Κατά τα φαινόμενα δεν ήταν από τους λοκατζήδες στην περσινή παρέλαση, τους οποίους ανάγκασαν να αφαιρέσουν τις γεμιστήρες των όπλων πριν παρελάσουν, που απειλείται η σωματική ακεραιότητα του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας αλλά από τους… bloggers, πληροφορούμαι από την «Σημερινή». Μέσω διαδικτύου, σύμφωνα με τα όσα είπε ο Γ.Γ. του ΑΚΕΛ Άντρος Κυπριανού από το βήμα της Βουλής, «ενθαρρύνεται η φυσική εξόντωση του Προέδρου».
Ρόλο στα σχέδια «εξόντωσης», σύμφωνα πάντα με τον κ. Κυπριανού, έχουν (εκτός των blogs) και οι χιουμοριστικές εφημερίδες!
Αυτά τα παράξενα συμβαίνουν στην Κύπρο. Γιατί η ανάγκη τόσης μυθοπλασίας; Γιατί αυτές οι υπερβολές που δημιουργούν αχρείαστους φανατισμούς;
Δεν μπορώ να καταλάβω το ....ξέσπασμα του κ.Άντρου Κυπριανού. Μοναχά να κάνω υποθέσεις. Όπως ότι μπορεί ,όπως αναφέρει και η εφημερίδα, να εντασσόταν στο γενικότερο κλίμα κατηγοριοποίησης των διαφωνούντων πολιτών από το ΑΚΕΛ σε «απορριπτικούς», «εχθρούς της λύσης» και «εθνικιστές».
Ή το πιο λογικό ότι γνωρίζοντας τις δυνατότητες των διαδικτυακών παρεμβάσεων στις εκλογικές διαδικασίες (πρόσφατο παράδειγμα ήταν ο ρόλος που έπαιξε το διαδίκτυο στην εκλογή Ομπάμα στις ΗΠΑ), φοβούνται στο ΑΚΕΛ ότι οι bloggers μπορεί να μετατραπούν σε «διαμορφωτές απόψεων» (opinion leaders) όπως στο εξωτερικό και αποκτήσουν φανατικούς αναγνώστες, τους οποίους ενδεχομένως να είναι σε θέση να επηρεάσουν στο δημοψήφισμα που έρχεται.
Σ` αυτό το σημείο καλό θα ήταν να ξεκαθαρίσουμε (αποσαφηνίσουμε) ορισμένα δεδομένα αλλά και μύθους σχετικά με τα blogs.
Στην πραγματικότητα , τα blogs παγκοσμίως έχουν από μικρό μέχρι αμελητέο αναγνωστικό κοινό και συμφωνώ απόλυτα με την «Σημερινή». Υπάρχουν όμως δύο είδη blogs που φαίνεται ότι κάνουν τη διαφορά: τα πολιτικά και τα lifestyle.
Αυτά, δηλαδή, που με τον τρόπο τους «βγάζουν ειδήσεις» προς τα έξω ή αναλύουν δεδομένα μέσα από ένα αντικομφορμιστικό πρίσμα που έρχεται σε αντίθεση πολλές φορές με την παραδοσιακή ενοχική και εξαρτώμενη από πολλούς παράγοντες δημοσιογραφία.
Στο εξωτερικό αυτού του είδους τα blogs τα συναντούμε αρκετά συχνά πλέον σήμερα , να φιλοξενούνται στις εφημερίδες, τα περιοδικά και τα κανάλια, τα λεγόμενα δηλαδή «παραδοσιακά ΜΜΕ», τα οποία με διορατικότητα έχουν προβλέψει το τέλος της παραδοσιακής δημοσιογραφίας, με την μορφή που την γνωρίσαμε κυρίως στα χρόνια μετά τον Β` Παγκόσμιο πόλεμο.
Στην Κύπρο , όπως και στην Ελλάδα, η παραδοσιακή όμως δημοσιογραφία δίνει τον αγώνα της «ύπαρξης της» μετατρεπόμενη ψευδεπίγραφα σε ...bloggers. Αλλά δεν μπορούν να γίνουν bloggers, όπως άλλωστε και οι bloggers δεν μπορούν να γίνουν δημοσιογράφοι. Είναι δύο ευκρινώς διακριτές ιδιότητες από το σύνολο των αναγνωστών , άσχετα εάν οι εμπλεκόμενοι αδυνατούν να το ...κατανοήσουν.
