολιτική , αλλά ως προς τους αριθμούς που δημοσιεύει).
Επαναλαμβάνω είναι τρελό να δέχεσαι ότι "συμφέρει" την αντιληψή σου ως προς τους αριθμούς και να μην δέχεσαι ότι δεν την "συμφέρει".
Στην ερώτησή σου "Και όταν λέμε αποπληρωμή του Δ.Χ τι εννοούμε?Πόσο θα μειωθεί το ποσοστό επί του ΑΕΠ ή πόσα λεφτά θα δώσουμε για να αποπληρωθεί?", απαντώ ευθέως "πόσο θα Μειωθεί το ποσοστο επί του ΑΕΠ" . Αυτό ορίζει η οικονομική επιστήμη και μπορείς να ανοίξεις το οποιοδήποτε πανεπιστημιακό σύγγραμα για να το διαπιστώσεις.
Άλλωστε ένας τρόπος για να μειωθεί το κλάσμα που προσδιορίζει το Δημόσιο Χρέος, αναφέρουν ότι είναι και η αύξηση του ΑΕΠ. Νομίζω ότι είναι απόλυτα λογικό και δεν χρειάζεται περαιτέρω διευκρίνηση.
(Συνέχεια στο επόμενο ακριβώς σχόλιο γιατί φοβάμαι ότι λόγω του όγκου δεν θα το δεχτεί η μηχανή των σχολίων)
@ gpr
ΑπάντησηΔιαγραφή(Συνέχεια του ως άνω σχολίου μου)
Τώρα όσον αφορά τα επιτόκια που αναφέρεις.
Στη χώρα μας με την υιοθέτηση μιας ευέλικτης εκδοτικής στρατηγικής, το ετήσιο δανειακό πρόγραμμα υλοποιείται απρόσκοπτα, με την πραγματοποίηση στο ακέραιο των προγραμματισμένων σειρών ομολόγων αναφοράς, μολονότι όπως είναι φυσικό η άνοδος των επιτοκίων επηρεάζει στο τρέχον έτος το μεσοσταθμικό κόστος αναχρηματοδότησης του δημοσίου χρέους.
Η επιτυχής έκβαση του προγράμματος δημοπρασιών τίτλων του Ελληνικού Δημοσίου,( σε πείσμα των παπαγάλων) με υπερκάλυψη αφενός των διαδοχικών εκδόσεων και αφετέρου, με σταθεροποίηση και βελτίωση της διαφοράς απόδοσης με τα αντίστοιχα γερμανικά, αποδεικνύει ότι η Ελλάδα δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα στην εξυπηρέτηση του δημόσιου χρέους της.
Οι δυσμενείς εξελίξεις στις χρηματαγορές και η κλιμάκωση της χρηματοπιστωτικής κρίσης, είχαν ως αποτέλεσμα, μεταξύ άλλων, τη διεύρυνση των διαφορών αποδόσεων των ομολόγων αναφοράς όλων σχεδόν των κρατών – μελών της ευρωζώνης σε σχέση με τα αντίστοιχα γερμανικά, που στις περισσότερες περιπτώσεις έφθασαν σε ιστορικά υψηλά επίπεδα από την εισαγωγή του ευρώ.
Η άνοδος των επιτοκίων, όπως αντανακλάται και στη διεύρυνση της διαφοράς αποδόσεων (spread) μεταξύ του10ετούς ελληνικού ομολόγου αναφοράς και του αντίστοιχου γερμανικού (bund) δεν αποτελεί μόνο «ελληνικό πρόβλημα», αφού σημαντική αύξηση των spreads παρατηρήθηκε στις περισσότερες χώρες της ευρωζώνης.
Η επιδείνωση των συνθηκών δανεισμού του Ελληνικού Δημοσίου έλαβε χώρα προϊούσης της πρωτοφανούς χρηματοπιστωτικής κρίσης της παγκόσμιας οικονομίας.
Σε αυτό το πλαίσιο, είναι φυσιολογικό οι αρνητικές συνέπειες της κρίσης να μεγεθύνονται βραχυπρόθεσμα, πλήττοντας μοιραία τα μικρότερα κράτη, τις μικρότερες σε μέγεθος οικονομίες, σε σχέση με τα μεγαλύτερα κράτη της Ευρωζώνης.
Είναι άγραφος νόμος των διεθνών κεφαλαιαγορών, ότι η μειωμένη ρευστότητα και η μαζική αποεπένδυση κεφαλαίων για κλείσιμο θέσεων στρέφουν τα κεφάλαια σε τίτλους χωρών όσο το δυνατόν μεγαλύτερου μεγέθους.