Στη θεωρία των ΜΜΕ τα blogs ανήκουν, όπως πολύ σωστά αναφέρει το δημοσίευμα, στην κατηγορία των «new media» και εμπίπτουν στο ντιμπέιντ της «δημοκρατικοποίησης» (democratization) της επικοινωνίας.
Και αυτό γιατί επιτρέπουν την απρόσκοπτη έκφραση της άποψης των συγγραφέων τους, οι οποίοι μπορεί να αποκλείονται, ως μη δημοσιογράφοι και ως μη σημαίνουσες προσωπικότητες, από τα παραδοσιακά ΜΜΕ.
Από την άλλη, βέβαια, αρκετοί είναι εκείνοι που θεωρούν ότι τα blogs πλήττουν τη δημοκρατικοποίηση, γιατί δρουν αυθαίρετα, παραπληροφορούν με όποιες συνέπειες και αν αυτό έχει και γράφονται από άτομα μη καταρτισμένα, που δεν είναι υποχρεωμένα να ακολουθούν νόμους και κανόνες δεοντολογίας, όπως τα παραδοσιακά ΜΜΕ.
Η απάντηση ακούει στον όρο "Αξιοπιστία", καθώς σε βάθος χρόνου υπόκεινται και αυτά στη βάσανο της σκληρής και αλάθητης αξιολόγησης των πολιτών.
Ο καθηγητής Πολιτικών Επιστημών του Πανεπιστημίου του Σικάγο Ντάνιελ Ντρέζνερ, μετά από έρευνα που διεξήγαγε υπό τον τίτλο «Η δύναμη και η πολιτική των blogs», αναφέρει, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα, για το πώς τα blogs μετατρέπονται σε διαμορφωτές απόψεων: «Η ταχύτητα με την οποία η επίδραση των bloggers επηρεάζει την πολιτική επικοινωνία στα παραδοσιακά ΜΜΕ, γίνεται μέσω του καθορισμού ατζέντας και της δημιουργίας πλαισίου. Ο ρόλος τους ως καθοδηγητές της ατζέντας γίνεται ξεκάθαρος, όταν ένας σημαντικός αριθμός της «ελίτ» των blogs, αναφέρεται ταυτόχρονα σε ένα συγκεκριμένο θέμα, γεγονός που εξάπτει το ενδιαφέρον των παραδοσιακών πλατφορμών».
Προσαρμόζοντας αυτή τη θεωρία στα κυπριακά δεδομένα, αυτό που ίσως να προκάλεσε την «υπερβολική» αντίδραση του του κ. Άντρου Κυπριανού, είναι ενδεχομένως η φοβία ότι ο έντονος αντιπολιτευτικός χαρακτήρας αυτών των blogs, ιδιαίτερα σε σχέση με τις επιλογές του Προέδρου Χριστόφια, όπως η εκ περιτροπής προεδρία, θα μπορούσε να «μετακομίσει» στα παραδοσιακά ΜΜΕ, υπό μορφή κοινωνικής αντίδρασης, σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό απ' ότι συνήθως.
Ρόλο στα σχέδια «εξόντωσης», σύμφωνα πάντα με τον κ. Κυπριανού, έχουν (εκτός των blogs) και οι χιουμοριστικές εφημερίδες!
Αυτά τα παράξενα συμβαίνουν στην Κύπρο. Γιατί η ανάγκη τόσης μυθοπλασίας; Γιατί αυτές οι υπερβολές που δημιουργούν αχρείαστους φανατισμούς;
Δεν μπορώ να καταλάβω το ....ξέσπασμα του κ.Άντρου Κυπριανού. Μοναχά να κάνω υποθέσεις. Όπως ότι μπορεί ,όπως αναφέρει και η εφημερίδα, να εντασσόταν στο γενικότερο κλίμα κατηγοριοποίησης των διαφωνούντων πολιτών από το ΑΚΕΛ σε «απορριπτικούς», «εχθρούς της λύσης» και «εθνικιστές».
Ή το πιο λογικό ότι γνωρίζοντας τις δυνατότητες των διαδικτυακών παρεμβάσεων στις εκλογικές διαδικασίες (πρόσφατο παράδειγμα ήταν ο ρόλος που έπαιξε το διαδίκτυο στην εκλογή Ομπάμα στις ΗΠΑ), φοβούνται στο ΑΚΕΛ ότι οι bloggers μπορεί να μετατραπούν σε «διαμορφωτές απόψεων» (opinion leaders) όπως στο εξωτερικό και αποκτήσουν φανατικούς αναγνώστες, τους οποίους ενδεχομένως να είναι σε θέση να επηρεάσουν στο δημοψήφισμα που έρχεται.
Σ` αυτό το σημείο καλό θα ήταν να ξεκαθαρίσουμε (αποσαφηνίσουμε) ορισμένα δεδομένα αλλά και μύθους σχετικά με τα blogs.
Στην πραγματικότητα , τα blogs παγκοσμίως έχουν από μικρό μέχρι αμελητέο αναγνωστικό κοινό και συμφωνώ απόλυτα με την «Σημερινή». Υπάρχουν όμως δύο είδη blogs που φαίνεται ότι κάνουν τη διαφορά: τα πολιτικά και τα lifestyle.
Αυτά, δηλαδή, που με τον τρόπο τους «βγάζουν ειδήσεις» προς τα έξω ή αναλύουν δεδομένα μέσα από ένα αντικομφορμιστικό πρίσμα που έρχεται σε αντίθεση πολλές φορές με την παραδοσιακή ενοχική και εξαρτώμενη από πολλούς παράγοντες δημοσιογραφία.
Στο εξωτερικό αυτού του είδους τα blogs τα συναντούμε αρκετά συχνά πλέον σήμερα , να φιλοξενούνται στις εφημερίδες, τα περιοδικά και τα κανάλια, τα λεγόμενα δηλαδή «παραδοσιακά ΜΜΕ», τα οποία με διορατικότητα έχουν προβλέψει το τέλος της παραδοσιακής δημοσιογραφίας, με την μορφή που την γνωρίσαμε κυρίως στα χρόνια μετά τον Β` Παγκόσμιο πόλεμο.
Στην Κύπρο , όπως και στην Ελλάδα, η παραδοσιακή όμως δημοσιογραφία δίνει τον αγώνα της «ύπαρξης της» μετατρεπόμενη ψευδεπίγραφα σε ...bloggers. Αλλά δεν μπορούν να γίνουν bloggers, όπως άλλωστε και οι bloggers δεν μπορούν να γίνουν δημοσιογράφοι. Είναι δύο ευκρινώς διακριτές ιδιότητες από το σύνολο των αναγνωστών , άσχετα εάν οι εμπλεκόμενοι αδυνατούν να το ...κατανοήσουν.
Στη θεωρία των ΜΜΕ τα blogs ανήκουν, όπως πολύ σωστά αναφέρει το δημοσίευμα, στην κατηγορία των «new media» και εμπίπτουν στο ντιμπέιντ της «δημοκρατικοποίησης» (democratization) της επικοινωνίας.
Και αυτό γιατί επιτρέπουν την απρόσκοπτη έκφραση της άποψης των συγγραφέων τους, οι οποίοι μπορεί να αποκλείονται, ως μη δημοσιογράφοι και ως μη σημαίνουσες προσωπικότητες, από τα παραδοσιακά ΜΜΕ.
Από την άλλη, βέβαια, αρκετοί είναι εκείνοι που θεωρούν ότι τα blogs πλήττουν τη δημοκρατικοποίηση, γιατί δρουν αυθαίρετα, παραπληροφορούν με όποιες συνέπειες και αν αυτό έχει και γράφονται από άτομα μη καταρτισμένα, που δεν είναι υποχρεωμένα να ακολουθούν νόμους και κανόνες δεοντολογίας, όπως τα παραδοσιακά ΜΜΕ.