Την περίοδο της διακυβέρνησης της Ν.Δ, η χώρα δανείζεται κατά μέσο όρο χαμηλότερα από τα επιτόκια δανεισμού της τελευταίας τετραετίας ΠΑΣΟΚ.
1. Στα δεκαετή ομόλογα το μέσο επιτόκιο δανεισμού το διάστημα 2004-2009 περιορίστηκε στο 4,4%, όταν το ανεξόφλητο υπόλοιπο των εκδόσεων 2000-2004, επί ΠΑΣΟΚ, αντιστοιχεί σε κόστος δανεισμού 5,1%.
2. Το μέσο επιτόκιο δανεισμού που αντιστοιχεί στο ανεξόφλητο υπόλοιπο των μακροχρόνιων εκδόσεων (20-ετίας) που έγιναν επί ΠΑΣΟΚ είναι 6,2%, πολύ υψηλότερο από το μέσο επιτόκιο δανεισμού των μακροχρόνιων εκδόσεων (30-ετίας) επί ΝΔ που είναι 4,5%. Η κυβέρνηση της ΝΔ επέτυχε να εξασφαλίσει μακροπρόθεσμο δανεισμό με χαμηλά επιτόκια.
3. Το 2001 εκδόθηκαν επταετή ομόλογα με μέσο επιτόκιο 4,9%. Η ΝΔ δανείστηκε με μέσο όρο 3,6% για τις τριετείς εκδόσεις, 4% για τις πενταετείς εκδόσεις και 4,4% για τις δεκαετείς.
4. Στα έντοκα γραμμάτια διάρκειας 13 εβδομάδων, η χώρα επί ΝΔ δανείζεται με μέσο όρο 2,9%, έναντι 3,5% επί ΠΑΣΟΚ.
5. Στα έντοκα γραμμάτια διάρκειας 52 εβδομάδων, η χώρα επί ΝΔ δανείζεται με μέσο όρο 3%, έναντι 4,4% επί ΠΑΣΟΚ.
Όλα αυτά αγαπητέ μου φίλε (αριθμοί που δεν επιδέχονται καμία αμφισβήτηση, μπορείς άλλωστε εύκολα να το διαπιστώσεις), σημαίνει ότι η οικονομική πολιτική από το 2004 και μετά είναι σαφώς καλύτερη από την προηγούμενη επί ΠΑΣΟΚ.
Και είναι ΤΟ ευτύχημα ότι με μια τέτοια συνετή οικονομική πολιτική , μας βρήκε η παγκόσμια οικονομική κρίση. Στην αντίθετη περίπτωση αυτή την στιγμή θα ήμασταν στις αγκαλιές του ΔΝΤ.
Καλή σου ημέρα !
AlogoΤragiaskas
(Πολίτη συγνώμη για το σεντόνι, αλλά θέλησα να απαντήσω στα σχόλια του φίλου γενικά και στο σύνολο, γιατί.... έχουμε και δουλειές)
Εδώ "σπεκουλαδόρος πασόκος 4:41".
ΑπάντησηΔιαγραφήΌπως είπε κάποιος παραπάνω: "Εύκολο είναι (...)να μηδενίζεις απόψεις συνομιλιτού με προβοκατόρικες κατηγορίες"!! χαχα...
Θέλετε να μιλήσουμε για χρέος ως % του ΑΕΠ? ΟΚ!
Πάτε εδώ:
http://ec.europa.eu/economy_finance/publications/publication_summary15058_en.htm
Κατεβάζετε το pdf "Statistical Annex to European Economy - Spring 2009" που είναι κατά τη γνώμη μου η πιο πλήρης από πλευράς ιστορικών στοιχείων στατιστική έκδοση.
Ανοίγετε το pdf και πάτε στην σελ. 180, πιν. 76 "General government consolidated gross debt" και χαζέψτε την εξέλιξη της 4ης στήλης (Ελλάδα).
Συγκρατείστε τα εξής όσον το αφορά το χρέος μας ως % του ΑΕΠ:
1975: 18,5% του ΑΕΠ
1981: 27,1%
1989: 65,7%
1993: 100,5% (σε 4 χρόνια 35 μονάδες!!!!!!!)
2003: 97,8% (ΔΗΛΑΔΗ ΜΕΙΩΣΗ!!!)
2008: 97,6% (ΔΗΛΑΔΗ ΚΑΜΙΑ ΜΕΙΩΣΗ!!)
Τα συμπεράσματα δικά σας!