Η απάντηση ακούει στον όρο "Αξιοπιστία", καθώς σε βάθος χρόνου υπόκεινται και αυτά στη βάσανο της σκληρής και αλάθητης αξιολόγησης των πολιτών.
Ο καθηγητής Πολιτικών Επιστημών του Πανεπιστημίου του Σικάγο Ντάνιελ Ντρέζνερ, μετά από έρευνα που διεξήγαγε υπό τον τίτλο «Η δύναμη και η πολιτική των blogs», αναφέρει, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα, για το πώς τα blogs μετατρέπονται σε διαμορφωτές απόψεων: «Η ταχύτητα με την οποία η επίδραση των bloggers επηρεάζει την πολιτική επικοινωνία στα παραδοσιακά ΜΜΕ, γίνεται μέσω του καθορισμού ατζέντας και της δημιουργίας πλαισίου. Ο ρόλος τους ως καθοδηγητές της ατζέντας γίνεται ξεκάθαρος, όταν ένας σημαντικός αριθμός της «ελίτ» των blogs, αναφέρεται ταυτόχρονα σε ένα συγκεκριμένο θέμα, γεγονός που εξάπτει το ενδιαφέρον των παραδοσιακών πλατφορμών».
Προσαρμόζοντας αυτή τη θεωρία στα κυπριακά δεδομένα, αυτό που ίσως να προκάλεσε την «υπερβολική» αντίδραση του του κ. Άντρου Κυπριανού, είναι ενδεχομένως η φοβία ότι ο έντονος αντιπολιτευτικός χαρακτήρας αυτών των blogs, ιδιαίτερα σε σχέση με τις επιλογές του Προέδρου Χριστόφια, όπως η εκ περιτροπής προεδρία, θα μπορούσε να «μετακομίσει» στα παραδοσιακά ΜΜΕ, υπό μορφή κοινωνικής αντίδρασης, σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό απ' ότι συνήθως.
Τα blogs καταδεικνύουν και αποδεικνύουν στην πράξη ότι η κοινωνική δυναμική δεν θα πάψει ποτέ να μας εκπλήσσει, ευχάριστα ή δυσάρεστα .
ΑπάντησηΔιαγραφήTα μπλοκ δημιουργούν ένα ανοιχτό πεδίο δυναμικής έκφρασης για οποιονδήποτε πολίτη θέλει να καταθέσει τις σκέψεις, τις απόψεις, τις αναλύσεις του, με αποτέλεσμα η αποτύπωσή τους να αποτελεί έναν καθρέφτη όλης της κοινωνίας μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι πολίτες των μπλοκ συχνά εκφράζουν με δριμύ τρόπο και αυστηρό λόγο τον έλεγχό τους στην εξουσία -στην όποια μορφή της αναγνωρίζουμε στην κοινωνία μας- και αυτό συχνά ενοχλεί.
Το ίδιο φαίνεται συνέβη και στην Κύπρο.
Η επιρροή τους συνεχώς δυναμώνει και αυτό δημιουργεί ζητήματα…
ΑΠΟ Κ.Π
ΑπάντησηΔιαγραφήΣαν αφελέστατος που φαίνεται ότι είμαι θα ήθελα να πληροφορήσει κανένας χριστιανός
- άλλα θρησκέυματα δεκτά - άν όλα πάνε καλά με την καταβολή του ΕΠΙΔΟΜΑΤΟΣ ΑΛΛΗΛΕΓΥΗΣ. Ομολογώ πως δεν παρακολούθησα TV. Αλλά θυμάμαι τι απ'ευθείας συνδέσεις γίνονταν σε ανάλογες περιστάσεις στο πρόσφατο παρελθόν.Με αγανακτισμένους πολίτες να ωρύονται μπροστά στις ευαίσθητες κάμερες, στους διαδρόμους τραπεζών και άλλων ιδρυμάτων.
Φαντάζομαι βέβαια πως για μια σοσιαλιστική κυβέρνηση τέτοια κοινωνικά θέματα είναι παιχνιδάκι.
Ίσως όπως και μιά χώρα!!
Κ.Π
"πρόσφατο παράδειγμα ο ρόλος που έπαιξαν τα blog στην εκλογή Ομπάμπα"
ΑπάντησηΔιαγραφήΝομίζω ότι πρόσφατο παράδειγμα, που αφορά και τα καθ' ημάς, είναι ο ρόλος που έπαιξαν στην εκλογή Σαμαρά, ευτυχώς. Από εκεί και πέρα, θα συμφωνήσω ότι τα blog δεν αφορούν παρά μόνο όσους είναι μέσα σε καταστάσεις και ασχολούνται με αυτά. Ας πάει κάποιος στην Ελληνική επαρχία, σε ένα νησί, να δει αν τους καίγεται καρφί ή αν έχουν ακούσει έστω κι ένα από τα blog που εμείς κάθε μέρα σκιζόμαστε να διαβάσουμε...
@ Μάρκος
ΑπάντησηΔιαγραφήΦίλε μου νομίζω ότι ο πολίτης το θέτει ξεκάθαρα το θέμα.
Τα μπλοκ αυτή την στιγμή έχουν αμελητέα αναγνωσιμότητα σχετικά με το σύνολο του πληθυσμού.
Αλλά ξεκαθαρίζει πολύ σωστά ότι μετατρέπονται σε διαμορφωτές απόψεων μέσω του καθορισμού της πολιτικής ατζέντας όπως λέει και ο καθηγητής Ντ.Ντρέζνερ.
Αυτή είναι η δύναμή τους. Όσο για το θέμα που αναφέρθηκες αυτό του κ. Σαμαρά δεν νομίζω τα μπλοκ να διαμόρφωσαν κάποια άποψη και καθορισμό ατζέντας στην εκλογική διαδικασία .
Περισσότερο θα μπορούσα να πω ότι επηρέασαν την εκλογή του κ. Παπανδρέου καθώς απ` ότι έδειξαν τα πράγματα, το επιτελείο του ήταν πιο έτοιμο σ` αυτόν τον τομέα από τον αντίπαλό του κ. Βενιζέλο και μπόρεσαν σε πολλές περιπτώσεις να διαμορφώσουν τη πολιτική επικοινωνιακή ατζέντα που αυτοί επιθυμούσαν.
Τα μπλοκ (ως φορέας απόψεων και επηρεασμού της πολιτικής ατζέντας) στην χώρα μας απέχουν παρασάγγας από αυτό που συμβαίνει σε πιο ανεπτυχμένες χώρες. Μιλώ φυσικά για την σημερινή κατάσταση και όχι για την μελλοντική.
Τώρα μιλάμε εδώ για νέες εναλλακτικές δυνατότητες κοινωνικής και πολιτικής αλλαγής, οι οποίες, ως εκ της φύσεώς τους, είναι μη γραμμικές και μη προβλέψιμες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤου έχει γίνει κακός μπελάς το christofias-watch.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆλλο όμως η κριτική (καλόπιστη ή κακόπιστη) και άλλο ....οργανωμένο σχέδιο φυσικής εξόντωσης του Προέδρου Χριστόφια.
Κάποιοι στο ΑΚΕΛ στην Κύπρο έχασαν την ψυχραιμία τους!
Καλά τα λες εσύ.Αυτό που δεν μπορούν να καταλάβουν κάποιοι είναι ότι τα ιστολοόγια δεν είναι portal, δεν είναι forum, δεν είναι δημοσιογραφικά δημιουργήματα, δεν είναι μέσα εξυπηρέτησης συγκροτημάτων και διαφόρων άλλων παλαιών είτε "νεόκοπων" νταβατζίδων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς σοβαρευτούμε επιτέλους εδώ στην Ελλάδα και ας μην ανοίγει ο καθένας ένα blog χωρίς να έχει κάτι σοβαρό να πει.Τα εσώψυχα του μπορεί να τα πει και σε ειδικούς ιατρούς...
Αμαν πια ο εκβιασμός από τους δήθεν blogger των νταβατζίδων.
Την καλησπέρα μου!