Αλλά τόσο γελοίο είναι το ΠΑΣΟΚ που δεν μπορεί καν να υπερασπιστεί τον εαυτό του και να πει πως το μεγάλο χρέος της χώρας (>100% του ΑΕΠ) είναι παιδί του Μητσοτάκη και ότι το ίδιο το μείωσε (έστω λίγο) στο διάστημα 1993-2003.
Αντ' αυτού κάθησε και το ενοχοποίσαν τα παπαγαλάκια του Θοδωρή ("λουκέτο-λουκέτο").
Φιλιά
@ Πράσινο Παπαγαλάκι 2.09
ΑπάντησηΔιαγραφήΌπως πάντα γνήσιος ΠΑΣΟΚΟΣ. Λαμόγιο και λωποδύτης.
Για να δούμε τι μας λέει λοιπόν η παραπομπή σου.
1981: 27,1 % του ΑΕΠ
1990: 72,6 % του ΑΕΠ
( δηλαδή μέσα σε 9 χρόνια τριπλασιασμός του Δημοσίου χρέους)
Υπενθυμίζω ότι όταν το 1990 ανέλαβε ο Ζολώτας ως μεταβατικός πρωθυπουργός της οικουμενικής κυβέρνησης δεν είχαν να πληρώσουν ούτε τους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων , ούτε και τις συντάξεις. Τότε προέβη σε δανεισμό για την αποπληρωμή του μήνα.
Και ερχόμαστε στα νεότερα χρόνια.
1995 : 99,2 % του ΑΕΠ
1996 : 101,6 % του ΑΕΠ
1997 : 104,1 % του ΑΕΠ
1998 : 102,8 % του ΑΕΠ
1999 : 102,5 % του ΑΕΠ
2000 : 101,8 % του ΑΕΠ
2001 : 102,9 % του ΑΕΠ
2002 : 101,5 % του ΑΕΠ
2003 : 97,8 % του ΑΕΠ
2004 : 98,6 % του ΑΕΠ
2005 : 98,8 % του ΑΕΠ
2006 : 95,9 % του ΑΕΠ
2007 : 94,8 % του ΑΕΠ
(δηλαδή τα δύο τελευταία χρόνια προ της οικονομικής κρίσης του 2008, το Δημόσιο χρέος έπεφτε συνεχώς με ρυθμούς και ποσοστά που μόνο το 2002-2003 είχε παρουσιάσει το ΠΑΣΟΚ στην 25ετια του. Τέσσερις μονάδες σε δύο χρόνια).
Από εκεί και πέρα λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης είναι παράλογη η οποιαδήποτε σύγκριση.
Αυτά για τον πράσινο παπαγάλο που όπου θέλει παρουσιάζει τα νούμερα επιλεκτικά και όπου δεν τον βολεύει κάνει την πάπια.
Το έχετε σύστημα στο ΠΑΣΟΚ τον γκεμπελισμό και την παραπληροφόρηση. Το νοιώσαμε στο πετσί μας 25χρόνια.
Όχι άλλο ...κάρβουνο!
@ 2.47
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν έγραψες το καλύτερο.
Τα τελευταία χρόνια το ποσοστό (95.9 & 94.8) είναι το χαμηλότερο ποσοστό του Δημόσιου χρέους της ...15ετίας!!!!!!!!
Αυτό δεν το έγραψε ο πράσινος παπαγάλος!!!!!!!!
Ποιος πράσινος παπαγάλος και τρίχες κατσαρές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτός ο πολυμούτσουνος τύπος είναι που εμφανίζεται ως gpr, ως george, ως ανώνυμος κλπ.
Γνωστός εδώ και πάρα πολύ καιρό.
Το παίζει αναρχοαυτόνομος ενώ είναι από τα πληρωμένα παπαγαλάκια του ΠΑΣΟΚ.
Δεν είναι τυχαίο ότι τις πιο πολλές φορές εμφανίζεται τις ίδιες ημέρες και παρεμφερείς ώρες με τις διάφορες μουτσούνες.
Το γνωστό διαδικτυακό σύστημα ΠΑΣΟΚ.
Όταν παλαιότερα τον είχαν κράξει εδώ σ` αυτό το blog (σχετικά πάλι με τον george και τις διάφορες μουτσούνες) , άρχισε να γράφει σχόλια ως ...george στο blog του και να απαντά ως ο διαχειριστής ..gpr(τα ντοκουμέντα υπάρχουν). Το γέλιο της αρκούδας!
Φιλιά Ανώνυμε gpr, george ολλανδέ κλπ.
Σου στέλνω φιλιά λόγω παιδείας. Το .."Ούστ" που είχες χρησιμοποιήσει και παλαιότερα δεν μου αρμόζει.