ειναι προφανες πως η δυναμη του διαδικτυακου μεσου ειτε λεγεται ενημερωση ειτε απλα εκθεση ιδεων, αυξανεται και κατα πολλους επικινδυνα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕιναι λογικο και ισως χρησιμο καποιοι να νοιωθουν οτι απειλουνται απο το μεσο, αναρωτιεμαι μαλιστα αν σε καποιες περιπτωσεις εχουν και δικιο. Κι αν εχουν, αν φταιει η ανωνυμια γιαυτο κι αν φταιει, αν εουν δικιο να ζητουν την καταργηση της.
Ερωτηματα τυπου 'ντομινο' που ειναι τοσο χαοτικη η προσπαθεια απαντησης τους, οσο και το ιδιο το διαδικτυο :[
....
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπιτέλους βρέθηκαν κάποιοι που επειδή είναι άγνωστοι, δεν μπορούν να εκφοβιστούν, να απειληθούν, να δολοφονηθούν, να εξαγοραστούν.
Στη σιωπή που επιβάλλει η πνευματική τρομοκρατία, το christofias-watch και πληθώρα άλλων κυπριακών blogs (Εμπροσθοφύλακας, Ερετικό Ιστολόγιο, Αντιπαρακμή, Αλλιγατορισμοί, Έλληνες-Αντεπίθεση, Νοητική Αντίστασις, Αντιφωνητής, Πολιτική Σαβούρα, Μιλάμε ΕΔΕΚΙΤΙΚΑ κ.α.) έχουν την ασπίδα της ανωνυμίας.
Όπως την έχουν και πολλοί ανώνυμοι στις εφημερίδες ΠΟΝΤΙΚΙ και ΕΝΩΣΙΣ.
Αφού δεν είμαστε γνωστοί, το καθεστώς δεν μπορεί να μας δολοφονήσει.
Και επειδή είπαμε τα πράγματα με το όνομά τους, το καθεστώς προσπαθεί να μας στιγματίσει, ούτως ώστε να βρει τρόπο να μας κλείσει το blog και να μας φιμώσει. Στιγματίζοντάς μας ως εγκληματίες του κοινού ποινικού δικαίου!!!!!
Είναι όμως γνωστό σε όλους (ή σχεδόν όλους, αφού υπάρχουν διάφοροι φαντασιόπληκτοι καθεστωτικοί, που ασπάζονται τις εξτρεμιστικές απόψεις του Α.Κυπριανού - υποψιαζόμαστε μάλιστα ότι κάποιος έμμισθος ακελικός blogger με ιαβερικά σύνδρομα, πιθανόν να μας κατήγγειλε απευθείας, αφού τις τελευταίες μέρες ήρθαμε σε έντονη αντιπαράθεση μαζί του), ότι η ιστοσελίδα μας ασκεί έντονη και καυστική κριτική στον Πρόεδρο, η οποία είναι πάνω από όλα ΥΠΕΥΘΥΝΗ και πηγάζει από την αντίθεσή μας στην κατοχή, την οποία θέλουμε να άρει ο Πρόεδρος και όχι να νομιμοποιήσει.
Τον κατακρίναμε έντονα, αλλά και τον συγχαίραμε σε 2-3 περιπτώσεις που ήταν σωστός και ευθυγραμμισμένος με τη θεώρηση του Κυπριακού ως θέματος εισβολής και κατοχής.
Το ίδιο και όλα τα άλλα αντικαθεστωτικά blogs που βρίσκονται στην ίδια γραμμή πλεύσης μαζί μας. Κανένα αντικατοχικό-αντικαθεστωτικό blog δεν προέτρεψε σε "φυσική εξόντωση του Προέδρου"!
ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΤΕ ΔΥΝΑΤΟΝ!!!!!!
ΚΥΠΡΙΟΙ BLOGGERS ΚΑΙ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ, ΑΝΤΙΣΤΑΘΕΙΤΕ ΣΤΟ ΑΔΙΣΤΑΚΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΧΡΙΣΤΟΦΙΑ!
ΑΝΤΙΣΤΑΘΕΙΤΕ ΣΤΟ ΣΤΑΛΙΝΙΣΜΟ!
http://crazychemist.weebly.com/
ΑπάντησηΔιαγραφήto site mou