Φιλιά λοιπόν!
Αγαπητέ αυτό που δεν καταλαβαίνεις είναι πολύ απλό , δεν εμπιστεύομαι τις μετρήσεις του ΑΕΠ διαχρονικά διότι η Eurostat έχει πάμπολες φορές αμφισβητήσει τα στοιχεία που τις έδινε το εκάστοτε ΥΠ.ΟΙ.Ο.Αντιθέτως εμπιστεύομαι τα στοιχεία του Δ.Χ σε απόλυτους αριθμούς διότι αυτά τα στοιχεία δεν μπορούν να χαλκευθούν από κανέναν από τη στιγμή που εκπορεύονται από διεθνείς συμβάσεις, πρώτον αυτό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτη συνέχεια θα ήθελα να σου κάνω μερικές ερωτήσεις :
Όταν λες ευέλικτη εκδοτική στρατηγική εννοείς μήπως δανεισμό χωρίς πρόγραμμα όπως προσφάτως επέλεξε ο υπ.Οικ. να δανειστεί μερικά δις παραπάνω για να έχει να αντιμετωπίσει τις "δυσκολίες της οικ.κρίσης" που ουσιαστικά σημαίνει να έχει να πληρώνει Δ.Υ και βραχυπρόθεσμα χρέη προς ιδιώτες μη πάει και πέσει έξω στα διαθέσιμα υπόλοιπα και αναγκαστεί να κάνει παύση πληρωμών όπως έκανε ουσιαστικά ο προηγούμενος υπουργός στα βραχυπρόθεσμα χρέη προς ιδιώτες εξαναγκάζοντάς τους ουσιαστικά να απευθυνθούν σε τράπεζες για ανοικτή χρηματοδότηση για τα λειτουργικά τους ?
Τα επιτόκια δανεισμού είναι , όπως σωστά λες , χαμηλότερα από αυτά που έπαιρνε η κεντρική κυβέρνηση επί Πασόκ αλλά μήπως αυτό έχει να κάνει , εκτός της διαπραγματευτικής δεινότητας των υπουργών της ΝΔ , και με την παγκόσμια πτώση των επιτοκίων γενικώς ?
Από την άλλη , για ακόμα μια φορά(!!) , ποτέ δεν υποστήριξα πως η διαχειριστική τακτική της ΝΔ είναι χειρότερη του Πασοκ. Ίσα ίσα που από εποχής Μητσοτάκη (απ'όσο έχω διαβάσει δηλαδή) οι Νδημοκράτες ήταν περισσότερο νοικοκύρηδες όσων αφορά το θέμα Δ.Χ αφού στην οικονομία είναι καλύτεροι γνώστες αλλά και πάλι η διαχείριση των δανειζόμενων χρημάτων και από τα δυο κόμματα εξουσίας πήγε χαμένη κατά μεγάλο ποσοστό σε βολέματα και μίζες (αν βάλουμε δε και τα επιχορηγούμενα λεφτά από διάφορα πακέτα βράσε ρύζι...)
anyway δε νομίζω να σας πείσω για την αντιπάθειά μου προς τους γιαλατζί έλληνες σοσιαλιστές που με κατακλέβουν είκοσι χρόνια αν και επίτηδες επειδή ξέρω την προδιάθεση πολλών προσπαθώ να το κάνω όσο πιο σαφές μπορώ...
gpr
αναρχοαυτόνομος λόγω της φωτογραφίας (logo) με το μπουκέτο λουλούδια του Banksy !!
ΑπάντησηΔιαγραφή(μερικοί έχουν ξεπεράσει από το εμμονικό στάδιο στο σχιζοφρενικό δε πειράζει..ξύδι)
όσο για τις μουτσούνες έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί δεν βγαίνει ο διαχειριστής (όπως στο antinews π.χ) να πει ότι αυτός ο τύπος με αυτά τα ψευδώνυμα είναι ο ίδιος και σας κοροιδεύει????
gpr
Απίστευτο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕμένα με χλέυασε ο gpr, αλλά εσείς τον ταυτίσατε μαζί μου γιατί διαφώνησε με σας!
Όσοι δεν συμφωνούν μαζί μας είναι δυνάμεις του Κακού!
@ 2:47
Σε ευχαριστώ για το χαρακτηρισμό "Λαμόγιο και λωποδύτης".
Πάντα μου προκαλεί αφόρητο γέλιο ο εκνευρισμός όσων δεν αντέχουν τον αντίλογο και βρίζουν μέσω της ανωνυμίας του διαδικτύου.
Είναι δείγμα προηγμένου πολιτικού πολιτισμού.
Είμαι σίγουρος πως ο διαχειριστής της ιστοσελίδας θα διαγράψει το ποστ σεβόμενος τον κανόνα που ο ίδιος έθεσε:
"Σχόλια εκτός θέματος της ανάρτησης , υβριστικά - προσβλητικά ή συκοφαντικά προς τον οποιοδήποτε ,ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ !"
Λαμόγιο και λωποδύτης γιατί "παρουσιάζει τα νούμερα επιλεκτικά και όπου δεν τον βολεύει κάνει την πάπια."
Εδώ πέφτει πολύ γέλιο! Ποιο "επιλεκτικά"? Εβαλα μόνο όλα τα εκλογικά έτη χωρίς εξαιρέσεις για να μην κάνω ποστ σιδηρόδρομο! Προφανώς δεν το κατάλαβες.
ΟΚ, το 89 δεν είναι της ΝΔ, άρα ξεκινάμε από το 1990.
1990: 72,6 % του ΑΕΠ
1993: 100,5%
Το σε 3 χρόνια 30 μονάδες αύξηση του χρέους σου αρέσει καλύτερα από το σε 4 χρόνια αύξηση κατά 35 μονάδες? No problem...
Ακόμη χειρότερα: 10 μονάδες αυξηση του χρέους το χρόνο που πέτυχε ο Μητοστάκης δεν έχει ξαναγίνει!
@ 4.42
ΑπάντησηΔιαγραφήΉ είσαι μικρός και δεν ξέρεις ή είσαι παπαγάλος.
Ένα από τα δύο.
Σου το έγραψαν και πιο πάνω αλλά δεν το καταλαβαίνεις(ή κάνεις ότι δεν το καταλαβαίνεις).
Την εποχή που ανέλαβε ο Ζολώτας ως μεταβατική οικουμενική κυβέρνηση δεν είχαν ούτε τον μήνα που ερχόταν να πληρώσουν τους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων και των συνταξιούχων.
Τόσο τραγική ήταν η κατάσταση της οικονομίας μας μετά τα κουβαρνταλίκια του συχωρεμένου Ανδρέα Παπανδρέου και τα "Τσοβόλα δώστα όλα".
Ο τριπλασιασμός του χρέους μέσα σε 9 χρόνια κάτι θα πρέπει να σου λέει.
Η οικουμενική κυβέρνηση λοιπόν και μετά ο Μητσοτάκης την μόνη λύση που είχαν (για να μη κηρύξουν επίσημα πτώχευση του ελληνικού κράτους)ήταν ο δανεισμός προκειμένου μακροχρόνια να συνέλθει η Ελληνική οικονομία.
Και όπως δείχνει η πορεία όλων αυτών των χρόνων σωστά έπραξαν.
Τα ρέστα λοιπόν ζήτα τα από το κόμμα σου. Αυτοί (τουλάχιστον οι παλιοί) ξέρουν.
Είναι ντροπή να βγαίνετε και να μιλάτε γι` αυτό το θέμα.
Βλέπεις αυτοί που το ξέρουν (το επίσημο ΠΑΣΟΚ) δεν έχει τολμήσει ποτέ να κατηγορήσει την οικουμενική κυβέρνηση ή τον Μητσοτάκη γι` αυτό.
Τελευταίο μου ποστ γιατί βαρέθηκα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ φίλε μου τα επίσημα νούμερα, παρέθεσα, τίποτε άλλο. Δεν είμαι μικρός, αλλά τότε σπούδαζα στο εξωτερικό (όπως ο Μακαριστός Χριστόδουλος επί χούντας!) και έτσι δεν έζησα από κοντά αυτή την φοβερή περίοδο της χώρας που ακόμη και η ΝΔ δεν θέλει να θυμάται καθόσον τη "δωρίζει" στο ΠΑΣΟΚ με το επιχείρημα "20 συνεχόμενα χρόνια κυβερνούσατε τη χώρα".
Όσο για "το επίσημο ΠΑΣΟΚ που δεν έχει τολμήσει ποτέ να κατηγορήσει την οικουμενική κυβέρνηση ή τον Μητσοτάκη γι` αυτό", απλώς ούτε το ΠΑΣΟΚ ξέρει τι του γίνεται γιατί είναι κόμμα για τα μπάζα!
Απλώς είναι λιγότερο για τα μπάζα από τα άλλα!
Μελετάει και διαβάζει κανείς σε αυτή τη χώρα?
Υπάρχει πουθενά ορθολογισμός?
Όλοι με εντυπώσεις ζούνε και μιλάνε...
Οπότε δεν με εκπλήσσει τίποτα...